  • 31. Data: 2021-05-18 19:18:30
    Temat: Re: Złoczyńcy spod znaku music-online
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" s7urq1$mc4$...@g...aioe.org

    > Swój numer podałem 28 kwietnia br. do Play i do Google.
    > Parę lat wcześniej podałem do Orange, gdzie ów numerek
    > powędrował z Dziewiczki... Być może kiedyś podałem też
    > do T-Mobile...

    > Więcej numerycznych podań (dotyczących tego numeru) nie
    > pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję, obiecują
    > poprawę, artystyczne wycie mi nie jest potrzebne, więc
    > proszę o rozgrzeszenie...

    Uzupełniam mą spowiedź -- bywało, że gdzieś dzwoniłem z tego
    numeru, czyli podawałem ten numer tu i ówdzie, ale tamtego
    [albo tego -- nigdy nie wiem 'ten' czy 'tamten'] dnia dzwoniłem
    (jeden raz) tylko do mojej matki i nie SMSowałem -- co widać
    w Playowej apce...

    W ogóle dzwonię niewiele... [same straty!!! tyle minut tracę!!!]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 32. Data: 2021-05-18 20:34:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 19:04:27 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" 1d6ncw5iaqcvj.1gmddz00vloxr$....@4...net

    > Drukowałem, mierzyłem itd...

    Ale czy z mikroskopem i dokladnoscia do 0.1mm? :-)

    Tzn - pixel powinien byc powiedzmy na wspolrzednych
    180.0, 240.0 mm ... a gdzie jest naprawde ?

    > Sprawdziłeś czy zgadujesz?

    Do tego wystarcza podstawowe komendy ... kazda :-)

    > Czekam (niecierpliwie!!!) na tekstowy (SVG) plik z kopertą. ;)

    SVG to nie ode mnie.
    A przeciez SVG nie ma konkretnych wymiarow, skalowanie przy wydruku
    jakies przypadkowe :-)

    J.

  • 33. Data: 2021-05-19 01:08:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1kxha5r3boquy$....@4...net

    > Ale czy z mikroskopem i dokladnoscia do 0.1mm? :-)

    Do takiej dokładności mikroskop nie jest potrzebny.

    > Tzn - pixel powinien byc powiedzmy na wspolrzednych
    > 180.0, 240.0 mm ... a gdzie jest naprawde ?

    Co to jest prawda? -- z dokładnością 0.1mm tam jest.

    "J.F" 1iuk5l7kbs0ho$.147h6zmojb3n1$....@4...net

    > Poza tym tak to kazdy potrafi

    > A przeciez SVG nie ma konkretnych wymiarow,

    Ma nawet miana/jednostki typu 'mm'. Przykładowo:
    <rect x="50mm" y="20mm" width="150mm" height="150mm"/>

    > skalowanie przy wydruku jakies przypadkowe :-)

    Przypadkowa ;) jest Twoja wiedza na ten temat...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 34. Data: 2021-05-19 12:55:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 May 2021 01:08:22 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" 1kxha5r3boquy$....@4...net
    > Do takiej dokładności mikroskop nie jest potrzebny.

    > Co to jest prawda? -- z dokładnością 0.1mm tam jest.

    Suwmiarka mierzone i to jeszcze w wielu miejscach?

    > "J.F" 1iuk5l7kbs0ho$.147h6zmojb3n1$....@4...net

    To sie tyczylo wydrukowania kreski na stronie A4.
    Wydrukuj kreske 12.5m dlugosci bez skalowania.
    Mechanizm drukarki pozwala na dlugie wydruki, cala reszta juz nie :-)

    Ba - klopoty beda pewnie nawet przy 1.25m, czy nawet 0.7m ...

    > Ma nawet miana/jednostki typu 'mm'. Przykładowo:
    > <rect x="50mm" y="20mm" width="150mm" height="150mm"/>

    > Przypadkowa ;) jest Twoja wiedza na ten temat...

    A ktore programy respektuja?

    Masz tu dwa pliki
    https://drive.google.com/file/d/1Sh5aIECvQOk2KB_D6fA
    DbsRiPcSeGRVO/view?usp=sharing
    png, 37KB

    https://drive.google.com/file/d/1SGlIFUWXbg0eMfdN6i5
    TWsB8zkBPTR3T/view?usp=sharing
    bmp, 19MB

    oba zawieraja 1800x2700 pixeli, pionowe kreski co drugi piksel.
    BMP ma zapisane ze to 300dpi. 6x9 cali.
    Powinno sie pieknie drukowac na drukarce, szczegolnie takiej co ma
    600, 1200 czy 2400dpi.

