  • 11. Data: 2009-09-11 07:33:06
    Temat: Re: Wyjęcie złamanego wiertła
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński"

    > A czy istnieje jakaś prosta metoda na wycięcie w płycie szklanej
    > o grubości 10 - 20 mm otworu o średnicy 230 mm?

    Dla sportu samemu? Jak nie, to zakłady szklarskie (usługowe) mają Water Jet.

    Robert

  • 12. Data: 2009-09-11 08:57:56
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "wt" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A czy istnieje jakaś prosta metoda na wycięcie w płycie szklanej
    > o grubości 10 - 20 mm otworu o średnicy 230 mm?
    >
    > Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

    Jasne że istnieje. Rura miedziana o takiej średnicy, proszek diamentowy albo
    korundowy i woda. Prościej się nie da żeby równe krawędzie były. Do cieńszych są
    cyrkle do wycinania otworów. Czasami na filmach o włamywaczach pokazują.

  • 13. Data: 2009-09-11 11:10:08
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński"

    > Dla sportu samemu? Jak nie, to zakłady szklarskie (usługowe) mają Water
    > Jet.

    :-) Nie chodzi o sport, a o osadzenie głośnika...

    Rozumiem, że to urządzenie tnie wodą z dodatkiem jakiegoś
    środka ściernego (diament? korund?)?
    A czy takie urządzenie tnie z dokładnością do 1 mm?
    Chodzi mi o to, aby środek okręgu był ustawiony z dokładnością
    do 1 mm i promień cięcia także był z dokładnością do 1 mm.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 14. Data: 2009-09-11 12:16:04
    Od: awow <a...@w...pl>

    Masz rację z tym nazewnictwem. Użyłem wiertła spiralnego pokrytego
    proszkiem diamentowym i niby frezu, czyli trzpienia pokrytego proszkiem
    diamentowym.

  • 15. Data: 2009-09-11 12:19:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 11, 1:10 pm, Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Chodzi mi o to, aby środek okręgu był ustawiony z dokładnością
    > do 1 mm i promień cięcia także był z dokładnością do 1 mm.

    Bez problemu. Ale takie kółko to i diamentem idzie wyciąć.
    Konrad

  • 16. Data: 2009-09-11 14:24:11
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]
    > do 1 mm i promień cięcia także był z dokładnością do 1 mm.

    Bez problemu. Ale takie kółko to i diamentem idzie wyciąć.

    Kółko tak...
    Ale nie chodzi o kółko, tylko o dziurę...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 17. Data: 2009-09-11 16:01:44
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 11 Wrz, 15:24, Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> wrote:
    > Kółko tak...
    > Ale nie chodzi o kółko, tylko o dziurę...

    Dziurę, dziurę. Myślę że z cienkiego wypada bez strat, a z grubego-
    mojemu koledze (miał 10mm okienne szło) szklarz doradzał waterjeta,
    ale powiedział że jak mu się spieszy to może zrobić kilka prób, tyle
    że na koszt klienta- na swój nie chce ryzykować, choć był przekonany
    że da się zrobić, choć może nie za pierwszą próbą. Tyle że średnica
    była 150mm. Mój kuzyn lustro wiele lat temu zamawiał w bardzo
    nieregularnym kształcie- krzywe, proste, nawet wewnętrzne ostre kąty.
    W kątach musieli otworki najpierw wywiercić, ale resztę obrysowali
    diamentem i już za drugą próbą wyszło nawet bez tłuczenia obwodu-
    stuknięcie i żadnych okruchów, środek wyskoczył z tafli jak
    zaczarowany!
    Konrad

  • 18. Data: 2009-09-11 16:15:39
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    s.googlegroups.com...
> [...]

    diamentem i już za drugą próbą wyszło nawet bez tłuczenia obwodu-
    stuknięcie i żadnych okruchów, środek wyskoczył z tafli jak

    Wiesz, ja w technikum chemicznym przez rok miałem
    obróbkę szkła i to mnie nauczyło, że takim szklarzem
    nie jestem. Ani nie znam takiego szklarza. :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.