  • 41. Data: 2021-05-21 14:02:02
    Temat: Re: Złoczyńcy spod znaku music-online
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 May 2021 15:02:30 +0200, J.F wrote:

    > z tego nic nie wynika, bo nie widac pelnego linku, a pewnie dla wielu
    > serwisow.
    >
    > Ale owszem - wylaczylem w telefonie wifi, odpalilem chrome,
    > wlazlem na strone pl.win-sports.com, wkrotce mnie przekierowalo
    > powyzej, i istotnie: ... oplata bedzie doliczana do twojego rachunku w
    > Play dla numeru xxxxxxx.

    No i jeszcze jeden test - karta VM, niby dziala na sieci Play,
    a ... nie pokazuje nr, tylko prosbe o wpisanie.

    Ciekawe o co tu chodzi.

    J.

  • 42. Data: 2021-05-21 16:16:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 May 2021 15:41:02 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >
    > https://spidersweb.pl/2014/12/prenumerata-sms-aktywa
    cja-przez-internet.html

    > Kolejne guano oferujące ;) mi ,,zgodę''.

    Jak jest technologia ... to sie nie ma co dziwic, ze uzywaja :-)

    Ale co masz na mysli - strone spidersweb proponuje, czy opisywana
    przez nich?
    To sprzed 6 lat ... moglo sie cos zmienic.

    >: czy regulamin upowaznia Play do
    >: przekazania mojego numeru telefonu
    >: zanim zapisze sie do uslugi?
    >
    > Spytaj Liwiusza -- on jest prawnikiem. ;)

    Moze czyta.

    > Mnie nie przeszkadza takie przekazywanie.

    Chyba, ze potem jest rachunek :-P

    J.

  • 43. Data: 2021-05-21 19:02:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 20 maj 2021 o 15:02, J.F pisze:

    > z tego nic nie wynika, bo nie widac pelnego linku, a pewnie dla wielu
    > serwisow.

    Zdanie zrozumiałe[_inaczej].

    Pisząc z telefonu -- miałem trudność w podaniu linku do PDF,
    więc podaję teraz:
    https://www.play.pl/resources/pdf/2020/Regulamin-Zam
    ow-z-Play_17-12-2020.pdf

    -=-

    By nie mnożyć [później trzeba płacić 500+ i alimenty?]
    postów, odpowiadam na kolejny:

    In Message-ID: <j6l2e38s03cu$.57naevlqbckt$.dlg@40tude.net> JF
    wrote co następuje:

    > Poza tym ... czy regulamin upowaznia Play do przekazania
    > mojego numeru telefonu zanim zapisze sie do uslugi?

    Chyba tak, skoro Play ma prawo do przekazania numeru telefonu
    przy okazji słania SMS lub nawiązywania połączenia gadanego,
    czyli przy okazji dzwonienia...

    -=-

    Zanim przeczytam jakąś stronę, proszony jestem o akceptację
    masy informacji (typu Kukiz) i przeróżnych propozycji (typu
    powiadomienia) -- efektem czego jest zmiękczanie mej uwagi,
    co skutkuje właśnie akceptacją tego rodzaju ,,OFERT''...

    Gdy zauważam, że informacje o Kukiuzach są złym pomysłem,
    napotykam trolli broniących tej... MONdrości...

    Mam wczytywać się w każdą głupotę, zanim przeczytam jakąkolwiek
    stronę WWW, ale słyszę tu i ówdzie, że ludzie bezmyślnie podpisują
    umowy (in blanco) kupna samochodu czy domu...

    Co gorsza, gdy (jak tym razem) zauważę głośno, iż spotkało mnie
    coś takiego jak subskrypcja pomimo braku wysyłki kodu SMS z mej
    strony -- jestem uważany za przygłupa...