    Jak ci sie uda wydrukowac dokladnie, to zrob to dwa razy i zloz kartki
    razem tonerem do siebie. Obracajac, przesuwajac - przy
    niedokladnosciach pokaze sie moire ... tylko najpierw trzeba
    wydrukowac poprawnie, 1:1 :-P

    Swietny bylby wydruk na kalce czy folii - ale folia to wiadomo - w
    piecu laserowki zmieni lekko wymiary :-)

    J.

  • 35. Data: 2021-05-19 15:06:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 May 2021 14:43:43 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >:: z dokładnością 0.1mm tam jest.
    >: Suwmiarka mierzone i to jeszcze w wielu miejscach?
    >
    > Linijkami równie dokładnymi -- w wielu miejscach i wielokrotnie.

    Linijka nie ma rozdzielczosci 0.1mm, wiec nie sprawdzisz czy dany
    piksel lezy w odleglosci 104.4 mm czy 104.6 mm

    >Suwmiarka do tego nadaje się tak sobie. ;)

    Tak sobie, ale masz lepsza linijke ?

    > :pliki
    >https://drive.google.com/file/d/1Sh5aIECvQOk2KB_D6f
    ADbsRiPcSeGRVO/view?usp=sharing

    > Dużo atramentu. Może mniejszy fragment?

    Wlasnie o to chodzi, zeby byl duzy, zeby sprawdzic jak drukuje w
    roznych miejscach.
    Tzn mozna by troche ograniczyc - np takie paski na cala szerokosc,
    ale 5mm wysokosci. Na gorze, na dole i na srodku kartki.

> [...]
    >
    >: Swietny bylby wydruk na kalce
    > Mam kalki i folie...
    >
    >: czy folii - ale folia to wiadomo - w piecu laserowki zmieni

    no widzisz - a Ty mowisz, ze 0.1mm dokladnosci :-)

    > Do jednego piksela zwykły papier nie nadaje się -- 600dpi to
    > zdecydowanie gęściej niż co 0.1mm.

    Ale tu jest 300dpi, czyli prawie 0.1mm na pixel.
    Na drukarce 600dpi bylyby to linie szerokosci 2px, z odstepem 2px.
    Wydaje sie, ze idealne warunki ... tylko najpierw trzeba windows
    zmusic, zeby tak wypuscil :-P

    > Czekam na kreski w skali 1:50 w SVG. ;)
    > Moje kreski na mojej drukarce takie są
    > z dokładnością 0.1mm. Budownictwo ;) nie oferowało lepszej...
    >
    > 'Dokładność 0.1mm' nie oznacza 'niemożliwości popełnienia błędu
    > wykraczającego poza 0.1mm', ale chyba to wiesz. To raczej
    > określenie rzędu niepewności.
    >
    > Kreski mają swą grubość/szerokość i na papierze, i na linijkach.
    > Dochodzą błędy paralaksy czy termiczne...

    O to to to. Szczegolnie w prawdziwej laserowce.
    No i z dokladnosci 0.1mm robi sie kiszka.

    > Złapałem kolejną stronę WWW chętną do zdrapywania forsy z mego
    > numeru telefonicznego
    > Najwyraźniej strony WWW znają mój numer, gdy łączę się via SIM.

    Dawaj adres strony.
    Ogolnie to wyciagniecie numeru telefonu nie jest takie proste - ale
    jak widac sa metody ...

    > Może wreszcie odpalę SIMkę a2 mobile i ponowię eksperyment... Może
    > podobnie uczynię z Orange..

    wyczysc cookies w przegladarce, otworz najpierw w prywatnym oknie,
    moze w ogole najpierw przez wifi ...

    J.

  • 36. Data: 2021-05-19 17:18:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 18 maj 2021 o 13:39, J.F pisze:

    > To moze by tego nie pisac ? :-)

    Narysować tego nie potrafię...

    > Po pierwsze - drukarka ma swoja dokladnosc.

    Rozdzielczość 300dpi wystarczy do uzyskania dokładności lepszej
    niż 0.1mm a obecne drukarki (nawet bardzo tanie) oferują 600dpi.

    > Mozliwe, ze to nie lezy w granicach jej mozliwosci.

    Zdecydowanie leży.

    > Po drugie - windows lubi skalowac.

    Więc weź skalę 1:1 lub podobną -- 100% czy jakoś tak...

