  • 1. Data: 2020-07-02 10:50:58
    Temat: Zasilacze na szynę 24V lub 48V EMI
    Od: Bool <n...@n...com>

    Możecie mi polecić jakąś serię zasilaczy na szynę, 230V na 24V (lub 48V), moc w
    zakresie 15-30W,
    które mają dobrze wytłumione zakłócenia przewodzone?

  • 2. Data: 2020-07-02 12:05:40
    Temat: Re: Zasilacze na szynę 24V lub 48V EMI
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Bool,

    Thursday, July 2, 2020, 10:50:58 AM, you wrote:

    > Możecie mi polecić jakąś serię zasilaczy na szynę, 230V na 24V (lub 48V), moc w
    zakresie 15-30W,
    > które mają dobrze wytłumione zakłócenia przewodzone?

    Teoretycznie każdy zasilacz w obrocie powinien spełniać normy...
    Szukałbym zasilaczy z wyprowadzonym PE. A jeśli nie ma zacisku PE, to
    sporo poprawia uziemienie wyjścia zasilacza - zazwyczaj minusa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2020-07-03 09:56:10
    Od: Bool <n...@n...com>

    > Teoretycznie każdy zasilacz w obrocie powinien spełniać normy...
    > Szukałbym zasilaczy z wyprowadzonym PE. A jeśli nie ma zacisku PE, to
    > sporo poprawia uziemienie wyjścia zasilacza - zazwyczaj minusa.

    No właśnie teoretycznie, a na pomiarach wychodzą klocki. Producenci badają zasilacze
    z obciążeniem
    rezystancyjnym i wystarczy podłączyć inne obciążenie ...

    Dziękuję za sugestię co do wyprowadzonego PE w zasilaczu.

    Z tego co pamiętam, to w przypadku plastikowej obudowy, do PE są podłączone
    kondensatory do L1 i N
    (pomijając dodatkowo jakieś zabezpieczenie od surge np. warystory).
    Wnioskuję że chodzi o to, że reaktancja kondensatora maleje wraz ze wzrostem
    częstostotliwości i
    wyższe harmoniczne częściowo płyną do PE. Dobrze myślę?