    -=-

    Inicjatywa ;) Play nie jest zła -- nożem można wydłubać oczy, ale
    sam nóż nie jest złem...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 44. Data: 2021-05-21 19:09:40
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 21 maj 2021 o 16:16, J.F pisze:

    > Jak jest technologia ... to sie nie ma co dziwic, ze uzywaja :-)

    > Ale co masz na mysli - strone spidersweb proponuje, czy opisywana
    > przez nich?

    Opisywaną przez nich -- co?

    > To sprzed 6 lat ... moglo sie cos zmienic.

    > Chyba, ze potem jest rachunek :-P

    Nie przyjdzie -- na tej grupie nikt nie płaci rachunków, o czym
    wiesz doskonale! Każdy stąd łapie się na promocje, zaś Liwiusz
    [zgrywający prawnika?] gra w ping-ponga Play-a2mobile...

    -=-

    Pół wieku temu (albo tamtemu) przestrzegałem przed IDE i przed M$
    ogólnie -- trolle broniły i IDE, i Gatesa... Efekt? -- pół godziny
    na aktualizację zawłaszczającą cały komputer, w kwadrans po której
    jest kolejna, podobna aktualizacja... Na szczęście ;) jest
    alternatywa -- SSD, zżerany nieustającymi aktualizacjami...

    Tak samo teraz jest z Kukizami i innymi ofertami powiadomień itd...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 45. Data: 2021-05-21 19:11:01
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 21 maj 2021 o 14:02, J.F pisze:

    > No i jeszcze jeden test - karta VM, niby dziala na sieci Play,
    > a ... nie pokazuje nr, tylko prosbe o wpisanie.

    > Ciekawe o co tu chodzi.

    Może o to, że VM nie jest Playem?

  • 46. Data: 2021-05-21 19:20:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 19 maj 2021 o 15:06, J.F pisze:

    > Linijka nie ma rozdzielczosci 0.1mm, wiec nie sprawdzisz czy dany
    > piksel lezy w odleglosci 104.4 mm czy 104.6 mm

    Suwmiarka ma stosowne kreski rozmieszczone jeszcze
    rzadziej -- lecz jest przydatna.

    > Tak sobie, ale masz lepsza linijke ?

    Najlepsze byłyby przeźroczyste z kreskami
    u dołu -- stykającymi się z papierem.

    Na długości 250mm mam 250mm co do kreseczki milimetrowej.
    Skoro kreseczki pokrywają się -- mam stosowną dokładność.
    Pisałeś o efekcie Moiré, więc niby wiesz, o co chadza...
    (nie ma potrzeby gęstszego rozmieszczania podziałkowych kreseczek
    i nie ma możliwości rozmieszczania podziałkowych kreseczek co
    0.1mm, gdy te kreseczki mają szerokość 0.1mm -- niby oczywiste)

    Widziałem linijkę z kreskami co 0.5mm -- już było gęsto...

    Gdyby linijka miała kreski rozłożone co 0.1mm -- byłaby
    nieprzydatna. Podobnie z moją kreską -- ma początek i koniec.

    Wystarczy sprawdzenie pokrywania się kreseczek -- mojej i linijkowej.
    Jeśli linijka nie jest przeźroczysta i ma sporą (ponad 0.5mm) wysokość,
    błędy paralaksy mogą być koszmarnie duże...

    Tanie (przeciętne) suwmiarki nie mają rozpiętości 25cm -- im
    dłuższa kreska, tym mniejszy błąd skali.

    -=-

    Jeśli wg Ciebie drukarka nie drukuje z dokładnością ZDECYDOWANIE
    lepszą niż 0.1mm -- jakim (i z jakiego >>Katalogu cudów<<) cudem
    potrafi drukować nie tylko czytelne teksty i linie proste, lecz
    także obrazki tak zwanej jakości fotograficznej?

    DbsRiPcSeGRVO/view?usp=sharing

    > Wlasnie o to chodzi, zeby byl duzy, zeby sprawdzic jak drukuje w
    > roznych miejscach.

