  • 1. Data: 2020-10-15 13:16:28
    Temat: Powoli idzie w dobra strone!
    Od: K <n...@e...com>

    Powoli nastepuje koniec nieefektywnych, drogich w produkcji i moralnie
    watpliwych baterii do meleksow;)

    https://biznes.trojmiasto.pl/Fabryka-generatorow-wod
    oru-na-Pomorzu-n149608.html

  • 2. Data: 2020-10-15 13:39:39
    Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    Thursday, October 15, 2020, 1:16:28 PM, you wrote:

    > Powoli nastepuje koniec nieefektywnych, drogich w produkcji i moralnie
    > watpliwych baterii do meleksow;)
    > https://biznes.trojmiasto.pl/Fabryka-generatorow-wod
    oru-na-Pomorzu-n149608.html

    Wodór jest - Twoim zdaniem - efektywny? A platynę na ogniwa paliwowe
    skąd weźmiesz? Wiesz jaka jest efektywność elektrolizy? Ile kosztuje
    infrastruktura do przechowywania i dystrybucji wodoru?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2020-10-15 14:11:51
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/10/2020 12:39, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > skąd weźmiesz? Wiesz jaka jest efektywność elektrolizy? Ile kosztuje
    > infrastruktura do przechowywania i dystrybucji wodoru?

    Dlatego napisalem, ze powoli. Nastepne auto to bedzie jeszcze
    diesel/turbo benzynka i dopiero wtedy na prawde ekologiczne :)

  • 4. Data: 2020-10-15 14:30:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Oct 2020 13:11:51 +0100, K napisał(a):

    > Dlatego napisalem, ze powoli. Nastepne auto to bedzie jeszcze
    > diesel/turbo benzynka i dopiero wtedy na prawde ekologiczne :)

    Roman, tu ci odpowiadam bo masz mnie w KF-e :) Twoje informacje o
    platynie i sprawności są przestarzałe, uaktualnij.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2020-10-15 16:13:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    Thursday, October 15, 2020, 2:11:51 PM, you wrote:

    > Dlatego napisalem, ze powoli. Nastepne auto to bedzie jeszcze
    > diesel/turbo benzynka i dopiero wtedy na prawde ekologiczne :)

    Na samej elektrolizie marnuje się 2/3 energii - gdzie tu ekologia?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2020-10-15 18:17:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Oct 2020 16:13:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Na samej elektrolizie marnuje się 2/3 energii - gdzie tu ekologia?

    Ekologia tkwi w źródle a poza tym, nie 2/3 a obecnie jakieś 40% z
    tendencją spadkową.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 7. Data: 2020-10-16 00:44:07
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Na samej elektrolizie marnuje się 2/3 energii

    Wodoru przemysłowo nie uzyskuje się z elektrolizy, tylko z tzw. gazu
    generatorowego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2020-10-16 09:15:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2020 00:44:07 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Wodoru przemysłowo nie uzyskuje się z elektrolizy, tylko z tzw. gazu
    > generatorowego.

    To schyłkowa technologia. A będzie tak:
    https://swiatoze.pl/koncern-energetyczny-solorza-bed
    zie-produkowal-wodor-z-biomasy/
    https://biznesalert.pl/wodor-produkcja-koszt-japonia
    -niemcy-energetyka/
    https://www.gramwzielone.pl/magazynowanie-energii/10
    2624/najwiekszy-na-swiecie-elektrolizer-do-produkcji
    -wodoru-z-oze-01
    https://www.wnp.pl/energetyka/produkcja-wodoru-ma-zn
    acznie-potaniec-to-bedzie-rewolucja,351520.html
    Śledźcie trendy :)

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 9. Data: 2020-10-16 09:20:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]
    -wodoru-z-oze-01
    https://www.wnp.pl/energetyka/produkcja-wodoru-ma-zn
    acznie-potaniec-to-bedzie-rewolucja,351520.html
    Śledźcie trendy :) A poza tym, sprawność elektrolizy współcześnie
    przekracza 60% i obywa się bez platyny.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 10. Data: 2020-10-16 12:32:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Friday, October 16, 2020, 12:44:07 AM, you wrote:

    > Wodoru przemysłowo nie uzyskuje się z elektrolizy,

    Produkuje się. ,,Częścią autorskiej koncepcji HgaaS jest elektrolizer"

    > tylko z tzw. gazu generatorowego.

    No to generujesz mnóstwo CO2. Gdzie zysk?

    --
    Best regards,
    RoMan