  • 1. Data: 2015-02-06 23:12:15
    Temat: Zmiana przepisów
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    Takie ciekawostki:

    "W cieniu walki politycznej o konwencję przeciwko przemocy Sejm uchwalił
    kilka bardzo ważnych zmian w przepisach dotyczących bezpieczeństwa ruchu
    drogowego. Niektóre kary zostały bardzo zaostrzone.
    Chyba najważniejsza zmiana dotyczy ruchu w terenie zabudowanym. Nowe prawo
    głosi, że kierowcy, którzy przekroczą dozwoloną prędkość o minimum 50
    km/godz. w obszarze zabudowanym, stracą prawo jazdy na trzy miesiące.
    Uprawnienia te zostaną im odebrane przez kontrolującego policjanta.

    Jeżeli taka osoba będzie w dalszym ciągu prowadzić pojazd bez prawa jazdy,
    okres zatrzymania dokumentów będzie przedłużony do sześciu miesięcy. W
    przypadku ponownego prowadzenia pojazdu w przedłużonym okresie taki kierowca
    może stracić uprawnienia.

    Już przestępstwo, nie wykroczenie

    Prowadzenie pojazdów bez wymaganych uprawnień po ich odebraniu przez sąd
    będzie przestępstwem, a nie wykroczeniem. Będzie za to groziło do dwóch lat
    więzienia.

    Również kierowcy, którzy przewożą zbyt dużą liczbę osób (o co najmniej dwie
    osoby więcej, niż wskazano w dowodzie rejestracyjnym), stracą na trzy
    miesiące uprawnienia do prowadzenia pojazdów.

    Montowane będą blokady alkoholowe

    Osoby skazane za prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości, które będą się
    starać o przywrócenie uprawnień, gdy orzeczono wobec nich zakaz, będą miały
    obowiązek zainstalowania w samochodzie blokady alkoholowej. Tzw. alcolock
    uniemożliwi uruchomienie samochodu w przypadku, gdy poziom alkoholu w
    wydychanym przez kierującego powietrzu przekroczy dopuszczane normy.

    Wobec nietrzeźwych kierowców sąd razem z karą i zatrzymaniem prawa jazdy
    będzie orzekał dodatkowe świadczenia pieniężne na rzecz poszkodowanych. Za
    jazdę po pijanemu - 5 tys. zł na fundusz pomocy pokrzywdzonym. Dla
    recydywistów i osób odpowiadających na podstawie zaostrzonych kryteriów
    nawiązka to co najmniej 10 tys. zł.

    Dożywotnie zabranie prawo jazdy

    W przypadku recydywy, czyli ponownego skazania kierowcy za jazdę po
    pijanemu, sąd będzie orzekał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Zmiana
    tej decyzji mogłaby nastąpić jedynie w wyjątkowych przypadkach,
    uzasadnionych szczególnymi okolicznościami. Minimalny okres zakazu
    prowadzenia pojazdów orzekany przez sąd wobec recydywistów wynosi trzy
    lata."

  • 2. Data: 2015-02-06 23:30:10
    Temat: Re: Zmiana przepisów
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 6 Feb 2015 23:12:15 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

> [...]
    > km/godz. w obszarze zabudowanym, stracą prawo jazdy na trzy miesiące.
    > Uprawnienia te zostaną im odebrane przez kontrolującego policjanta.

    No to ciekawie.
    Dotychczas maszyn losująca Iskra mogła wylosować max 500zł mandatu, teraz
    będzie już naprawdę mało śmiesznie jak policjant atestowanym i
    homologowanym radarem wymierzy ze 130 komuś kto faktycznie jechał 50.

    Swoją drogą - czy wie ktoś gdzie szukać tekstu tych zmian, bo z tych
    dziennikarskich wypocin w mediach ciężko cokolwiek konkretnego się
    dowiedzieć.

  • 3. Data: 2015-02-06 23:50:36
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 6 Feb 2015 23:30:10 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Swoją drogą - czy wie ktoś gdzie szukać tekstu tych zmian, bo z tych
    >dziennikarskich wypocin w mediach ciężko cokolwiek konkretnego się
    >dowiedzieć.

    Pewnie gdzieś na stronach sejmu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 4. Data: 2015-02-07 00:31:00
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 6 lutego 2015 23:30:15 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >
    > Swoją drogą - czy wie ktoś gdzie szukać tekstu tych zmian, bo z tych
    > dziennikarskich wypocin w mediach ciężko cokolwiek konkretnego się

    Trzeba zacząć masowo instalować rejestratory. Pomimo że w Polsce sądy nie muszą
    przyjmować takich dowodów jak film z rejestratora, to lepiej mieć taki film niż nie
    mieć. Żeby się nie okazało że zrobi się zapotrzebowanie na kierowców. Co do samych
    zmian. Według mnie są potrzebne. Po dobroci nie udało się przez kilkadziesiąt lat
    przekonać Polaków że po pół litrze się nie jeździ samochodem. Przy okazji odłamkami
    dostaną ci co przypadkowo z małymi promilami załapią się na nowe przepisy.

  • 5. Data: 2015-02-07 01:56:58
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > kierowcy, którzy przekroczą dozwoloną prędkość o minimum 50 km/godz. w
    > obszarze zabudowanym, stracą prawo jazdy na trzy miesiące.

