  • 300. Data: 2013-12-14 19:52:31
    Temat: Re: Wykrakaliśmy?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > To, że powinien mieć to wykryte na badaniu.
    > W wywiadzie lekarskim.

    No tak, tylko jak ktoś będzie chciał PJ to po prostu się nie przyzna.
    A jak będzie odpowiedzialny, to mu lekarz nie potrzebny, żeby mu powiedzieć
    o konsekwencjach jego dolegliwości.

  • 302. Data: 2013-12-14 19:52:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > To jeszcze nie jest najgorsze.
    > Najgorsze jest to, że drastycznie zwiększyła się ich ilość.

    hihihi, a do dalszej części z której wynika, że samochody są coraz młodsze
    już się nie odniosłes?

  • 303. Data: 2013-12-14 20:17:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 12:50:02 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Dlaczego znowu bezkosztowy? Nie bardzo rozumiem tej idei dążenia do tego,
    > aby wszystko było za darmo

    Jeżeli urząd przymusem kogoś kieruje na badanie, to to badanie powinno być
    za darmo.

    Chodzi o to, żebyś nie musiał płacić z własnej kieszeni paru stów za
    badanie, za każdym razem jak policjant uzna że masz zeza rozbieżnego i
    musisz latać za własne pieniądze po lekarzac,h żeby urzędowi udowodnić że
    takiego zeza nie masz.

    > Wychodzi na to, że w zasadzie potrzebny byłby globalny system gromadzący
    > dane o schorzeniach dostępny dla wybranych podmiotów. Największą bazę w
    > Polsce półki co ma ZUS - chodzi oczywiście o bazę PESEL. Wystarczy
    > rozbudować ją o historię choroby. Wtedy faktycznie można by było pomyśleć
    > o dostępie do tej bazy także ze strony ubezpieczycieli.

    Chłopie...
    Chcesz ludzi wysyłać na obowiązkowe badania, dane gromadzić centralnie i
    dać je jeszcze do wglądu prywatnym firmom?
    To już takie ostro orwellowskie klimaty.

    > I teraz powiedz mi co z tego, że Ci ludzie nie powodują wypadków - skoro
    > powodują ogromne zagrożenie na drodze. Nie wszystko niestety da się
    > wyjaśnić statystyką.

    No właśnie w tej dziedzinie wszystko mówi statstyka.

    To że na podstawie subiektywnej oceny, oceniasz że starzy ludzie prowadzą
    niebezpiecznie (rozumiem kryteria tej oceny), jeszcze należy zweryfikować,
    właśnie statystycznie.
    A statystyka takich zależności nie potwierdza, oznacza to że Twoja ocena
    jest błędna.

    > Nic podobnego, nawet nie wiem czy takie statystyki są gromadzone.
    > Niemniej uważam, że czysto prewencyjnie należy takie badania wprowadzić.

    Bez statsytyk, bez cienia argumentu, wprowadzić po to żeby wprowadzić.

    > W takim razie trzeba zrobić wszystko, aby takie badania uczynić
    > sensownymi. Można próbować bardzo prostych sposobów. Na początek podnieść
    > pensje diagnostom

    Tzn. prezydent podpisuje "ustawę o diagnostach" w której każdemu 300%
    podwyżki od przyszłego miesiąca, czy jak to sobie wyobrażasz?

    > oraz dawać im premie za wyłączanie uszkodzonych
    > pojazdów z ruchu.

    Genialne - Twój samochód zostanie wtedy zezłomowany, no chyba że dasz
    diagnoście łapówkę wyższą niż ta premia.

    > Wystarczy doprowadzić od sytuacji, w której nie będzie im się opłacało
    > wydawać lewych zaświadczeń.

    Czy to nie jest lek na całe zło świata?
    Każdemu złodziejowi zapłaćmy wystarczająco dużo żeby nie opłacało mu się
    kraść. Opracujesz projekt takiej ustawy?

    > Niestety będzie to także oznaczało konieczność podniesienia
    > kosztu samego przeglądu - najlepiej do poziomu, żeby przestało się
    > opłacać utrzymywać w ruchu trupy o wartości 500zł.

    Masz całą masę pomysłów na wydawanie nieswoich pieniędzy...
    Fatalne skłonności.

  • 304. Data: 2013-12-14 20:18:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 12:11:34 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Jak na słowo honoru? Miałeś kiedyś badanie słuchu? Tam się nie da
    > ściemnić za bardzo :) Podobnie z problemami ruchowymi. Skoro pacjent do
    > pomieszczenia wchodzi o kulach, to coś jest na rzeczy.

    A dlaczego wada słuchu czy problem z chodzeniem miałyby uniemożliwiać
    posiadanie PJ?

  • 305. Data: 2013-12-14 20:19:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 08:02:44 +0100, sqlwiel napisał(a):

    > Ryli?
    > Mój brat nie widzi na jedno oko. Od małego :) tj. od urodzenia. (Pożytek
    > taki, że do woja go nie wzięli)
    > Żeby dostać PJ (w latach '70) musiał wyryć na pamięć trzy wzory tablic
    > do badania wzroku.

