  • 371. Data: 2021-09-10 19:49:26
    Temat: Re: Ziew...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2021 18:54:29 +0200, ii wrote:

    > No tak, technicznie bez problemu, ale nie kojarzę by takie gotowe
    > rozwiązania były dostępne.

    Bo w zwyklym bojlerze jest chyba tylko jakies uwarstwienie ... i
    wystarcza, wiecej nie trzeba :-)

    J.

  • 372. Data: 2021-09-10 20:22:11
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.09.2021 o 19:49, J.F pisze:

    > Bo w zwyklym bojlerze jest chyba tylko jakies uwarstwienie ... i
    > wystarcza, wiecej nie trzeba :-)

    Jakie uwarstwienie? W zwykłym bojlerze to raczej niczego cudownego nie
    ma. Jak tu czytam w zasobnikach warstwowych (tudzież kotłach z taką
    funkcjonalnością) woda uwarstwia się, ale to działa podczas intensywnego
    podgrzewania a nam chodzi o niemieszanie się w ciągu doby. Tak czy siak,
    dałoby się to zrobić.

  • 373. Data: 2021-09-10 20:23:33
    Od: ii <i...@o...invalid>

    http://niusy.pl/@nieruchomosci.egospodarka.pl/af0

    "
    > jak to będzie, gdy zrobimy eksperyment:
    > mamy baniak ... równe 40stopni w całym baniaku.
    > Czy po przykładowo jednego godzinie na dole będzie 30, na dole 50?

    tak!
    a po dalszych 2-3 godzinach powierzchnia się zagotuje
    a dół zacznie zamarzać

    wtedy zaczną pracować zabezpieczenia ciśnieniowe
    i dlatego ważne jest, żeby one były powyżej linii zamarzania...

    na koniec może się okazać, ze przez nieszczelności wycieknie gradient
    temperatury
    i uszkodzi kafelki pod bojlerem!"

    :-)

  • 374. Data: 2021-09-10 20:53:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2021 20:22:11 +0200, ii wrote:
> [...]

    [...]

> [...]
    > funkcjonalnością) woda uwarstwia się, ale to działa podczas intensywnego
    > podgrzewania a nam chodzi o niemieszanie się w ciągu doby. Tak czy siak,

    Nie - nam chodzi o to, zeby podczas dlugiego prysznica, czy nawet
    kilku, wyplywala ciepla woda ze zbiornika, a wplywajaca zimna sie
    gdzies w nim gromadzila do ogrzania.

    A nie tak, ze wplywajaca sie miesza i wylatuje woda coraz zimniejsza
    :-)

    A na ile uwarstwienie wazne ... oni chyba troche przesadzaja
    https://instalreporter.pl/ogolna/pionowe-i-pionowo-p
    oziome-elektryczne-ogrzewacze-pojemnosciowe/

    Ale tu ?
    https://galmet.com.pl/pl/aktualnosci/multi-inox-ciep
    lo-madrze-zmagazynowane

    J.

  • 375. Data: 2021-09-10 22:55:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.09.2021 o 20:53, J.F pisze:

> [...]
    > gdzies w nim gromadzila do ogrzania.
    >
    > A nie tak, ze wplywajaca sie miesza i wylatuje woda coraz zimniejsza

    A co ja napisałem?

    Mnie się wydaje, że właśnie to co Ty teraz. Natomiast należało napisać
    nie o mieszaniu wody tylko wyrównywaniu jej temperatury przez zwykłe
    przewodzenie ciepła. Możesz mieć warstwy o istotnie różnych
    temperaturach, ale w długim okresie czasu to wszystko wyrówna się.

    > A na ile uwarstwienie wazne ... oni chyba troche przesadzaja
    > https://instalreporter.pl/ogolna/pionowe-i-pionowo-p
    oziome-elektryczne-ogrzewacze-pojemnosciowe/

    Kto i z czym? Mnie się wydaje, że warstwowość wody działa w normalnym
    bojlerze. Jak nagrzejesz całą wodę to mimo jej zużywania ciągle wypływa
    ciepła. Ale jak masz zupełnie zimny bojler to jednak trzeba zaczekać. Bo
    efekt warstwowości jest niewystarczający by woda przy ujściu miała
    oczekiwaną temperaturę.

    > Ale tu ?
    > https://galmet.com.pl/pl/aktualnosci/multi-inox-ciep
    lo-madrze-zmagazynowane

    Jak dla mnie to tylko kwestia zdolności grzania. Wężownice mają dużo
    większą powierzchnię od grzałek.

  • 376. Data: 2021-09-11 08:06:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-09-2021 o 14:50, J.F pisze:

    > Po tym w Warszawie.
    >
    > https://motofocus.pl/informacje/nowosci/88650/wybuch
    -samochodu-elektrycznego-splonelo-prawie-50-aut

    Siejesz dezinformację - jak wszystkie portale tego typu.
    Bzdurę napiszą, ale sprostowania nikt nie przeczyta.
    W tym przypadku ostatecznie ustalono, że w tej hali nie było nie tylko
    żadnego elektryka, ale nawet hybrydy.....

    Tak więc wiesz co możesz sobie zrobić z tego typu informacjami.

  • 377. Data: 2021-09-11 08:07:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-09-2021 o 14:29, J.F pisze:

    > No chyba, ze ktos mieszka w Belchatowie :-)

    Czułeś kiedyś smród z elektrowni?
    Bo ja taki z diesla czuję codziennie.

  • 378. Data: 2021-09-11 08:11:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > [...]
    >
    > A bateria sie nie degraduje od tego?

    Oczywiście że tak, jak inaczej?

    > No i jeszcze do czego to zasilanie ... starczy, na kapiel o poranku?
    >
    > Zbiornik wody moglby sie grzac w dzien ... ale utrzyma temperature?

    Miałem tak dwadzieścia lat.
    Utrzyma, ale mało to opłacalne.
    Junkers gazowy wychodzi taniej i poręczniej.

    > a tu jakis objazd, czy korek w letni upal ... i trzeba pchac :-)

    Jak ktoś na rezerwie jeździ to i spaliniaka będzie pchał.

  • 379. Data: 2021-09-11 08:20:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-09-2021 o 17:11, J.F pisze:

    > agregat ma ~120W.

    Gdzie?
    Jak mierzyłem to ze 3 razy tyle.

    > Chodzi o limit wydojenia baterii w samochodzie :-)
    >
    > Jak ma starczyc do dojechania do pracy z gniazdkiem ...

    Gdzie przeczytałeś że ma starczyć na dojazd do pracy z wykorzystaniem
    100-0%?

    > Jak najwieksza, to wtedy te nocne zuzycie w domu bedzie nieistotne :-)

    Pracujesz w Świnoujściu, czy o czym bredzisz?

  • 380. Data: 2021-09-11 08:25:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-09-2021 o 08:07, heby pisze:

    > Należy zmienić kraj.
    >
    > Swoją drogą dlaczego nie działa?

    Poza Japonią chyba nigdzie nie działa.

    Korekta - działa w UK:
    https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/mam-fotowolta
    ike-i-v2g-moj-leaf-czasem-oddaje-energie-wszystko-za
    rabia-tyle-ze-splaca-rachunki-za-prad-i-gaz-czytelni
    k/