  • 1. Data: 2020-09-05 06:22:09
    Temat: żarówki - jaka dokładność ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Czy żarówki "tradycyjne" - takie z żarnikiem, mają jakąś dokładność
    produkcji.

    Przykładowo - mam żarówkę 24V 60W. Jaki w praktyce może być rozrzut
    rzeczywistej mocy ? Jest to w ogóle jakoś unormowane ?

  • 2. Data: 2020-09-06 07:51:09
    Temat: Re: żarówki - jaka dokładność ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Sep 2020 06:22:09 +0200, sundayman napisał(a):
> [...]
    >
    > Przykładowo - mam żarówkę 24V 60W. Jaki w praktyce może być rozrzut
    > rzeczywistej mocy ? Jest to w ogóle jakoś unormowane ?

    Samochodowe maja. Regulacja 37 ECE ONZ

    i taka H4 "75/70W 24V" moze brac max 85/80W przy 28V, bo takie jest
    normalne napiecie zasilania w samochodzie "24V".

    dolnej granicy mocy nie ma, ale strumien swietlny +/- 15%.

    J.

  • 3. Data: 2020-09-07 01:57:02
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Samochodowe maja. Regulacja 37 ECE ONZ
    >
    > i taka H4 "75/70W 24V" moze brac max 85/80W przy 28V, bo takie jest
    > normalne napiecie zasilania w samochodzie "24V".
    >
    > dolnej granicy mocy nie ma, ale strumien swietlny +/- 15%.

    Kiepsko. Czyli dokładność żadna zasadniczo. Dzięki.

  • 4. Data: 2020-09-07 10:36:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
    .

    >Kiepsko. Czyli dokładność żadna zasadniczo. Dzięki.

    IMO - calkiem dobra dokladnosc. Jak na zarowke, to w koncu nie opornik
    1% ...

    Tylko ta jest homologowana, co bedzie dla innych ?

    J.

  • 5. Data: 2020-09-07 10:51:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.09.2020 o 06:22, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Przykładowo - mam żarówkę 24V 60W. Jaki w praktyce może być rozrzut
    > rzeczywistej mocy ? Jest to w ogóle jakoś unormowane ?
    Osram deklaruje +/- 10% mocy.
    Weź pod uwagę, że żarówka jest odbiornikiem mocno nieliniowym i wiele
    zależy od napięcia. OIDP strumień świetlny zależy od napięcia w potędze
    3,6 a trwałość w potędze -13,5.
    To są prawa fizyki i tego się nie zmieni rozporządzeniem, ani ustawą.
    Podobno trwają próby zmienienia Dyrektywą Unijną.
    Jacek