  • 11. Data: 2010-03-10 10:05:59
    Temat: Re: Zgadnijcie ile kosztuje
    Od: "TW" <t...@n...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:hn6nb2$15t$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Zgadnijcie ile kosztuje naprawa:
    >
    > Vectra C, pęknięty zderzak, cienka rysa 10cm długości na masce do podkładu
    > (od gałęzi albo czegoś takiego), porysowany do podkładu błotnik (obcierka
    > parkingowa), przesunięty do tyłu dół chłodnicy klimatyzacji o 5mm (trudno
    > zgadnąć historię tego odgięcia).
    > __
    zeszlej zimy mialem porownywalne uszkodzenia. saab 9-5, wpadlem w poslizg I
    dosc mocno otarlem przednia lewa czesc zderzaka, zgialem lewy blotnik, rog
    maski, stluklem lewy kierunkowskaz a po odbiciu sie od metalowej bandy
    otarlem sie jeszcze lekko tylnym lewym blotnikiem. W Link 4 nie ogladajac
    samochodu na podstawie moich zdjec (narobilem duzo I dokladnie) po
    potraceniu "udzialu wlasnego" wyplacili mi 6 tys zlotych. Naprawa samochodu
    (wymiana blotnika na uzywany, nowy kierunkowskaz, reszta do wyrownania I
    malowania) w warsztacie w Kielcach kosztowala razem z czesciami 2,800 zl.
    pozdrawiam
    tw

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    4930 (20100309) __________

    http://www.eset.com

  • 12. Data: 2010-03-10 12:37:38
    Od: "Paweł W." <t...@o...pl>

> [...]
    > zgadnąć historię tego odgięcia).
    >
    > Oczywiście naprawa profesjonalna w ASO, czy żadnych metod druciarskich ;)

    Jakieś 1,5-1,7kpl max. Tylko proszę o definicję "naprawa profesjonalna w
    ASO".

    Pozdrawiam
    p.

  • 13. Data: 2010-03-10 13:48:24
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł W." <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomo?ci
    > Jakie? 1,5-1,7kpl max. Tylko proszę o definicję "naprawa profesjonalna w
    > ASO".

    Naprawa podobnych uszkodeń (zderzak, maska, poduszki, obie lampy, sterownik
    poduszek + malowanie) - podobnych, bo np chłodnica została stara, pas
    przedni również, z rzeczy "mechanicznych" wymienili tylko mocowanie
    alternatora, bo się skrzywiło z powodu zadziałania sił bezwładności - w
    maluchu ayo w ASO toyoty kosztowała ponad 17 k PLN.

    --
    Yogi(n)

  • 14. Data: 2010-03-10 13:57:33
    Od: "Paweł W." <t...@o...pl>

> [...]
    > alternatora, bo się skrzywiło z powodu zadziałania sił bezwładności - w
    > maluchu ayo w ASO toyoty kosztowała ponad 17 k PLN.

    Obie lampy?, a sterownik poduszek czemu uszkodzony? Jasieczki wysadziło? 17k
    PLN w toyocie to całkiem przyzwoicie za coś takiego.

    p.

  • 15. Data: 2010-03-10 14:14:45
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    > chłodnica została stara,

    Radził bym na nią uważać - swego czasu po delikatnym puknięciu
    Astrą G (światło zarysowane, pęknięty zderzak + leciutko zagięta maska)
    tez nie zakwalifikowali jej do naprawy, a po ~1/2 roku rozszczelniła się
    (łączona chłodnica silnika i klimatyzacji).

    Pzdr

    JKK

  • 16. Data: 2010-03-10 15:26:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    wiadomości news:hn6nb2$15t$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > błotnik (obcierka parkingowa), przesunięty do tyłu dół chłodnicy
    > klimatyzacji o 5mm (trudno zgadnąć historię tego odgięcia).

    Zderzak 1800, trzy elementy do pomalowania powiedzmy 2400,
    klima .. trudno powiedziec czy wspornik do prostowania, czy cala
    chlodnica do wymiany,
    ale za robote przy klimie pewnie ze 400 - razem nie mniej niz 4500
    :-)

    J.

  • 17. Data: 2010-03-10 15:28:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł W." <t...@o...pl>
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    > wiadomości
    >
    > Jakieś 1,5-1,7kpl max. Tylko proszę o definicję "naprawa
    > profesjonalna w ASO".

    Pekniety zderzak wymienia sie na nowy sprawny, a nie drutuje.
    I juz masz tyle co wymieniles, a to dopiero jedna rzecz kupiona :-)

    J.

  • 18. Data: 2010-03-10 15:30:53
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Obie lampy?, a sterownik poduszek czemu uszkodzony? Jasieczki wysadziło?
    > 17k PLN w toyocie to całkiem przyzwoicie za coś takiego.

    Lampy miały oberwane uchwyty, nie były stłuczone (bezwładność). Zderzak nie
    miał praktycznie uszkodzeń (odkształca się i wraca do pierwotnego kształtu,
    poza kilkoma rysami, maska była wgięta tylko koło zamka. Jasieczki wysadziło
    i to oba, mimo że pasażera nie było, co mnie zdziwiło, bo prędkość nie była
    (podobno) duża, zresztą świadczy o tym niewielki rozmiar zniszczeń -
    błotniki nietknięte, pas przedni podobnie - właściwie z metalowych czesci
    nic nie było uszkodzone, poza maską i uchwytem alternatora - zdziwiło mnie
    to, bo przecież strefa zgniotu jest tam niewielka, ale zderzak przyjął
    znaczną częsc enegii. No i niestety odpaliły poduchy i napinacze -
    zapomniałem wspomniec o pasach i napinaczach, które tez nieźle kosztowały.
    Brakowało zdaje sie 400 zł do szkody całkowitej, a auto po całym zdarzeniu
    jeździło, nic nie ciekło, nie zmieniło geometrii itd. Cena podzespołow z
    allegro które wymagały wymiany to ok 2600-2800 (być może coś pominąłem, bo
    kosztorysu nie analizowałem, to nie był mój samochód tylko siostry).
    A sterownik poduszek jest jednorazowy. No i ceny robocizny - lakierowanie
    każdego z elementów (maska, zderzak) - każde ponad tysiąc zł, choć inni
    lakiernicy robią to za 300-500 od elementu (maska aygo ma może 60 cm
    szerokości, to taka mniej więcej deska do prasowania. Konkluzja - zrobili
    ładnie, profesjonalnie, terminowo itd. - ale przy takich cenach towarzystwa
    ubezpieczeniowe muszą utrzymywać wysokie składki, bo przy byle stłuczce auta
    na gwarancji są skutecznie oskubywani przez ASO.

    --
    Yogi(n)

  • 19. Data: 2010-03-10 15:45:56
    Od: "Paweł W." <t...@o...pl>

    > Pekniety zderzak wymienia sie na nowy sprawny, a nie drutuje.
    > I juz masz tyle co wymieniles, a to dopiero jedna rzecz kupiona :-)
    >
    > J.

    Pęknięty zderzak się profesjonalnie spawa profesjonalnym sprzętem i
    materiałem, a nie drutuje :-P. W ASO oczywiście byle ryska kwalifikuje do
    wymiany i wcale im się nie dziwie bo następna część sprzedana.

    Pozdrawiam
    p.

  • 20. Data: 2010-03-10 16:23:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > i materiałem, a nie drutuje :-P. W ASO oczywiście byle ryska
    > kwalifikuje do wymiany i wcale im się nie dziwie bo następna

    A wyniki badan wytrzymalosciowych masz ?
    Moze to jednak ASO ma racje, a ty jestes druciarz :-)

    J.