  • 1. Data: 2020-07-02 15:25:36
    Temat: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Napatoczyła mi się taka perełka:

    https://anonfiles.com/h077J3D3o4/elektronika_pradow_
    slabych_zip

    To cztery książki inż. Ksawerego Gnoińskiego z 1918 r.:

    - Źródła prądu, sygnalizacja domowa i alarmowa
    - Telefonja
    - Telegrafja, linje prądu słabego, radjotechnika
    - Sygnalizacja kolejowa, pożarowa, zegary elektryczne i inne zastosowania
    prądów słabych

    Może kogoś zainteresuje.

    --
    Spotkanie w lesie - lew zbiera towarzystwo i mówi:
    - A teraz podzielimy się: mądre zwierzaki na prawo, a ładne na lewo.

  • 2. Data: 2020-07-03 07:35:04
    Temat: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 02.07.2020 o 15:25, Queequeg pisze:
> [...]
    > - Telegrafja, linje prądu słabego, radjotechnika
    > - Sygnalizacja kolejowa, pożarowa, zegary elektryczne i inne zastosowania

    Dziękuję Koledze za ten post.
    Uwielbiam takie starocie i czytam z zapartym tchem :-)
    Zdecydowanie ciekawsze od dokumentacji FPGA ;-)

    Grzegorz

  • 3. Data: 2020-07-03 10:57:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 2 Jul 2020 13:25:36 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > https://anonfiles.com/h077J3D3o4/elektronika_pradow_
    slabych_zip

    Wysylasz linka do sajtu,.który bezczelnie próbuje wysłać smsa do
    płatnej usługi ściągania plików.
    Serio nie było innego miejsca do publikacji??

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-07-03 11:14:57
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    slabych_zip
    > Wysylasz linka do sajtu,.który bezczelnie próbuje wysłać smsa do płatnej
    > usługi ściągania plików.
    > Serio nie było innego miejsca do publikacji??

    Nie wiem co Ci wyskoczyło, ale nie zauważyłem żadnych SMS-ów.
    https://i.imgur.com/BuSbCxi.png

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2020-07-03 11:15:36
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 03.07.2020 o 10:57, Marek pisze:
    slabych_zip

    > Wysylasz linka do sajtu,.który bezczelnie próbuje wysłać smsa do płatnej
    > usługi ściągania plików.
    > Serio nie było innego miejsca do publikacji??

    Ściągnąłem bez problemów (i bez SMSów). A czyta się cudownie :-)

    P.P.

  • 6. Data: 2020-07-03 11:17:05
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-03 o 10:57 +0200, Marek napisał:

    > Wysylasz linka do sajtu,.który bezczelnie próbuje wysłać smsa do
    > płatnej usługi ściągania plików.
    > Serio nie było innego miejsca do publikacji??

    Nie rozumiem o co chodzi. Kliknąłem w link i plik 102 MB po kwadransie
    był już u mnie. Żadnych reklam, żadnych nagabywań, żadnych smsów.

    Mateusz

  • 7. Data: 2020-07-03 11:27:23
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl> wrote:

    > Uwielbiam takie starocie i czytam z zapartym tchem :-)

    Ja też :)

    Prostowniki elektrochemiczne, prostownik wahadłowy... nie miałem zielonego
    pojęcia, że coś takiego w ogóle istniało. (dalej jeszcze nie doszedłem)

    Listopad 1918 r. Miesiąc, w którym skończyła się I W.Ś. i nikt nawet nie
    podejrzewał, co stanie się za 21 lat.

    Ciekawie -- choć to już nie elektronika -- czytało się też Uranię z 1946
    r. Poprzednie wydanie było z 1939 r. z wiadomego powodu.

    https://www.urania.edu.pl/pliki/archiwum/urania_1946
    .pdf

    --
    Dzwoni jegomosc do akademika:
    - Czy mozna z Maryska?

  • 8. Data: 2020-07-03 11:31:09
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    slabych_zip

    > Wysylasz linka do sajtu,.który bezczelnie próbuje wysłać smsa do
    > płatnej usługi ściągania plików.
    > Serio nie było innego miejsca do publikacji??

    Hmm, gdzie ci to wyskoczyło? Ja ściągnąłem normalnie.

    Znalazłem też na chomiku, ale transfer płatny, natomiast w innych plikach
    tego użytkownika jest jeszcze więcej perełek.

    https://chomikuj.pl/lachsum/Hobby+i+nauka/Elektryka*
    2c+elektronika+i+okolice/Elektrotechnika+pr*c4*85d*c
    3*b3w+s*c5*82abych+-+K.Gnoi*c5*84ski

    --
    W parku ; na ławeczce ; chłopak z dziewczyną ...
    Dziewczyna: zdejmij okulary - porozdzierasz mi rajstopy !

  • 9. Data: 2020-07-03 11:33:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Znalazłem też na chomiku, ale transfer płatny, natomiast w innych plikach
    > tego użytkownika jest jeszcze więcej perełek.

    Znalazłem też tu, można czytać w przeglądarce albo ściągnąć:

    http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty4/0547/01/

    --
    Chłopak odprowadza dziewczynę do domu. Ona go pyta:
    - Gdzie następnym razem się zobaczymy?

  • 10. Data: 2020-07-03 13:22:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie rozumiem o co chodzi. Kliknąłem w link i plik 102 MB po kwadransie
    > był już u mnie. Żadnych reklam, żadnych nagabywań, żadnych smsów.

    U mnie tak samo. Ale kol. Marek do wszystkiego używa smartfona
    i zdaje się jest z tego dumny. Takich użytkwników traktuje się
    inaczej, z większą troską.

    --
    Jarek