  • 1. Data: 2012-06-15 17:19:34
    Temat: Żył ze stłuczek
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    "Prowokował wypadki", m. in. "zawadzał" o źle zjeżdżające samochody z
    ronda. Prokuratura postawiła mu zarzut wyłudzania odszkodowań

    8029,Prokuratura__zyl_ze_stluczek__wyludzil_cwierc_m
    iliona.html

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2012-06-15 18:01:44
    Temat: Re: Żył ze stłuczek
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Liwiusz pisze tak:

    > wyludzil_cwierc_miliona.html

    > Marek B. po kolizji był spokojny i opanowany, bez emocji zajmował
    > się dokumentowaniem zdarzenia, raz nawet wyjął aparat
    > fotograficzny i zaczął robić zdjęcia. Inni kierowcy podpisywali
    > oświadczenie o tym, że spowodowali kolizję, bo obawiali się
    > mandatu.

    Jeny ja też tak mam. Jeszcze mnie uznają za wyłudzacza ;)

    Co mam ściganta ślimaków zabić na ulicy, że się żony posłuchał "o tu mi
    stań" i skręcił nie patrząc w lusterka? Albo taksiarza co minał mnie z
    wzrokiem niewidzącym bo może właśnie dostał rachunek za prąd, wsiadł,
    odpalił i wcofał mi w bok?

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2012-06-15 18:10:01
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-06-15 17:19, Liwiusz pisze:
> [...]
    > ronda. Prokuratura postawiła mu zarzut wyłudzania odszkodowań

    8029,Prokuratura__zyl_ze_stluczek__wyludzil_cwierc_m

    Tylko jak się okaże, że oskarżenie kogoś na podstawie statystyk nie
    obroni się przed jakimś strazburskim trybunałem to będziemy wszyscy się
    składać na odszkodowanie.

    Chyba powinienem dostać jakiś medal za niemanie stłuczek (odpukać) bo
    rażąco odbiegam od statystyki. A statystyka jak wiadomo święta rzecz :-)
    Więc jak?

  • 4. Data: 2012-06-15 18:14:21
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Liwiusz

    > "Prowokował wypadki", m. in. "zawadzał" o źle zjeżdżające samochody z
    > ronda. Prokuratura postawiła mu zarzut wyłudzania odszkodowań
    >
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/
    wiadomosci/1,114871,11938029,Prokuratura__zyl_ze_stl
    uczek__wyludzil_cwierc_miliona.html

    Oby cwaniak został przykładnie ukarany.

  • 5. Data: 2012-06-15 18:15:37
    Od: z <z...@g...pl>

> [...]

    Tylko jak się okaże, że oskarżenie kogoś na podstawie statystyk nie
    obroni się przed jakimś strazburskim trybunałem to będziemy wszyscy się
    Gdyby był jakiś poważniejszy dowód np nagrania wideo a nie statystyka i
    zachowanie po zdarzeniu.

  • 6. Data: 2012-06-15 18:44:08
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 15.06.2012 18:15, z wrote:

> [...]
    >>

    > Tylko jak się okaże, że oskarżenie kogoś na podstawie statystyk nie
    > obroni się przed jakimś strazburskim trybunałem to będziemy wszyscy się
    Ale są też zeznania poszkodowanych, są dane od ubezpieczycieli
    wskazujące, że kolizje miały miejsce w kilku określonych punktach i
    według tego samego schematu. Sama statystyka to za mało[1].

    > Chyba powinienem dostać jakiś medal za niemanie stłuczek (odpukać) bo
    > rażąco odbiegam od statystyki.
    Naprawdę wierzysz, że odbiegasz?

    > A statystyka jak wiadomo święta rzecz
    > Więc jak?
    Ilość stłuczek w ciągu 5 lat można prawdopodobnie opisać rozkładem
    normalnym. Podejrzewam, że powyżej kilkunastu - dwudziestu kilku nie ma
    nikt. A potem jest jeden odstający punkt z ponad 60 stłuczkami.

    [1] Ale z drugiej strony policja powinna przynajmniej sprawdzać tych co
    mają "regularnie" stłuczki, bo albo mają spory niedobór umiejętności,
    albo spory nadmiar agresji ("ja im pokażę") albo właśnie kantują.

    Michoo

  • 7. Data: 2012-06-15 19:24:27
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Oby cwaniak został przykładnie ukarany.

    popieram!
    a tych co lamali przepis wymuszajac pierwszenstwo na rondzie - nagrodzic !!!

  • 8. Data: 2012-06-15 20:01:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > ronda. Prokuratura postawiła mu zarzut wyłudzania odszkodowań

    8029,Prokuratura__zyl_ze_stluczek__wyludzil_cwierc_m

    Proceder znany od dawna, choć "jedna jaskółka wiosny nie czyni".
    Co ciekawsze (o ile wierzyć pismakom) to na sytuację zareagował
    sąd, a nie towarzystwa ubezpieczeniowe. Świadczyłoby to o tym, że
    przepływ danych jest gorszy niż ~15 lat temu...

    Celowe działanie?

  • 9. Data: 2012-06-15 20:15:25
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-06-15 18:44, Michoo pisze:
    > Ale są też zeznania poszkodowanych, są dane od ubezpieczycieli
    > wskazujące, że kolizje miały miejsce w kilku określonych punktach i
    > według tego samego schematu. Sama statystyka to za mało

    To znaczy, ze cos jest nie tak z oznakowaniem i trzebaby rozwazyc zmiane
    organizacji ruchu/przebudowe - a nie karanie delikwenta, ktory de facto
    nie jest niczemu winny.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 10. Data: 2012-06-15 20:20:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-15 20:15, v...@i...pl pisze:

    > To znaczy, ze cos jest nie tak z oznakowaniem i trzebaby rozwazyc zmiane
    > organizacji ruchu/przebudowe - a nie karanie delikwenta, ktory de facto
    > nie jest niczemu winny.

    Biegły stwierdził, że oznakowanie jest jak najbardziej zgodne z
    przepisami oraz zdrowym rozsądkiem, natomiast oskarżony próbował to
    wykorzystywać wielokrotnie na swoją korzyść, łamiąc Art. 3 oraz
    4 PoRD.