  • 21. Data: 2023-06-02 12:22:12
    Temat: Re: Zakaz wyprzedzania ciężarówek na autostradach.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 May 2023 18:45:18 +0200, nadir wrote:
    > https://www.onet.pl/motoryzacja/brd24pl/rzad-zmienia
    -prawo-koniec-z-wyscigiem-sloni/qw1clmt,30bc1058

    > Będzie coś z tego czy nie?

    Protest ciezarowców?

    > W zasadzie, to przydałby się trzeci pas, szczególnie na A2 i A4.

    Ale po co, skoro

    https://spidersweb.pl/autoblog/jazda-srodkowym-pasem
    -mandat-autostrada/

    "Ostatnio policja przeprowadziła na autostradzie A1 akcję
    przypominającą, że wolno jeździć tylko prawym pasem. Za jazdę pasem
    środkowym grozi mandat w wysokości od 500 do 3000 zł. Pasem środkowym
    wolno tylko wyprzedzać, podobnie jak lewym, natomiast wolno jechać
    wyłącznie pasem prawym."

    Po prawdzie ... a niech jadą prawym, ja będe lewym wyprzedzał
    wyprzedzających :-)

    A na A4 czesto tak, ze kilometrami jadę lewym pasem, bo stale kogos
    wyprzedzam ...

    J.

  • 22. Data: 2023-06-02 12:31:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 May 2023 21:04:04 +0200, nadir wrote:

    > Nie musi być, w Niemczech takiego nie mają i sobie radzą.
    > Po wjeździe na autostradę i co kilka(naście) kilometrów nad
    > poszczególnymi pasami są umieszczone określone znaki zakazu.
    > Tu w wersji elektronicznej, ale tak to mniej więcej wygląda.
    > https://i.iplsc.com/typowy-obrazek-z-niemieckiej-aut
    ostrady-korek-i-ograniczenie/000B036F1G6KAPRO-C122-F
    4.webp

    U nas bywają podobne, ale ... a jak to rozumiec?
    Ktore znaki na który pas?

    Normalnie nie ma problemu, ale ta fotka jakas dziwna :-)

    No i ... zakaz wyprzedzania przez cięzarówki ... obowiązuje tylko na
    prawym pasie?
    A jak któraś wczesniej zjedzie na środkowy, albo i lewy?

    Niemcy mają jakies swoje przepisy o wyprzedzaniu ciezarówek,
    od legendy, że nie wolno, do scislych wytycznych ze minimum 10km/h
    roznicy i maksimum 45s wyprzedzania.

    https://www.auto.de/magazin/urteil-beim-ueberholen-m
    indestens-10-km-h-schneller-sein/
    https://www.bussgeld-info.de/bussgeldkatalog-ueberho
    len/

    J.

  • 23. Data: 2023-06-02 12:32:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2023 o 12:12, J.F pisze:

    > No, 5km/h róznicy,

    O takich co mają 5 km różnicy, nikt nie pisze.
    BTW: jaka jest prędkość dopuszczalna tira na autostradzie?

    > No coz, przykład niedawny podawałem - srednia 120, mimo, ze ja chialem
    > szybciej.

    No patrz, a ja z tempomatem ustawionym na 120 przejechałem w weekend
    cały odcinek z Gliwic bez potrzeby zwolnienia.
    No może raz się zdarzyło....
    Trzeba widać w weekendy jeździć.

  • 24. Data: 2023-06-02 14:58:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Jun 2023 12:32:15 +0200, Cavallino wrote:

    > O takich co mają 5 km różnicy, nikt nie pisze.
    > BTW: jaka jest prędkość dopuszczalna tira na autostradzie?

    Oficjalnie 80. Ale ogranicznik ogranicza do okolo 90, wiec jeszcze +/-
    :-)

    > No patrz, a ja z tempomatem ustawionym na 120 przejechałem w weekend
    > cały odcinek z Gliwic bez potrzeby zwolnienia.
    > No może raz się zdarzyło....
    > Trzeba widać w weekendy jeździć.

    W weekendy mniej cięzarówek, ale bywają takie, ze za duzo osobówek :-)
    Dobrze, ze juz nie ma kolejek na bramkach ... choc ciagle jeszcze
    bywają, ale mniejsze.

    A 120 ... mocno wk* szybszych kierowców ? :-)

    J.

