  • 11. Data: 2021-04-22 11:00:03
    Temat: Re: Wyłącznik różnicowoprądowy
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Apr 2021 10:55:55 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Ale samo ciało też ma swoją pojemność, nawet jak jest odizolowane
    > zanim potencjały się wyrównają przez małą.chwilę prąd popłynie,
    > zdąży zadziałać?

    Tzn. miałem przypadek, że będąc odizolowany na gumowych podeszwach po
    przypadkowym dotknięciu fazy zadziałał RCD, sam nic nie poczułem, to
    był przypadek jaki miałeś na myśli?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2021-04-22 11:03:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Apr 2021 05:53:15 +0200, PeJot <P...@n...pl> wrote:
    > A w jakiej sytuacji RCD działa ?

    No jak wyżej wspomniałem, miałem sytuację w której RCD zadziałał po
    dotknięciu fazy stojąc na gumie.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2021-04-22 15:15:44
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Ale wiesz że wtedy stracisz ochronę przez RCD? za trafem jak się
    > chwycisz nawet obiema rękami biegunów to RCD nie wyleci.

    Nie straci.

  • 14. Data: 2021-04-22 15:18:29
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2021-04-22 11:03, Marek wrote:

    > No jak wyżej wspomniałem, miałem sytuację w której RCD zadziałał po
    > dotknięciu fazy stojąc na gumie.

    A mojemu wujkowi siekiera wypadła z ręki jak stał na gumie.

  • 15. Data: 2021-04-22 17:19:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-22 o 15:15, Pcimol pisze:

    > Nie straci.
    Jakim cudem? gdzie się obwód zamknie?

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2021-04-24 07:47:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    Owszem maly prad poplynie.
    Taki, ze neonowke zaswieci.
    Na oko - ulamek mA.

    J.

  • 17. Data: 2021-04-24 08:36:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-04-24 o 07:47, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > Owszem maly prad poplynie.
    > Taki, ze neonowke zaswieci.
    > Na oko - ulamek mA.

    Zdrowy RCD typu AC może zadziałać od 0.5 Id. A każdej instalacji mogą
    być upływy.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza