  • 1. Data: 2023-05-16 09:40:52
    Temat: za duzo pradu 3
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://wysokienapiecie.pl/86845-projekty-oze-odmowy
    -przylaczenia/

    "W ubiegłym roku operatorzy sieci dystrybucyjnej odmówili wydania
    warunków przyłączenia dla źródeł o mocy 51 GW.

    - możliwości przyłączenia nowych elektrowni OZE praktycznie wyczerpały
    się i odmowy przyłączenia OZE są na porządku dziennym. "

    Tak, siec nie wyrabia i wymaga inwestycji.

    Aczkolwiek ... przeciez taka lokalna elektrownia powinna raczej
    odciążyć siec ...

    J.

  • 2. Data: 2023-05-16 09:54:24
    Temat: Re: za duzo pradu 3
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-16 o 09:40, J.F pisze:
    > Aczkolwiek ... przeciez taka lokalna elektrownia powinna raczej
    > odciążyć siec ...

    W słoneczny dzień?

    I tak właśnie religia ekologiczna idzie się jebać.

    Tyle było lamentów na złą ustawę pisowską a fachowcy już dawno mówili że
    sieć tego nie przyjmie.

    Tak wszystkie rządy nie rozbudowywały sieci.

    Ale czy na pewno trzeba sieć rozbudowywać.

    Jak będzie atom albo w końcu ktoś wymyśli tani sposób magazynowania prądu.

    Ekofaszyści mogą sobie tupać nóżkami

  • 3. Data: 2023-05-16 11:36:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 09:54:24 +0200, _Master_ wrote:

    > W słoneczny dzień?

    Pytasz sie, czy stwierdzasz ze tylko w słoneczny dzien?

    W słoneczny czy wietrzny dzien. Jak jest lokalna produkcja,
    to nie trzeba z Bełchatowa transportować.

    > I tak właśnie religia ekologiczna idzie się jebać.
    > Tyle było lamentów na złą ustawę pisowską a fachowcy już dawno mówili że
    > sieć tego nie przyjmie.

    Tylko zauważ, ze tu raczej mowa o duzych instalacjach, z przyłączem na
    110kV.

    > Tak wszystkie rządy nie rozbudowywały sieci.

    To są półprywatne przedsiębiorstwa.

    > Ale czy na pewno trzeba sieć rozbudowywać.
    > Jak będzie atom

    Tokamak?

    > albo w końcu ktoś wymyśli tani sposób magazynowania prądu.

    Ale z wegla, czy z OZE?
    Wymysli, to znów sie okaze, ze siec nie wyrabia :-)

    > Ekofaszyści mogą sobie tupać nóżkami

    Jeszcze mozna wodór produkowac, albo kabel do najblizszej ładowarki
    poprowadzic :-)

    J.

  • 4. Data: 2023-05-16 12:55:19
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-16 o 11:36, J.F pisze:
    > Jak jest lokalna produkcja,
    > to nie trzeba z Bełchatowa transportować.

    Proooond to nie jest żużel który wozi się taczkami

    Każdy by chciał sprzedawać w energię elektryczną w biały słoneczny dzień.

    Sprzedaj CWANIACZKU w nocy ;-)

  • 5. Data: 2023-05-16 12:57:18
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-16 o 11:36, J.F pisze:
    > Ale z wegla, czy z OZE?
    > Wymysli, to znów sie okaze, ze siec nie wyrabia

    Wtedy stawiasz sobie taki "magazyn" przy domu.

    Dziś technologia jest tak droga że ludzie nie stawiają akumulatorów.

    Pierdolnięte lewaki nie potrafią tego ZROZUMIEĆ

  • 6. Data: 2023-05-16 12:59:56
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-16 o 11:36, J.F pisze:
    > Jeszcze mozna wodór produkowac,

    Albo gromadzić sprężone powietrze czy windy z ciężarami ;-)

    Technologia wodorowa jest dziś droga.

    Ciekawe czy ktoś policzył sumarycznie koszty fizycznych "akumulatorów"

  • 7. Data: 2023-05-16 13:33:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 12:59:56 +0200, _Master_ wrote:
    > Albo gromadzić sprężone powietrze czy windy z ciężarami ;-)

    Sprezone powietrze wyjątkowo nieoplacalne.
    Ale wodór ponoć tez.

    Windy wydają mi sie tez bardzo nieoplacalne - tzn konstrukcja bedzie
    bardzo kosztowna.

    > Technologia wodorowa jest dziś droga.
    > Ciekawe czy ktoś policzył sumarycznie koszty fizycznych "akumulatorów"

    Tesli w Australii sie opłaca. Albo promocja taka, bo drugiej nie
    stawiają.
    Jeden pożar juz mieli :-)

    Szczytowo-pompowe są sprawdzoną techniką ... tylko cos czytam,
    ze sie w Polsce ceny prądu wyrównały, i juz nie pompują w nocy :-)

    J.

  • 8. Data: 2023-05-16 13:36:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 12:57:18 +0200, _Master_ wrote:

    > Wtedy stawiasz sobie taki "magazyn" przy domu.
    > Dziś technologia jest tak droga że ludzie nie stawiają akumulatorów.

    Stawiaja ... ale w USA.

    W USA domy z drewna ... lubia ryzyko? :-)

    > Pierdolnięte lewaki nie potrafią tego ZROZUMIEĆ

    Normalnie to jest tak, ze sie nie opłaca, bo węgiel tani.
    Albo atom tani. Albo gaz tani.

    Ale nastąpiły zmiany ...

    J.

  • 9. Data: 2023-05-16 13:38:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 12:55:19 +0200, _Master_ wrote:

    > Proooond to nie jest żużel który wozi się taczkami

    Ale jakos trzeba przewiezc od elektrowni do odbiorcow.
    I na to siec jest.

    A jak gdzies po drodze jest mała/srednia elektrownia, to siec nie
    wyrabia?

    > Każdy by chciał sprzedawać w energię elektryczną w biały słoneczny dzień.
    > Sprzedaj CWANIACZKU w nocy ;-)

    W nocy prąd mało potrzebny.
    Podniesc cenę, miasta wyłączą latarnie, to bedzie jeszcze mniej
    potrzebny :-)

    J.

  • 10. Data: 2023-05-16 14:08:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello _Master_,

    Tuesday, May 16, 2023, 9:54:24 AM, you wrote:

    > W słoneczny dzień?

    W słoneczny dzień pracują klimatyzacje. Stanowią już istotne
    obciążenie sieci.

    [...]

    --
    Best regards,