  • 51. Data: 2010-03-14 19:55:01
    Temat: Re: Zapas w spreju.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Agent wrote:

    > No niby tak, ale ja go rozumiem. Prawdopodobieństwo przebicia opony i to
    > w dodatku tak żeby nie dało się załatać sprejem jest baaaardzo małe a i
    > przypadek że zdarzy się to w nocy w lesie daleko od domu i w święta
    > praktycznie rózna zeru.

    No byłbym skłonny uwierzyć gdyby nie fakt, że niedawno pociąłem
    całkowicie opoonę - było to w nocy,
    przy -15 i w święto :-) Gdyby nie dojazdówka byłoby słabo :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 52. Data: 2010-03-14 19:58:20
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-03-14 16:41, Waldek Godel pisze:

    > Po raz kolejny - to wolny kraj, wolno ci nie smarować. Ale nie wpieraj tych
    > bredni z Bravo Girl! innym, bo jeszcze ktoś - nie daj boże - uwierzy.

    Jeszcze ktoś nie daj boże uwierzy, że trzeba smarować... A potem koła
    będą latać w powietrzu!

    Nie ma najmniejszego sensu aby to robić, powtarzam po raz kolejny. Te
    śruby odkręca się co najmniej 2 razy w roku!!!

  • 53. Data: 2010-03-14 19:59:04
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-03-14 19:50, Yans van Horn pisze:

    > "Oponiarze" nie zmieniają mi kół, więc musisz mnie oświecić co oni z
    > tymi śrubami by zrobili gdyby zmieniali ;-)

    "Oświecić" Ciebie mogę w nocy jak staniesz przed maską mojego samochodu. ;)

  • 54. Data: 2010-03-14 20:03:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010 19:58:20 +0100, Filip KK wrote:
    >Jeszcze ktoś nie daj boże uwierzy, że trzeba smarować... A potem koła
    >będą latać w powietrzu!

    Od dawna smaruje i nie lataja.

    >Nie ma najmniejszego sensu aby to robić, powtarzam po raz kolejny. Te
    >śruby odkręca się co najmniej 2 razy w roku!!!

    Zalozylem caloroczne opony :-P

    J.

  • 55. Data: 2010-03-15 08:21:31
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    FajneFele napisał(a):
    > Kombinuje z kolem zapasowym, gdyz za 2 tygodnie bede mial w samochodzie
    > instalacje LPG, autko to Laguna II kombi ,ale mam male dziecko i kazdy

    Zapasu w sprayu nie polecam ...

    Kiedyś gdy miałem SC i LPG potrzebowałem miejsca bo opona w bagażniku
    zajmowała dużo miejsca. Kupiłem dojazdówkę , ale ciągle za dużo
    zajmowała ..
    Stwierdziłem że wywalę oponę bo przecież spray starczy ...

    Kilka dni później koło znajomego rozciąłem sobie oponę. Spray nic nie
    pomógł ...
    Musiałem wzywać teścia aby z moją żoną pojechał do domu (poza
    miasto ..) po koło zapasowe ...
    U wulkanizatora zapłaciłem więcej , bo najpierw oponę musiał umyć i
    wyczyścić ...
    Od tamtego czasu woziłem dojazdówkę ...

    W nubirze miałem normalną oponę i byłem szczęśliwy bo sobie też oponę
    przeciąłem (dziura w drodze). Szybko oponę wymieniłem i dalej
    jeździłem.
    Miałem też dojazdówkę ...

    W nowym nabytku też wożę normalną oponę. Myślałem nad dojazdówką ale
    stwierdziłem że dojazdówka wcale aż tak super mała nie jest (w
    przypadku kół 15") a do tego ma pewne ograniczenia (nie może być
    montowana na osi napędowej i nie można jechać szybciej niż 70km/h ...)

    Stwierdziłem że po "mieście" dodatkowa opona aż tak mi nie
    przeszkadza , a w trasy jest ona nieodzownym wyposażeniem auta ...
    Ostatnio jechaliśmy do Chorwacji i mimo że samochód było max
    załadowany (osoba 4 osobowa , w tym 2 małych dzieci ...) to z pełnej
    opony nie zrezygnowaliśmy ...

    Jak mieszkasz/pracujesz w mieście to spokojnie możesz nie wozić
    zupełnie ze sobą opony. W najgorszym wypadku pojedziesz taksówką po
    koło i wrócisz zamontować :)

  • 56. Data: 2010-03-17 17:01:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > Syfienie całej opony i konieczność czyszczenia tego przed ewentualną
    > naprawą.

    Oprócz syfu jest też jeszcze problem, że tam w puszcze
    przeważnie jest ciekły gaz palny (butan?) i wulkanizator
    którego nie ostrzeżesz przed tym że uzyłeś takiego
    wynalazku może sobie zrobić bum w warsztacie...

  • 57. Data: 2010-03-17 17:04:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Yans van Horn" <y...@n...spam> wrote in message

    > A z ciekawości jakiś przykład ? Bo jeszcze nie spotkalem takiego, w którym
    > mój ~0.5 metrowy dynamomentryczny nie dalby rady :-)

    Ja zwykle jak mam problem z odkręceniem nakrętki koła
    to kończy się to ukręceniem całej śruby i trzeba ją wymieniać :-)
    Ukręciłem już 3-4 w starej toyocie, były wkręcone na siłę
    udarowym kluczem pneumatycznym i przy okazji "crossthreaded"
    (nie wiem jak to po polsku nazywamy...)