    Można wydrukować małe prostokąty w różnych miejscach kartki.

    Wydrukowanie takich (jak proponujesz) prążków zmoczy papier tak
    mocno, że być może ów papier ugrzęźnie w drukarce... Akurat
    niekoniecznie w mojej drukarce, bo moja drukarka nie drukuje
    marginesów...

    > Tzn mozna by troche ograniczyc - np takie paski na cala szerokosc,
    > ale 5mm wysokosci. Na gorze, na dole i na srodku kartki.

    Owszem.

    > no widzisz - a Ty mowisz, ze 0.1mm dokladnosci :-)

    'Dokładność 0.1mm' znaczy niewiele więcej niż 'pełne milimetry
    są praktycznie ;) pewne', dlatego chcę dokładności lepszej,
    przy której ,,praktycznie'' ;) pewne są ułamki mm rzędu 0.1mm.

    254dpi to 10d/mm -- 600dpi to więcej niż 23d/mm.
    600/254=2,36220472440945
    600dpi dają dziś bardzo tanie drukarki; te nieco droższe,
    ale nadal ,,budżetowe'' potrafią (przynajmniej w jednym
    kierunku) dać 1200dpi. (ponad 47d/mm)

    W jednym kierunku -- OK.
    (drukarka 600dpi da dokładność lepszą niż 0.1mm)
    Ale w przeciwnym kierunku nie jest OK. ;)
    (drukowanie co drugiego piksela drukarką 600dpi da słabe efekty)

    > Ale tu jest 300dpi, czyli prawie 0.1mm na pixel.

    300dpi to rozdzielczość drukarki, nie pliku.

    > Na drukarce 600dpi bylyby to linie szerokosci 2px, z odstepem 2px.

    Aby to uzyskać -- daj plik z takimi kreskami.

    > Wydaje sie, ze idealne warunki ... tylko najpierw trzeba windows
    > zmusic, zeby tak wypuscil :-P

    Marnujesz mój czas.

    > O to to to. Szczegolnie w prawdziwej laserowce.

    Co szczególnie? -- paralaksa czy rozszerzalność termiczna?
    Linijka (metalowa, drewniana, plastykowa czy inna) też ulega
    rozszerzalności termicznej. W drukarce laserowej dochodzi
    [szczytuje?] grzanie papieru...

    > No i z dokladnosci 0.1mm robi sie kiszka.

    Zapewne widziałeś w swym życiu drukarkę -- nie kusiło
    Cię drukowanie?... ;) Najwyraźniej nie drukowałeś...

    > Dawaj adres strony.

    Dam snap.

    > Ogolnie to wyciagniecie numeru telefonu nie jest takie proste - ale
    > jak widac sa metody ...

    Siedząc przed Lidlem, rozmawiałem przez telefon... Najpierw
    trochę czekałem na połączenie, więc odpaliłem apkę do UseNetu...
    Wtedy właśnie niemal dałem się złapać kolejnej stronie WWW
    i ~wtedy właśnie odpowiadałem Tobie... (ów post zawiera
    '1/10' zamiast '0.1')

    Strona WWW poznała mój numer -- i nawet wyświetliła ów numer poprawnie.

    > wyczysc cookies w przegladarce, otworz najpierw w prywatnym oknie,
    > moze w ogole najpierw przez wifi ...

    Przemyślę i to.

    -=-

    Czekam na plik z kopertą, która na drukarce da kreski długości 250mm
    tak dokładnie, że moją (raczej dokładną) linijką nie znajdę odchyłki
    większej niż 0.1mm -- rzekomo
    tak to kazdy potrafi
    więc zapewne ;) potrafisz...

    Oraz na rolkę drukarkowego papieru -- długości ~13m i szerokości
    od 111mm d0 222mmm... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 47. Data: 2021-05-26 09:33:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 May 2021 16:16:36 +0200, J.F wrote:
    cja-przez-internet.html

    > Jak jest technologia ... to sie nie ma co dziwic, ze uzywaja :-)

    No i teraz ja mam zagwozdke.