    O co zaklad, ze nastepna zmiana bedzie wprowadzenie 30 w miastach? No bo
    jak jest 50, to niewielu o 50 przekracza, ale jak bedzie 30, to o 50
    bedzie przekraczac tak na oko 80%.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2015-02-07 02:36:02
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 7 lutego 2015 01:57:03 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
    > Powitanko,

    > O co zaklad, ze nastepna zmiana bedzie wprowadzenie 30 w miastach? No bo
    > jak jest 50, to niewielu o 50 przekracza, ale jak bedzie 30, to o 50
    > bedzie przekraczac tak na oko 80%.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    Jesteś w stanie napisać o co Ci chodzi? Czy chcesz usprawiedliwić przekraczających
    prędkość? O ile można by się czepić suszenia 10 metrów przez znakiem z terenem
    zabudowanym to w miastach szybka jazda jest niedopuszczalna, 50/h to bardzo
    przyzwoita prędkość w mieście. Jak są ulice na których można więcej to są znaki
    dopuszczające większą prędkość. Zatrzymanie na jakiś czas to kara dodatkowa. Tacy co
    o 10 i 20 przekraczają wyłapywani są w miarę możliwości. A że możliwości są coraz
    większe to i skuteczność wyłapywania będzie coraz większa. Były czasy ze prawie nie
    łapali albo dało się wykupić paroma groszami. Ale te czasy dawno temu się skończyły.
    Kiedyś jak łapali to mówili ze jechał bzzzziuuu a powiniem brymbrym. Teraz są
    nieoznakowane radiowozy, pomiary odcinkowe, fotoradary, robią przymiarkę do
    helikopterów i dronów. Kierowcy w tej grze są na straconej pozycji. I albo się
    przystosują albo będą jeździli tramwajami. Przyznasz ze fajnie jest pojechać
    samochodem na zakupy, wrzucić torby do bagażnika. A pod domem zastanawiać się kto to
    pownosi. A zupełnie fajnie chujowo do dupy jest pojechać na zakupy komunikacją
    zbiorową i w autobusie zbierać jabłka co z rozerwanej torby wypadły. Komfort kosztuje
    nie tylko kasę ale i możliwość zrezygnowana z czegoś mniej istotnego w innym miejscu.

  • 7. Data: 2015-02-07 05:59:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

> [...]
    > metrów przez znakiem z terenem zabudowanym to w miastach szybka jazda
    > jest niedopuszczalna, 50/h to bardzo przyzwoita prędkość w mieście.

    Wszystko prawda.
    Ale rykoszetem i tak dostana ci, co to poleca 100 na krajówce i wpadną na
    znak terenu zabudowanego znajdujący się za zakretem albo schowany za jakims
    drzewem.
    A co jak nie przyjme mandatu?
    Wtedy tez strace PJ na miejscu?

  • 8. Data: 2015-02-07 08:36:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik k...@g...com ...

    > Wszystko prawda.

    Gówno prawda, a nie prawda.
    Teren zabudowany to też trasa katowicka - tak dla przypomnienia.

    Tam 100 to wleczenie się, o 50 to w ogóle szkoda gadać.
    (Teraz akurat nie, bo częściowo w remoncie, ale wiesz o co chodzi).

    > Ale rykoszetem i tak dostana ci, co to poleca 100 na krajówce i wpadną na
    > znak terenu zabudowanego znajdujący się za zakretem albo schowany za
    > jakims
    > drzewem.

    Ano.
    Albo j.w., na bezkolizyjnej trasie szybkiego ruchu w terenie zabudowanym, na
    której jakiś osioł (czyli praktycznie dowolny drogowiec) nie powiesi takiego
    limitu podwyższającego jaki powinien tam wisieć.

    > A co jak nie przyjme mandatu?
    > Wtedy tez strace PJ na miejscu?

    Debilizm PO i nic więcej - tak jak kiedyś przyrzekłem że już nigdy więcej na
    nich nie zagłosuję, za fotoradary i inne szykany wobec kierowców, tym
    bardziej jestem w tym utwierdzony.

  • 9. Data: 2015-02-07 08:54:28
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > O co zaklad, ze nastepna zmiana bedzie wprowadzenie 30 w miastach? No bo
    > jak jest 50, to niewielu o 50 przekracza, ale jak bedzie 30, to o 50
    > bedzie przekraczac tak na oko 80%.

    No to uważaj :)
    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,17080368,
    Ograniczenia_predkosci_w_centrum_do_30_km_na_godz_.h
    tml

  • 10. Data: 2015-02-07 09:01:20
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-02-07 02:36, k...@g...com wrote:

> [...]
    jabłka co z rozerwanej torby wypadły. Komfort kosztuje nie tylko kasę ale i możliwość
    zrezygnowana z czegoś mniej istotnego w innym miejscu.

    Czy rzeczywiscie jest niedopuszczalna. Jest wiele miejsc gdzie jest
    wskazana - zwlaszcza jak ruch jest stosunkowo niewielki a pasy sa 2 czy
    3 w jedna strone.
    Nie mowie, ze nalezy tam jechac 150. Ale jazda na poziomie 80-95 to norma.

    Taka niedopuszczalnosc jest w czesci przypadkow czysto urojona.

    --
    mk4