  • 1. Data: 2012-08-03 16:49:49
    Temat: 'Zaawansowany' UPS.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Witajcie.

    Chciałem zakupić UPSa. ZadZwoniłem do kolegi po radę, padło na Ever.
    Dzwonie do Evera, mówię czego oczekuję, a oczekuję mało:
    - ustalam czas wyłaczenia komputera po zaniku napięcia (czy to po
    określonym czasie, czy też przy progu rozładowania baterii),
    - przy powrocie zasilania, UPS uruchamia komputer.

    Pan sprzedawca mówi: 'Eco Pro'.

    Zamówiłem. Pojechałem z nową zabawką do klienta, instalujĘ.
    Pierwszy błąd - sterowniki usb, kicha. Jakoś ręcznie zainstalowałem.
    Odpalam 'świetną aplikację PowerSoft Lite'.
    Aplikacja napisana przez niepełnosprawnego programistę, pewnie syna
    prezesa, zasypuje mnie dwiema informacjami, że ups działa na bateriach i
    baterie są naładowane! No kurna jego olek, toż czego od życia więcej
    wymagać?

    Tak po krótce...

    Czy ktoś z kolegów podałby mi model upsa, który te dwie, aż dwie funkcja
    wylaczenia i włączenia komputera posiada?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2012-08-03 16:57:57
    Temat: Re: 'Zaawansowany' UPS.
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 03/08/2012 15:49, Jacek wrote:
> [...]
    >
    > Czy ktoś z kolegów podałby mi model upsa, który te dwie, aż dwie funkcja
    > wylaczenia i włączenia komputera posiada?

    Soft APC Powerchute bez problemu komputer wyłączy po zadanym czasie, ale
    jak wyobrażasz sobie jego ponowne włączenie? Przycisku na obudowie nie
    wdusi.

    Jedyna opcja w takim przypadku to ustawić w BIOSie włączenie maszyny w
    przypadku utraty zasilania, ale tu musisz liczyć na to że akumulatory w
    USP wyładują się do poziomu w którym ten odetnie zasilanie od serwera.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2012-08-03 17:45:41
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2012 15:57:57 +0100, kamil napisał(a):

> [...]
    > przypadku utraty zasilania, ale tu musisz liczyć na to że akumulatory w
    > USP wyładują się do poziomu w którym ten odetnie zasilanie od serwera\

    Kamilu, BIOS ma np. funkcję włączania klawiaturą USB, prawda?
    Resztę sam sobie dopisz.

  • 4. Data: 2012-08-03 18:16:54
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 03/08/2012 16:45, Jacek wrote:

    > Kamilu, BIOS ma np. funkcję włączania klawiaturą USB, prawda?
    > Resztę sam sobie dopisz.

    Ostatni raz widziałem to z 5 lat temu, o klawiaturze z odpowiednim
    przyciskiem już nie wspominając, chyba że mówimy o wzbudzeniu z
    uśpienia. Już prędzej załatwisz to przez WOL i coś monitorującego pracę
    serwera, co wyśle sygnał kiedy przestanie odpowiadać na ping, ale też
    nie każdy wstanie w ten sposób z trybu power off.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2012-08-03 19:17:00
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktoś z kolegów podałby mi model upsa, który te dwie, aż dwie funkcja
    > wylaczenia i włączenia komputera posiada?

    Wybierz sobie APC serii Smart
    np http://winmar.pl/p1946,APC_Smart-UPS_SC_420.html

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2012-08-03 19:35:05
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 03.08.2012 18:16, kamil pisze:

    > Ostatni raz widziałem to z 5 lat temu, o klawiaturze z odpowiednim
    > przyciskiem już nie wspominając,

    Moje 2 sprzęty, w tym jeden laptop - włączają się na ctrl-f1.

    p. m.

  • 7. Data: 2012-08-03 20:41:19
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

> [...]
    > Czy ktoś z kolegów podałby mi model upsa, który te dwie, aż dwie funkcja
    > wylaczenia i włączenia komputera posiada?

    Przeglądnij ofertę APC. Powinien wystarczyć Ci APC Smart-UPS 1500VA

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 8. Data: 2012-08-03 20:44:54
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 03/08/2012 15:57, kamil wrote:
> [...]
    [...]
> [...]
    > przypadku utraty zasilania, ale tu musisz liczyć na to że akumulatory w
    > USP wyładują się do poziomu w którym ten odetnie zasilanie od serwera.

    Już nawet prosty APC Smart-UPS 1500VA spełni te wymagania. W BIOSie
    masz ustawione, żeby włączył się komputer po powrocie zasilacza; UPS
    programujesz, żeby podał napięcie np. po osiągnięciu 10% pojemności:
    awarie zasilania mają to do siebie, że 'flapują' - czyli bateria
    musi być na tyle naładowana, żeby komputer mógł się włączyć
    i bezpiecznie wyłączyć - w przypadku domowego komputera wystarczy pewnie
    z 5-7minut, w przypadku serwerów dobrze mieć zapas ze 20minut, albo
    dłużej ('czysty' SBS 2011 wyłącza się dobrych kilka minut...).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 9. Data: 2012-08-03 22:06:05
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 03.08.2012 o 19:17 Irokez <n...@w...pl> pisze:

    > Wybierz sobie APC serii Smart
    > np http://winmar.pl/p1946,APC_Smart-UPS_SC_420.html

    Dodam, ze moga byc z demobilu (czyt. za psie pieniadze na alle) + kupic
    nowy/e aku (tez smieszne pieniadze) i zaden nowy marketingowy szmelc sie
    nie rowna.

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 10. Data: 2012-08-04 04:52:00
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2012 19:41:19 +0100, DooMiniK napisał(a):

    > Przeglądnij ofertę APC. Powinien wystarczyć Ci APC Smart-UPS 1500VA

    Patrzyłem. A może coś tańszego? To ma podtrzymać 1 kompa tylko i na
    zasadzie, jak pisałem wyżej.