    Daj rolkę -- spróbuję. Co strasznego w tej kresce?
    Brak RAMki? Wytrzymałość mechaniczna drukarki czy
    moja wytrzymałość psychiczna?...

    > Na jedna kreske starczy :-)

    Nie starczy.

    > Wydrukujesz, to sie dowiesz :-)

    Problemem jest owa rolka.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 37. Data: 2021-05-19 18:16:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 19 maj 2021 o 15:06, J.F pisze:

    > Linijka nie ma rozdzielczosci 0.1mm, wiec nie sprawdzisz czy dany
    > piksel lezy w odleglosci 104.4 mm czy 104.6 mm

    Suwmiarka ma stosowne kreski rozmieszczone jeszcze
    rzadziej -- lecz jest przydatna.

    > Tak sobie, ale masz lepsza linijke ?

    Najlepsze byłyby przeźroczyste z kreskami
    u dołu -- stykającymi się z papierem.

    Na długości 250mm mam 250mm co do kreseczki milimetrowej.
    Skoro kreseczki pokrywają się -- mam stosowną dokładność.
    Pisałeś o efekcie Moiré, więc niby wiesz, o co chadza...
    (nie ma potrzeby gęstszego rozmieszczania podziałkowych kreseczek
    i nie ma możliwości rozmieszczania tych podziałkowych kreseczek
    co 0.1mm, gdy te kreseczki mają szerokość 0.1mm -- niby oczywiste)

    Gdyby linijka miała kreski rozłożone co 0.1mm -- byłaby
    nieprzydatna. Podobnie z moją kreską -- ma początek i koniec.

    Wystarczy sprawdzenie pokrywania się kreseczek -- mojej i linijkowej.
    Jeśli linijka nie jest przeźroczysta i ma sporą (ponad 0.5mm) wysokość,
    błędy paralaksy mogą być koszmarnie duże...

    Tanie (przeciętne) suwmiarki nie mają rozpiętości 25cm -- im
    dłuższa kreska, tym mniejszy błąd skali.

    -=-

    Jeśli wg Ciebie drukarka nie drukuje z dokładnością ZDECYDOWANIE
    lepszą niż 0.1mm -- jakim (i z jakiego >>Katalogu cudów<<) cudem
    potrafi drukować nie tylko czytelne teksty i linie proste, lecz
    także obrazki tak zwanej jakości fotograficznej?

    DbsRiPcSeGRVO/view?usp=sharing

    > Wlasnie o to chodzi, zeby byl duzy, zeby sprawdzic jak drukuje w
    > roznych miejscach.

    Można wydrukować małe prostokąty w różnych miejscach kartki.

    Wydrukowanie takich (jak proponujesz) prążków zmoczy papier tak
    mocno, że być może ów papier ugrzęźnie w drukarce... Akurat
    niekoniecznie w mojej drukarce, bo moja drukarka nie drukuje
    marginesów...

    > Tzn mozna by troche ograniczyc - np takie paski na cala szerokosc,
    > ale 5mm wysokosci. Na gorze, na dole i na srodku kartki.

    Owszem.

    > no widzisz - a Ty mowisz, ze 0.1mm dokladnosci :-)

    'Dokładność 0.1mm' znaczy niewiele więcej niż 'pełne milimetry
    są praktycznie ;) pewne', dlatego chcę dokładności lepszej,
    przy której ,,praktycznie'' ;) pewne są ułamki mm rzędu 0.1mm.

    254dpi to 10d/mm -- 600dpi to więcej niż 23d/mm.
    600/254=2,36220472440945
    600dpi dają dziś bardzo tanie drukarki; te nieco droższe,
    ale nadal ,,budżetowe'' potrafią (przynajmniej w jednym
    kierunku) dać 1200dpi. (ponad 47d/mm)

    W jednym kierunku -- OK.
    (drukarka 600dpi da dokładność lepszą niż 0.1mm)
    Ale w przeciwnym kierunku nie jest OK. ;)
    (drukowanie co drugiego piksela drukarką 600dpi da słabe efekty)

    > Ale tu jest 300dpi, czyli prawie 0.1mm na pixel.

    300dpi to rozdzielczość drukarki, nie pliku.

    > Na drukarce 600dpi bylyby to linie szerokosci 2px, z odstepem 2px.

    Aby to uzyskać -- daj plik z takimi kreskami.

    > Wydaje sie, ze idealne warunki ... tylko najpierw trzeba windows
    > zmusic, zeby tak wypuscil :-P

    Marnujesz mój czas.

