  • 1. Data: 2022-05-26 22:59:03
    Temat: Za wysokie ciśnienie doładowania - olać?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Padło mi turbo w końcu. Wymieniłem na używaka za 230pln :) no i musiałem
    wyciągać bo grucha oberwała chyba w transporcie i był cały czas otwarty
    wastegate.
    No to mam już drugą i pięknie działa. Samochód jedzie jak należy, check
    się nie wyświetla ale komputer podaje mi ciśnienie na poziomie
    (maksymalnie przy pałowaniu) 2,3 bara podczas gdy poprzednia/oczekiwane
    ciśnienie to 1,3 bara.
    O dziwo nie mam komunikatu o za dużym ciśnieniu (a na poprzedniej się
    zdarzało).

    Ma ktoś doświadczenie czy mogę olać za wysokie ciśnienie doładowania?
    ogólnie nie bardzo chce mi się wyciągać turbo by sztangę wyregulować (a
    muszę zdemontować całość bo taka niefajna konstrukcja we fiacie).

    Mam nauczkę:) żydziłem 600pln na regenerację i wziąłem oryginał używany
    za 230 za to z sensacjami. Z drugiej strony po tylu operacjach montazu i
    demontażu nieźle schodzę z czasem:D

  • 2. Data: 2022-05-27 10:06:50
    Temat: Re: Za wysokie ciśnienie doładowania - olać?
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/05/2022 21:59, sirapacz wrote:
> [...]
    >
    > Mam nauczkę:) żydziłem 600pln na regenerację i wziąłem oryginał używany
    > za 230 za to z sensacjami. Z drugiej strony po tylu operacjach montazu i

    a zapchana odma nic do tego nie bedzie miala?

  • 3. Data: 2022-05-27 11:56:28
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > a zapchana odma nic do tego nie bedzie miala?

    odma? a co ona ma do tego
    Odpowiedziałem sobie chyba.... 2,3 bara a 1,3 bara... program zaczął
    podawać po aktualizacji ciśnienie bezwzględne zamiast względnego....

    najlepsze jest to, że dokłądnie ten sam problem przy poprzednim
    demontazu turbiny 11 lat temu sam opisałem na autokąciku:D

    I też byłem zdziwiony:))))))))))

  • 4. Data: 2022-05-27 12:37:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2022 11:56:28 +0200, sirapacz wrote:

    > odma? a co ona ma do tego
    > Odpowiedziałem sobie chyba.... 2,3 bara a 1,3 bara... program zaczął
    > podawać po aktualizacji ciśnienie bezwzględne zamiast względnego....

    Calkiem mozliwe.
    Swoja droga - wysokie to cisnienie ... diesel?

    > najlepsze jest to, że dokłądnie ten sam problem przy poprzednim
    > demontazu turbiny 11 lat temu sam opisałem na autokąciku:D
    >
    > I też byłem zdziwiony:))))))))))

    Ale co - teraz sie drugi raz zaktualizowala,
    czy to inne auto, a Fiat dopiero teraz na nową technologie przeszedl?

    Bo podejrzewam, ze wewnetrznie wszystko dziala dobrze, jakby naprawde
    bylo za wysokie, to by komputer jakis bład zglosil.

    U mnie w oplu zglasza taki bład, a mechanik mowi - moze czujnik
    cisnienia uszkodzony, a moze sterowanie turbiną.
    Na razie wystarczy wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-05-27 22:13:13
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Swoja droga - wysokie to cisnienie ... diesel?

    owszem 1.3jtd

    > Ale co - teraz sie drugi raz zaktualizowala,

    multiecuscan - kiedyś zapamiętałem wartości jak kupiłem auto a potem po
    3 latach miałem dzwona w bryłę lodu, która leżała na środku drogi i
    przydzwoniłem. Urywając silnik z łap silnika.

    > Bo podejrzewam, ze wewnetrznie wszystko dziala dobrze, jakby naprawde
    > bylo za wysokie, to by komputer jakis bład zglosil.

    no i właśnie to mnie dziwiło:D

    > U mnie w oplu zglasza taki bład, a mechanik mowi - moze czujnik
    > cisnienia uszkodzony, a moze sterowanie turbiną.
    jak opel to może masz ten sam silnik. Są szanse, że sterownik będzie
    taki sam i na tym samym programie się podepniesz.

    > Na razie wystarczy wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie :-)

    ale to upierdliwe zwłaszcza na trasie.