  • 11. Data: 2010-01-21 15:49:12
    Temat: Re: Wypadek, OC, kierowca nie jest pracownikiem firmy
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ...znajomy mial taki problem, ze zona - niezatrudniona w
    > firmie - spowodowala wypadek firmowym autem. Wyszlo na to,
    > ze sami musieli placic. Oczywiscie moge sie mylic, bo bylo
    > to jakis czas temu i czesc opowiesci chyba uleciala :)

    Pewnie uleciała :-). Choć niekoniecznie, bo nie wiem jak
    jest z pracownikami. Natomiast Kol. Michał jest właścicielem
    firmy, a to sporo zmienia.

  • 12. Data: 2010-01-21 16:03:31
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Samochod jest firmowy (jestem jednym z wlascicieli firmy),
    > a moja zona
    > wziela go ...

    Jeśli firma to spółka cywilna to nie żadnego problemu. Sam
    kiedyś żywo interesowałem się tematem z powodu, że żona też
    musiała czasem jeździć (nie miałem wtedy jeszcze drugiego
    auta), a raczej wolę się ubezpieczyć niż potem biadolić ;-).
    Od TU dowiedziałem się, że członek najbliższej rodziny,
    czyli współmałżonek lub dziecko, może użytkować auto bez
    specjalnej zgody i w razie W polisa OC i AC działa. Nie wiem
    natomiast jak w przypadku Sp. z o.o., ale sądzę że podobnie.
    Gdybyś jednak był tylko pracownikiem to wtedy z AC myślę że
    byłyby kłopoty w razie czego...

    > Oczywiscie posiadajac
    > ustne pozwolenie na prowadzenie auta. Nie jest jednak
    > pracownikiem
    > firmy i nie wykonywala czynnosci sluzbowych.

    Dla polisy nie jest ważne czy kieujący wykonywał czynności
    służbowe, ale czy kierujący miał prawo prowadzić auto.
    Pomijam oczywiście kwestie trzeźwości itd...

  • 13. Data: 2010-01-21 16:36:01
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Michal Frackowiak" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Samochod jest firmowy (jestem jednym z wlascicieli firmy), a moja zona
    >wziela go zeby zawiezc dziecko na szczepienie. i nie wykonywala czynnosci
    >sluzbowych.
    >Czy moze to byc problemem w procesie likwidacji szkod?

    Czyżbyś spodziewał się kłopotów z wykorzystaniem auta na cele prywatne ? VAT
    z faktury naprawczej trzeba wykazać, US ma ssanie...., jest okazja.

  • 14. Data: 2010-01-21 17:04:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michal Frackowiak wrote:

    > Czy moze to byc problemem w procesie likwidacji szkod?

    Z punktu widzenia OC nie ma to żadnego znaczenia.

    --
    cokolwiek

  • 15. Data: 2010-01-21 17:17:01
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Czyżbyś spodziewał się kłopotów z wykorzystaniem auta na
    > cele prywatne ? VAT z faktury naprawczej trzeba wykazać,
    > US ma ssanie...., jest okazja.

    A tak bliżej mógłbyś sprecyzować? Bo z tego bełkotu trudno
    cokolwiek wywnioskować ;-).

  • 16. Data: 2010-01-21 18:06:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 04:32:24 -0800 (PST), Michal Frackowiak napisał(a):

> [...]
    > firmy i nie wykonywala czynnosci sluzbowych.
    >
    > Czy moze to byc problemem w procesie likwidacji szkod?

    Nie powinno być.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 17. Data: 2010-01-21 19:30:07
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Michal Frackowiak" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Witam i współczuję - mam nadzieję, że wizyta żony i dziecka w szpitalu
    skończyła się na rutynowych badaniach. Ad meritum - oboje z żoną mamy
    służbowe auta w leasingu w dwóch różnych firmach w których z punktu widzenia
    prawa jesteśmy zwykłymi etatowcami. W obu przypadkach jakąś niewielką kwotę
    płacimy za możliwość używania aut do celów prywatnych. Poza tym mamy w DR
    pełnomocnictwa od firm na używanie auta przez drugiego małżonka.
    Leasingodawcy i ubezpieczalniom to wystarcza. Może warto się o takie
    pełnomocnictwo wystarać na wszelki wypadek.

  • 18. Data: 2010-01-21 21:53:17
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-01-21 13:32, Michal Frackowiak pisze:

    > Czy moze to byc problemem w procesie likwidacji szkod?
    Nie będzie.
    Ubezpieczyciela sprawcy nie będzie obchodziło kto prowadził pojazd
    poszkodowanego, bo to nie ma znaczenia.
    --
    M.

  • 19. Data: 2010-01-22 00:19:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Wojtekk pisze:

    > Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Prawdopodobnie dotyczyło to naprawy własnego samochodu z AC.

    Swoją drogą ciekawe jak to wygląda w takiej sytuacji.
    Bo gdyby prowadził pracownik firmy, to za takie straty odpowiada chyba
    max do wysokości trzech pensji.
    A ciekawe jak to jest jak prowadzi żona - nadal za samochód odpowiada
    pracownik (czyli max do 3 pensji), czy może w sprawie popsucia samochodu
    rozlicza się firma z żoną której nie będąc pracownikiem limit 3 pensji
    nie dotyczy.

  • 20. Data: 2010-01-22 08:32:22
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

> [...]
    > rozlicza się firma z żoną której nie będąc pracownikiem limit 3 pensji nie

    Jeżeli pracownik udostępnił swojej żonie, to on odpowiada. Firma ma podpisaną
    umowę z pracownikiem, nie z jego żoną. Chyba, że wariant ubezpieczenia obejmuje
    również osoby nie będące pracownikami i firma wystawi odpowiednie pełnomocnictwo
    dla żony.

    Pozdrawiam
    Wojtek