    > O to to to. Szczegolnie w prawdziwej laserowce.

    Co szczególnie? -- paralaksa czy rozszerzalność termiczna?
    Linijka (metalowa, drewniana, plastykowa czy inna) też ulega
    rozszerzalności termicznej. W drukarce laserowej dochodzi
    [szczytuje?] grzanie papieru...

    > No i z dokladnosci 0.1mm robi sie kiszka.

    Zapewne widziałeś w swym życiu drukarkę -- nie kusiło
    Cię drukowanie?... ;) Najwyraźniej nie drukowałeś...

    > Dawaj adres strony.

    Dam snap.

    > Ogolnie to wyciagniecie numeru telefonu nie jest takie proste - ale
    > jak widac sa metody ...

    Siedząc przed Lidlem, rozmawiałem przez telefon... Najpierw
    trochę czekałem na połączenie, więc odpaliłem apkę do UseNetu...
    Wtedy właśnie niemal dałem się złapać kolejnej stronie WWW
    i ~wtedy właśnie odpowiadałem Tobie... (ów post zawiera
    '1/10' zamiast '0.1')

    Strona WWW poznała mój numer -- i nawet wyświetliła ów numer poprawnie.

    > wyczysc cookies w przegladarce, otworz najpierw w prywatnym oknie,
    > moze w ogole najpierw przez wifi ...

    Przemyślę i to.

    -=-

    Czekam na plik z kopertą, która na drukarce da kreski długości 250mm
    tak dokładnie, że moją (raczej dokładną) linijką nie znajdę odchyłki
    większej niż 0.1mm -- rzekomo
    tak to kazdy potrafi
    więc zapewne ;) potrafisz...

    Oraz na rolkę drukarkowego papieru -- długości ~13m i szerokości
    od 111mm d0 222mmm... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 38. Data: 2021-05-19 19:40:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    http://eneuel.w.duna.pl/error/ss999.jpg

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 39. Data: 2021-05-20 15:02:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 May 2021 19:40:08 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > http://eneuel.w.duna.pl/error/ss999.jpg

    z tego nic nie wynika, bo nie widac pelnego linku, a pewnie dla wielu
    serwisow.

    Ale owszem - wylaczylem w telefonie wifi, odpalilem chrome,
    wlazlem na strone pl.win-sports.com, wkrotce mnie przekierowalo
    powyzej, i istotnie: ... oplata bedzie doliczana do twojego rachunku w
    Play dla numeru xxxxxxx.

    Powtorzylem w innym telefonie, orange, firefox, okno prywatne ...
    przekierowalo mnie na nieistniejaca strone.
    Gdzies po drodze jeszcze la8746.gways.org przekierowywalo dalej.
    Okno nieprywatne tez prowadzi do nikad.
    Chrome na tym telefonie tez nie.

    Wrocilem do pierwszego telefonu, zainstalowalem firefoxa ... wychodzi
    na to, ze to Play taki uczynny i podaje gdzies nr telefonu.
    Dziwic sie specjalnie nie ma co - pewnie ma z tego sporą prowizje :-)

    Pozostal jeszcze jeden test. Odpalilem na telefonie hot-spota,
    polaczylem komputer przez "internet mobilny", wpisalem adres strony
    ... i przekierowalo, ale na strone "wpisz swoj numer telefonu".
    Co nie znaczy, ze nie da sie i tu uzyskac numeru.

    Ciekawe, jak to w kwestii rodo wyglada - Play mial gdzies zgode
    marketingowa, czy niepotrzebna, skoro numer nie jest zastrzezony.

    A w jaki dokladnie sposob uzyskali numer czy jak go Play podaje ...
    tez ciekawe, i to bardzo, ale to moze jakis spec od www wyjasni.

    J.

  • 40. Data: 2021-05-21 11:00:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 May 2021 00:22:23 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    > Odkryj Amerykę... :)
    >
    > Na snapie masz informację o usłudze Play a na stronie Play masz
    > stosowany regulamin świadczenia tej usługi.

    Ale mnie szczegoly techniczne interesuja.

    Ogolnie to chyba to:
    https://spidersweb.pl/2014/12/prenumerata-sms-aktywa
    cja-przez-internet.html

    > Nie winię Play -- bank winy przyjęcia szmalu za flaszkę wódki?

    A Orange sie jakos powstrzymal. O,
    https://www.orange.pl/view/buse

    Poza tym ... czy regulamin upowaznia Play do przekazania mojego numeru
    telefonu zanim zapisze sie do uslugi?

    J.