  • 1. Data: 2009-07-01 10:14:08
    Temat: Zasilacz 12V na wiele wyjść
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    Witam

    Poszukuję zasilacza 12V - ale takiego nietypowego, który by miał kilka
    niezależnych wyjść (jedna wtyczka 230V i kilka wyjść).

    Obciążalność niewielka - myślę, że do 40W per urządzenie, w przypadku
    niektórych nawet mniejsza.

    Zaznaczam, że to ma być sprzęt dla nieelektronika - ale do podłączenia
    kilku małych komputerków, routera, switcha, modemu itp.

    Chodzi:
    - zmniejszenie liczby kabli
    - zmniejszenie dodatkowego zużycia prądu wynikającego ze strat na
    poszczególnych odrębnych zasilaczach

    Czy ktoś mógłby takie coś polecić, albo chociaż trochę naprowadzić?
    Znajduję w Google same rzeczy dla elektroników-eksperymentatorów, a mi
    zależy na dużej stabilności...

    Patryk

  • 2. Data: 2009-07-01 10:34:28
    Temat: Re: Zasilacz 12V na wiele wyjść
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Wednesday 01 July 2009 12:14, Patryk Włos wrote:
    > Poszukuję zasilacza 12V - ale takiego nietypowego, który by miał kilka
    > niezależnych wyjść (jedna wtyczka 230V i kilka wyjść).

    A dlaczego *niezależnych*?

    Kup jeden mocny zasilacz stabilizowany 12V, i szeregowo dopnij ile tam
    chcesz końcówek. Niskim kosztem łatwo to załatwić jednym zasilaczem ATX
    (tylko wyjście 5V należałoby czymkolwiek obciążyć)...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-07-01 10:38:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał w
    wiadomości news:nmqrh6-tlh.ln1@mail.viste-family.net...

    > A dlaczego *niezależnych*?

    No bo zalezne moga sprawic nieco klopotu jesli urzadzenia beda ze
    soba laczone - i petle mas, i nie ma obowiazku zeby byl minus na
    masie.

    J.

  • 4. Data: 2009-07-01 10:41:26
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > No bo zalezne moga sprawic nieco klopotu jesli urzadzenia beda ze
    > soba laczone - i petle mas, i nie ma obowiazku zeby byl minus na
    > masie.

    W międzyczasie zauważyłem, że nie napisałem wprost jednego ważnego
    szczegółu: to ma być zasilacz *zewnętrzny*.

    Taki na (obecnie) 5 urządzeń leżących pod telewizorem, w takiej szafce z
    szybą - a więc pająk z kabli zdecydowanie odpada. Musi być estetycznie.

    Patryk

  • 5. Data: 2009-07-01 11:23:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w
    wiadomości news:h2fegb$ei6$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
    > Taki na (obecnie) 5 urządzeń leżących pod telewizorem, w takiej
    > szafce z szybą - a więc pająk z kabli zdecydowanie odpada. Musi

    Co to Adam wynalazl ostatnio ?
    http://www.ironicsans.com/2009/06/idea_the_outlet_wa
    ll.html

    Troche kosztowne, ale za to jaki efekt estetyczny i wygoda :-)

    J.

  • 6. Data: 2009-07-01 16:16:06
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    > Co to Adam wynalazl ostatnio ?
    > http://www.ironicsans.com/2009/06/idea_the_outlet_wa
    ll.html

    > Troche kosztowne, ale za to jaki efekt estetyczny i wygoda :-)

    Eeee, to ja tam proponuję coś ze swojego (no... powiedzmy, że sąsiedniego)
    podwórka:

    http://se.benning.de/pl/corporate/produkty-i-uslugi/
    energetyka-i-przemysl/prostowniki/adc-modular.html

    Estetyka może nie tak powalająca, ale co kto lubi, za to niezawodność,
    możliwości, wbudowany solidny UPS...

    J.

  • 7. Data: 2009-07-02 06:01:48
    Od: yes <y...@p...onet.pl>

    Patryk Włos pisze:
> [...]
    >
    > Czy ktoś mógłby takie coś polecić, albo chociaż trochę naprowadzić?
    > Znajduję w Google same rzeczy dla elektroników-eksperymentatorów, a mi

    Na czym ma polegać na niezależność wyjść? Bo jeżeli na rodzieleniu
    zabezpieczeń to coś w tym stylu:
    http://www.action.one.pl/product_info.php?cPath=7&pr
    oducts_id=421

    pozdrawiam

    yes

  • 8. Data: 2009-07-02 06:28:04
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Patryk Włos pisze:

    > Chodzi:
    > - zmniejszenie liczby kabli
    > - zmniejszenie dodatkowego zużycia prądu wynikającego ze strat na
    > poszczególnych odrębnych zasilaczach

    Pomysł dobry, jest jednak *ale*. Sam od pewnego czasu ( tak dla sportu )
    walczę z małymi domowymi prądożercami i z rachunku ekonomicznego wynika
    że sens jest wtedy, gdy zmiany są dokonywane przy praktycznie zerowych
    kosztach, czyli np. części z zapasów szufladowych. W innym przypadku
    zwrot inwestycji zachodzi po okresie dobrych kilku lat eksploatacji.
    Poza tym nie masz pewności co do tego czy zasilacz większej mocy będzie
    miał znacząco większą sprawność.

    > a mi
    > zależy na dużej stabilności...

    Co oznacza koszty.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2009-07-02 06:56:12
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Na czym ma polegać na niezależność wyjść? Bo jeżeli na rodzieleniu
    > zabezpieczeń to coś w tym stylu:
    > http://www.action.one.pl/product_info.php?cPath=7&pr
    oducts_id=421

    Tzn. chodzi mi tylko o to, aby zastąpić pięć takich zwyczajnych
    zasilaczy-kostek do: modemu kablowego, switcha, routera i 2 nettopów.
    Chodzi o redukcję miejsca w szafce pod telewizorem, oraz o oszczędność
    na ewentualnych stratach energii na 5 osobnych zasilaczach.

    Propozycję przejrzę - na pierwszy rzut oka wygląda na jakąś zabawkę dla
    elektroników, ale może i będzie ok, jeśli tylko dokombinuje się skądś
    kabelki z końcówkami do urządzeń.

    A tak przy okazji - jak przeliczyć obciążalność 1500 mA na moc w Watach
    pobieraną przez urządzenia?

    Patryk

  • 10. Data: 2009-07-02 06:57:56
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > zwrot inwestycji zachodzi po okresie dobrych kilku lat eksploatacji.
    > Poza tym nie masz pewności co do tego czy zasilacz większej mocy będzie

    Tak, dlatego właśnie interesują mnie urządzenia do powiedzmy 200 PLN
    brutto. A najlepiej do 80-100 PLN.

    Poczekać trochę mogę, gdyż chodzi też o ilość miejsca w szafce, oraz
    estetykę, ale z drugiej strony bez przesady.

    Patryk