  • 1. Data: 2010-03-11 12:25:06
    Temat: Odglos podczas przyspieszania
    Od: Grzesiek <z...@g...com>

    Czesc wszystkim,

    Zdaje sobie sprawe, ze byc moze bedzie to wrozenie z fusow, ale moze
    ktos mial juz podobny problem i bedzie w stanie podac jakies typy,
    zanim mechanik wykorzystujac moje niewiedze wymieni mi pol samochodu.

    Otoz podczas przyspieszania czesto (nie zawsze) slychac dziwny odglos,
    tak jakby ktos przejechal patykiem po szprychach w obracajacym sie
    kole rowerowym. Spotkalem na necie okreslenie grzechotanie, ale ja bym
    tego tak nie nazwal, choc jest troche do tego podobne. Objaw nasila
    sie w czasie niskich temperatur (np. gdy jest -10 to slychac prawie
    zawsze, jak jest tak lekko powyzej 0 to tak pol na pol) oraz na
    niskich biegach (czym nizszy bieg tym wieksza szansa ze wystapi).
    Dodatkowo po przekroczeniu 2000rpm zanika (zapewne w aucie robi sie
    glosniej i nie slychac), zanika takze po zrzuceniu na luz (niezaleznie
    od predkosci) oraz po odjeciu gazu.

    Oczywiscie pierwszym podejrzanym jest przegub, ale w trakcie googlania
    wyszlo, ze podejrzana jest takze skrzynia. A moze jest to naturalne
    (np. gestnieje olej w skrzyni i stad to stukanie) ? Ma ktos inne
    typy ? Pacjent to Panda 1.2 z 2006r., dzwiek slychac na 90% od strony
    lewego przedniego kola.

    Grzesiek

  • 2. Data: 2010-03-11 14:36:39
    Temat: Re: Odglos podczas przyspieszania
    Od: "Michal Gut" <m...@w...pl>

    a terkocze glosniej przy skrecaniu?

  • 3. Data: 2010-03-12 10:52:43
    Od: RTJ <r...@g...com>

    On 11 Mar, 12:25, Grzesiek <z...@g...com> wrote:
> [...]
    > tak jakby ktos przejechal patykiem po szprychach w obracajacym sie
    > kole rowerowym. Spotkalem na necie okreslenie grzechotanie,
    [...]

    U mnie jest to elektrozawór zbiornika oparów. Zupelnie nieszkodliwe,
    ale moze
    byc denerwujace.

    --
    Pozdrawiam Romek
    ==> www.rtj-foto.com - fotografia slubna i nie tylko <==

  • 4. Data: 2010-03-12 11:51:23
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Grzesiek" <z...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...

> [...]
    > (np. gestnieje olej w skrzyni i stad to stukanie) ? Ma ktos inne
    > typy ? Pacjent to Panda 1.2 z 2006r., dzwiek slychac na 90% od strony

    Czestotliwosc odpowiada predkosci obrotowej kol? Silnika?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-03-15 12:50:02
    Od: Grzesiek <z...@g...com>

    On 11 Mar, 14:36, "Michal Gut"
    <m...@w...pl> wrote:
    > a terkocze glosniej przy skrecaniu?

    zadnych glosniejszych stukow przy skrecie nie ma, ale pewnie dlatego,
    ze przed skretem
    (jezdze glownie po miescie wiec skrzyzowania) przewaznie przyhamowuje
    i dzwiek jesli byl to znika.
    Pojawia sie dopiero przy odjezdzie ze skrzyzowania, jak juz mam proste
    kola i dodaje gazu.
    Wczoraj robilem takze kolka i osemki ale terkotania wogole nie bylo.

    Grzesiek

  • 6. Data: 2010-03-15 13:10:02
    Od: Grzesiek <z...@g...com>

    On 12 Mar, 11:51, "kamil" <k...@s...com> wrote:

    > Czestotliwosc odpowiada predkosci obrotowej kol? Silnika?

    silnik raczej eliminuje, bo jesli dobrze licze przy 1500rpm musialoby
    terkotac 25 razy na sekunde i pewnie slyszalbym to jako ciagly halas.
    Bralem pod uwage luz na zaworach, ale nie ma tego metalicznego odglosu
    (pamietam dobrze z malucha).
    Do tego na postoju przy 1,5k rpm stukow brak, to dzieje sie tylko
    podczas jazdy, wiec to musi byc cos powiazanego z obracajacym sie
    kolem.
    Najgorsze ze to nie zawsze wystepuje, wczoraj robilem trase Wroc-Wawa
    i mimo zimna ani razu nie zaterkotalo.

    Grzesiek

  • 7. Data: 2010-03-15 16:30:20
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Grzesiek" <z...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

> [...]
    > kolem.
    > Najgorsze ze to nie zawsze wystepuje, wczoraj robilem trase Wroc-Wawa

    Chodzilo mi o to, czy czestotliwosc tych stukow rosnie wraz z obrotami kol
    czy moze silnika po wysprzegleniu?

    Pozdrawiam
    Kamil