  • 25. Data: 2023-06-02 15:29:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2023 o 14:58, J.F pisze:

    > Oficjalnie 80.

    Czyli problem nie istnieje, wszystko co jedzie powyżej 80 nie musi być
    wyprzedzane.
    Mogą jechać w karawanach po 10 km nawet, kalkulując V=80.

    > A 120 ... mocno wk* szybszych kierowców ? :-)

    Zbyt wielu to mnie nie wyprzedzało.
    Zresztą - pora obiadowa była chyba, bo naprawdę był luzik, większość
    czasu dało się jechać prawym pasem.

  • 26. Data: 2023-06-02 16:17:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > W weekendy mniej cięzarówek, ale bywają takie, ze za duzo osobówek :-)
    > Dobrze, ze juz nie ma kolejek na bramkach ... choc ciagle jeszcze
    > bywają, ale mniejsze.
    >
    > A 120 ... mocno wk* szybszych kierowców ? :-)

    Na tempomacie? Podobnie, ale inaczej. Wk... wolniejszych.

    Załóżmy, że ja też jadę sobie na tempomacie, ale ustawionym na 5km/h
    wolniej. Wyprzedam coś jeszcze wolniejszego a za mną już czają się
    jadący szybciej. Więc po wyprzedzeniu zjeżdżam, ale przede mną znowu
    jest jakiś wolniejszy a ten ...j :-) co za mną jechał szybciej o te
    5km/h na tempomacie nadal nie zdołał mnie wyprzedzić, więc muszę
    zahamować albo przyspieszyć. Najlepiej nie zjeżdżać jak nie ma dużo
    przestrzeni wolnej albo jakoś sądować tych z tyłu czy są zdolni
    wyprzedzić z sensowną różnicą prędkości i tylko takich puszczać. A może
    po prostu nie jest potrzebne zjeżdżanie. Niech sobie wszyscy wyprzedzają
    dowolnym wolnym pasem jak uważają, że da się. Spróbowałby wyprzedzić
    prawym to może by sobie uświadomił, że te 5km/h więcej to trochę za mało
    by zabierać się za wyprzedzanie. Albo nie za mało, może ma adaptacyjny i
    mu wisi, że jedzie mniej niż ustawione.

  • 27. Data: 2023-06-02 17:03:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Jun 2023 15:29:12 +0200, Cavallino wrote:

    > Czyli problem nie istnieje, wszystko co jedzie powyżej 80 nie musi być
    > wyprzedzane.

    Oj tam, oj tam - zapomniałes juz, jak sam jezdziłes?

    Problem w ogóle nie istnieje - to, ze dla osobowych jest dopuszczalna
    140, nie znaczy, ze tyle tyle trzeba jechac.
    Mozna jechac 120, 100, 85 :-P

    > Mogą jechać w karawanach po 10 km nawet, kalkulując V=80.

    A moze sie trafic wolniejszy pojazd, co jedzie 75 czy 77km/h.

    > Zbyt wielu to mnie nie wyprzedzało.
    > Zresztą - pora obiadowa była chyba, bo naprawdę był luzik, większość
    > czasu dało się jechać prawym pasem.

    To pewnie jakby sie jeszcze ze dwie wyprzedzajace ciezarówki trafily,
    to tez by nie było problemu :-P

    J.

  • 28. Data: 2023-06-02 19:00:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2023 o 17:03, J.F pisze:

    > Oj tam, oj tam - zapomniałes juz, jak sam jezdziłes?

    I ktoś pode mnie przepisy ustawiał, czy niekoniecznie?

    > Problem w ogóle nie istnieje - to, ze dla osobowych jest dopuszczalna
    > 140, nie znaczy, ze tyle tyle trzeba jechac.

    No przecież.
    Ale ze 120 do 90 nadal hamowanie jest mocniejsze niż z 89 do 88.

    > A moze sie trafic wolniejszy pojazd, co jedzie 75 czy 77km/h.

    I właśnie wtedy powinni móc go wyprzedzić.

    Byłby dla zasady - mogą jechać za sobą.

  • 29. Data: 2023-06-07 09:39:20
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Chyba nie można, bo jak wracałem z Łodzi ok. 110 to mnie polucja zatrzymała, że za
    wolno ;-)

    -----