    Ale ilość oczu nie wpływa na jakość widzenia tablic okulistycznych.
    Jednym okiem jedynie jest problem żeby zaliczyć test na stereoskopie
    widzenia.

  • 306. Data: 2013-12-14 20:41:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik the_foe t...@w...pl ...

    > A taki stan Floryda to frajerzy, cała procedura uzyskania prawka to
    > koszt 48 USD jak sie zda za 1. razem i nawet sami zdjecie zrobią. A u
    > nas? Trzeba kredyt brac ... ;)

    Sam widzisz, amerykanom sie w głowie z tymi ich wolnościami przewraca.
    Tam musisz wsiasc do samochodu i pokazac ze umiesz jechac zeby dostać
    prawko.
    Bez kursu, bez dokumentów potwierdzajacych przygotowanie przez szkołe etc -
    nic dziwnego ze na ulicach trup sciele sie gesto...

  • 307. Data: 2013-12-14 20:47:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 14 Dec 2013 19:36:34 +0100 osobnik zwany the_foe
    napisał:

    > A taki stan Floryda to frajerzy, cała procedura uzyskania prawka to
    > koszt 48 USD jak sie zda za 1. razem i nawet sami zdjecie zrobią. A u
    > nas? Trzeba kredyt brac ... ;)

    zaobacz jacy Ci niemcy głupi. U nich kosztuje ~1850 Euro
    <http://www.fahrtipps.de/fahrschule/fuehrerschein-ko
    sten.php>

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 308. Data: 2013-12-14 21:23:38
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-14 20:47, masti pisze:

    > zaobacz jacy Ci niemcy głupi. U nich kosztuje ~1850 Euro
    > <http://www.fahrtipps.de/fahrschule/fuehrerschein-ko
    sten.php>

    Bo u Niemców jest już socjalizm jak mało gdzie w Europie, a do US
    dopiero Obama go zaczyna wprowadzać.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 309. Data: 2013-12-14 21:50:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 21:23:38 +0100, sqlwiel napisał(a):
    sten.php>

    > Bo u Niemców jest już socjalizm jak mało gdzie w Europie, a do US
    > dopiero Obama go zaczyna wprowadzać.

    Ale badania lekarskie to tylko 6 euro.
    O ile dobrze rozumiem to tylko test wzroku.

    Za to w ramach chamstwa - 3.30 euro za wyciag z centralnego rejestru.

    J.

  • 310. Data: 2013-12-14 21:56:27
    Temat: Re: Wykrakali?my?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 14 Dec 2013 19:24:47 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Dnia Sat, 14 Dec 2013 11:58:40 -0600, A.L. napisał(a):
    [...]
    >A czemu odpadasz ?

    Maszyna jest nastawiona na sredni wzrok. Jak ktos odbiega od sredniej
    w dol, to musi miec zaswiadczenie od lekazra.

    >Ale o to chodzi - wiekszosc nie odpada, i PJ wymienia sie w 10 minut
    >za 15$ ?

    Wiekszosc nie odpada i ma prawo jazdy w 10 minut za mala oplata. Jak
    ktos musi zdawac egzamin, to ma 30 pytan, i moze siedziec przed
    komputerem ile chce.

    Pytanie z mojego egzaminu:

    Sciemnia sie i jedziesz samochodem. Co robisz?

    a) Jedziesz dalej jakby nic
    b) jedziesz tak szybko jak sie da aby pzred zmrokiem zdazyc do celu
    c) Zapalasz swiatla.

    Rezultat? 1.1 (jeden i jedna dziesiata) wypadku smiertelnego rocznie
    na 100 milionow przejechanych mil (czyli lekko liczac, 150 milionow
    kilometrow)

    >Jakby tak przepuscic wszystkich przez nasza procedure, to by pewnie
    >jakis strajk zrobili. Jeden lekarz, drugi lekarz, a moze wiecej tych
    >lekarzy, a lekarze uprawnieni, no i lekarz to juz jak w USA brzmi
    >dumnie, wiec honorarium wysokie, fotograf, dwie wizyty - a parking
    >przy urzedzie platny ..

    Fotografie robia w urzedzie od praw jazdy. W ramach oplaty za
    odnowienie. Parking nie jest platny dla interesantow

    >Ty nie jestes prawdziwy Amerykanin.
    >Prawdziwy by juz dawno zaskarzyl te maszyne.

    Za co?

    >Skoro wzrok masz dobry, a maszyna mowi ze zly, to przeciez logiczne ze
    >urzad powinien zaplacic. I jeszcze kare poniesc, za dyskryminacje
    >obywatela. Urzad by zaplacil pol miliona,

    Ja nie mam dobrego wzroku. Ja mam wade wzroku i maszyna mnie
    eliminuje. Ale ta wada wzroku nie przeszkadza miec prawa jazdy. Musi
    to jednak stwierdzic lekarz.

    >A u nas za badania zawsze sie placilo, wiec jak widzisz przeciwko temu
    >spoleczenstwo nie protestuje :-) Ale to raz - o ile sie mialo dobry
    >wzrok.

    No i dobrze ze nei protestuje, Niew wiem czemu badanai na prawo jazdy
    pana Kazia mialyby byc oplacane z podatkow Pana Zdzisia

    A.L.