    Zalatwialem przenosiny i dolaczenie drugiego numeru do nju.

    Przychodzi SMS z potwierdzeniem ... na trzeci numer.

    Nju jakos sie doszukal tego numeru, czy faktycznie bylo pole "telefon
    kontaktowy" w ktory wpisalem trzeci numer ?

    J.

  • 48. Data: 2021-05-30 23:26:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1uw4vo4i21o1l.1gpz9ks0vvgi8$....@4...net

> [...]

    > Nju jakos sie doszukal tego numeru, czy faktycznie bylo
    > pole "telefon kontaktowy" w ktory wpisalem trzeci numer ?

    Szukasz odpowiedzi na to pytanie tutaj? ;)
    [może trzeba wrzucić pytanie do Googli?]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 49. Data: 2021-05-31 18:02:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 May 2021 23:26:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" 1uw4vo4i21o1l.1gpz9ks0vvgi8$....@4...net

    > Szukasz odpowiedzi na to pytanie tutaj? ;)
    > [może trzeba wrzucić pytanie do Googli?]

    Google mi przeciez nie znajdzie "nasza wspaniala sztuczna inteligencja
    wyszukuje numery w wielu serwisach" :-)

    Musialbym powtorzyc operacje, i tym razem zwrocic uwage - podaje sie
    tam gdzies nr kontaktowy czy nie?

    J.

  • 50. Data: 2021-06-13 20:39:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" s88q4k$1ehp$...@g...aioe.org

    > Czekam na plik z kopertą, która na drukarce da kreski długości 250mm
    > tak dokładnie, że moją (raczej dokładną) linijką nie znajdę odchyłki
> [...]

    Mam z tym problemy:
    - różne konwertery SVG-->PDF dają różne (drobne) błędy

    - wbrew pozorom nie wystarczy podać mm w width i px w viewbox

    - w wypadku radiatora otrzymałem błąd rzędu 0.1mm na 33cm bez
    kombinowania, lecz w wypadku mieszkania (inaczej rysowanego
    niż radiator) musiałem dać korektę kilku pikseli w viewbox

    - nie wiem, jak zachowują się inne drukarki
    (tę/mą testuję różnorako, z różnymi sterowniCami)

    - nie wiem, czy moje wzorce metra są poprawne

    [te najprawdziwsze wzorce metra trzyma pod kluczem EMacron, za
    co niedawno został publicznie spoliczkowany -- jak tak można?!
    trzyma pod kluczem wzorzec tak potrzebny wszystkim poligrafom!
    bezwstydny! 'pod kluczem' czy 'pod Paryżem'? W Sévres, ale pod
    Paryżem czy pod kluczem?... rzekomo twierdząc, że te wzorce są
    błędne... muszę dokładnie sprawdzić -- 'pod kluczem', czy 'pod
    Paryżem'; są błędne czy poprawne -- nie może ich trzymać tylko
    dla siebie! egoista!!! ciekawe, czy krecha nad 'e' jest dobrze
    ukierunkowana... na szczęście to tylko moje myśli; to 'Sevres'
    czy 'Sévres'?]

    Zadrukowałem masę makulatury -- eksperymentowanie kosztuje...
    Drukarka bardzo ładnie drukuje na kredowym papierze...
    Jakie to szczęście, że Polacy tak szczodrze zaopatrują
    eksperymentatorów w papier -- dostarczają za darmo wprost
    do skrzynek pocztowych...

    Wykorzystuję także zadrukowany... [przecież nie jest do dupy...]

    Zdeterminowany sięgnę po jakieś CADy?
    Wolałbym, aby SVG dawał drukarską jednoznaczność i doczekał się
    3D. Fajnie by było, gdybym miał drukarki 3D, w tym typu DLP...
    [będę wówczas topił opakowania w celu pozyskania filamentów?]

    --