  • 1. Data: 2011-04-19 08:43:00
    Temat: moc silnika i przepustnica
    Od: "butterfly" <b...@w...pl>

    Witam.
    mam pytanie czy skutkiem braku przyrostu mocy po przekroczeniu pewnego
    poziomu obrotów (szacuję na ok 3500-4000) obrotów moze być zacinajaca sie
    (zabrudzona) przepustnica. Na jałowym chodzi ładnie. Do tego zakresu
    obtotów - równiez a później ... kicha.

  • 2. Data: 2011-04-19 08:57:56
    Temat: Re: moc silnika i przepustnica
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > poziomu obrotów (szacuję na ok 3500-4000) obrotów moze być zacinajaca sie
    > (zabrudzona) przepustnica. Na jałowym chodzi ładnie. Do tego zakresu

    Jaki samochód, jaki silnik?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 3. Data: 2011-04-19 08:59:52
    Od: "butterfly" <b...@w...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki samochód, jaki silnik?
    >
    > Pozdrawiam - Darek.

    Juz odpowiadam choć nie wiem czy to ma znaczenie.
    Vectra A Silnik X16SZ

  • 4. Data: 2011-04-19 10:16:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "butterfly" <b...@w...pl> napisał w
> [...]
    > być zacinajaca sie (zabrudzona) przepustnica. Na jałowym chodzi
    > ładnie. Do tego zakresu obtotów - równiez a później ... kicha.

    Moze, ale powatpiewam troche.
    Moze byc tez wiele innych przyczyn.

    J.

  • 5. Data: 2011-04-19 10:19:31
    Od: "butterfly" <b...@w...pl>

    > Moze, ale powatpiewam troche.
    > Moze byc tez wiele innych przyczyn.
    >
    > J.

    Jak najbardziej zgadzam się z tobą ale wiele juz sprawdziłem lub wymieniłem
    (EGR, filtry, świece, kable cewki... itd)

  • 6. Data: 2011-04-19 11:27:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "butterfly" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > Jak najbardziej zgadzam się z tobą ale wiele juz sprawdziłem lub
    > wymieniłem (EGR, filtry, świece, kable cewki... itd)

    Jak ja tego nie lubie - wymieniac w ciemno, bez diagnozy.
    No ale moze takie czasy - ale chyba latwo sprawdzic czy sie uchyla
    przepustnica w calosci ?

    Komputer podlaczales ? cos pokazuje w czasie takiej proby ? Bogata
    mieszanka, uboga, moze nawet nie trzeba komputera, wystarczy
    woltomierz do sondy lambda.

    Ten silnik nie ma jakiegos zmiennego dolotu ?

    J.

  • 7. Data: 2011-04-19 11:32:36
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jak najbardziej zgadzam się z tobą ale wiele juz
    > sprawdziłem lub wymieniłem (EGR, filtry, świece, kable
    > cewki... itd)

    Zgaduję że dużo taniej niż wymieniać pół samochodu byłoby
    pojechać do dobrego diagnosty ;-))). I wcale nie jest
    wykluczone że przyczyną może być duperela, której nawet nie
    bierzesz pod uwagę i którą byś wymienił na samym końcu...

  • 8. Data: 2011-04-19 11:41:25
    Od: "butterfly" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dobrego diagnosty ;-))). I wcale nie jest wykluczone że przyczyną może być
    > duperela, której nawet nie bierzesz pod uwagę i którą byś wymienił na

    No właśnie. A mechanicy są tacy jacy są. Panie.. Trzeba wymiec to czy to..
    Człowiek wymienia (dobrze, że świece i przewody i tak się wymienia) a
    efekt - zero.

  • 9. Data: 2011-04-19 11:49:06
    Od: "butterfly" <b...@w...pl>

> [...]
    > sondy lambda.
    >
    > Ten silnik nie ma jakiegos zmiennego dolotu ?

    Też się z Toba zgadzam bo nie lubie wymieniac w ciemno.
    No własnie chciałem sprawdzic tą przepustnicę ale wcześniej chciałem zapytac
    czy np zabrudzona przepustnica moze się gdzies blokować i przez to dawać
    taki efekt - braku przyrostu mocy.

    Komputr nie wywala żadnych błędów. Co prawda kiedyś wyskoczył mi ze dwa razy
    błąd, którego jednak nie sczytałem a po 20 bezproblemowych uruchomieniach
    juz nie sposób sczytac. Sondy nie sprawdzałem.
    Ogólnie silnik pracuje ładnie ale pod obciązeniem (znacznym) odczuwam coś na
    kształt "braku mocy".
    Zrobiłem też próbe. Do prędkosci ok 105-110 przyśpiesza ładnie i chodzi
    żwawo.. później zaczyna się własnie TO . Podobnie przy jeździe pod górke.
    Pewne wzniesienie pokonywałem na 5 biegu.. Teraz potzrebna jest redukcja.
    Ciśnienie w cylindrach sprawdzone. Jest 1.4 na kazdym na tym sam samym
    poziomie.

  • 10. Data: 2011-04-19 11:57:35
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > Pewne wzniesienie pokonywałem na 5 biegu.. Teraz potzrebna jest redukcja.
    > Ciśnienie w cylindrach sprawdzone. Jest 1.4 na kazdym na tym sam samym

    Czy ten silnik ma czujnik TPS? W clio miałem walnięty TPS od połowy
    położenia przepustnicy po prostu nie wskazywał i ECU nie wiedział że
    otwieram mocniej przepustnice i nic się nie działo.Silnik jezdzil do ok 3/4
    pedału gazu, potem już nie przyśpieszał praktycznie.

    Pozdrawiam - Darek.