  • 1. Data: 2013-07-22 11:35:01
    Temat: Re: a w Budapeszcie... (stara telekomunikacja)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Skórzewski" napisał w wiadomości
> [...]
    >Znajduje sie ono w historycznej czesci Budy przy ulicy Uri utca 49.
    >Wejsciowka kosztuje jedyne 500 Forintow (niecale 10 Zlotych), muzeum
    >jest malutkie, ale na pewno zagwarantuje milosnikom starodawnej
    >telekomunikacji duzo wrazen.
    >Jest mozliwosc pogadania przez telefon Bella, polaczenia rozmow w
    >lacznicach recznych LB i CB, a co moim zdaniem najwazniejsze i
    >najciekawsze, jest tam dzialajaca (oczywiscie nie komercyjnie)
    >centrala >na wybierakach obrotowych Western Electric typ 7A1.
    >Centrala ta jest w oryginalnym miejscu, w ktorym pracowala od 1928 do

    Jakby co, to we Wroclawiu jest muzeum Poczty i Telekomunikacji.
    Takich atrakcji tam nie ma, ale mozna sobie pooglac bryczki pocztowe,
    mundury, trabki, a takze troche sprzetu telegraficznego i
    telefonicznego.
    Nie dzialajacy, za szybka, czesto chyba zdekompletowany, ale i tak
    ciekawe.

    http://www.muzeum.wroclaw.pl/CMS/wystawy/wystawy.htm

    J.

  • 2. Data: 2013-07-25 20:14:51
    Temat: a w Budapeszcie... (stara telekomunikacja)
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    Witam Grupe,

    (z gory i z dolu przepraszam za brak polskich znakow, ale siedze przy ogolnodostepnym
    komputerze w hostelu, za literowki tez przepraszam, bo klawiatura ma uklad QWERTZ :))

[...]
    Jej pojemnosc to okolo 3000 linii, obecnie niestety dziala tylko kilka stojakow, ale
    mozna wykonywac polaczenia po historycznej szesciocyfrowej numeracji, posluchac pracy
    jej podzespolow, cichych i plywajacych sygnalow. Mozna tez porozmawiac (po angielsku)
    z panem przweodnikiem, ktory pracowal w wegierskim telekomie i zajmuje sie tez
    obecnie konserwacja tej centrali.
    Mnie, urodzonemu 30 lat za pozno, szczeka opadla i nadal lezy na podlodze przy
    scianie z licznikami impulsow (tak, aparat fotograficzny tez tam jest). Serdecznie
    polecam.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 3. Data: 2013-07-25 21:34:01
    Od: i...@p...pl

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 20:14:51 UTC+2 użytkownik Jacek Skórzewski napisał:
> [...]
    scianie z licznikami impulsow (tak, aparat fotograficzny tez tam jest). Serdecznie

    To jak już tak wakacyjnie/turystycznie/naukowo/wspominkowo się zrobiło
    to wrzuciłem kilka zdjęć z Science Museum w Londynie:
    http://w586.wrzuta.pl/obraz/aSG4EAPYo3K/dscf9120
    http://w586.wrzuta.pl/obraz/4fDJAv1pXhC/dscf9119

    Fachowcy z zeszłego wieku na pewno to poznają :)

    Ircys

  • 4. Data: 2013-07-26 01:29:55
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > To jak już tak wakacyjnie/turystycznie/naukowo/wspominkowo się zrobiło
    > to wrzuciłem kilka zdjęć z Science Museum w Londynie:
    > http://w586.wrzuta.pl/obraz/aSG4EAPYo3K/dscf9120

    Mniam :)

    > http://w586.wrzuta.pl/obraz/4fDJAv1pXhC/dscf9119

    Słodkie! Tylko mojemu diabetologowi nie mówcie :))

    > Fachowcy z zeszłego wieku na pewno to poznają :)

    Po trzaskach się odróżniało typ 32AA/AB, choć przyznam, nie miałem okazji
    usłyszeć wersji z elektromagnesem zwalniającym...
    Ale ... te łącznice mi się niedawno po nocach śniły, do tego stopnia, że
    sygnały akustyczne byly tak szczegółowe, aż tudno opisać, włącznie z
    przedmuchem, przesłuchami i tłumieniem torów, a nawet ich charanterystyką
    częstotliwościową, itd :) A także, że wpadłem na starą centralę (strowger
    M-M, moja ACMM rzadziej, choć też mi się przyśniła), którą dane mi było
    rozkminiać w działaniu, gdzie mało co, a sznurówki bym nawet szukał :)

  • 5. Data: 2013-07-26 07:25:10
    Od: i...@p...pl

    Jeszcze filmik:
    http://www.youtube.com/watch?v=Vfpc4gNt0cA

    Ircys

  • 6. Data: 2013-07-26 16:27:43
    Od: i...@p...pl

    Jeszcze jedno zdjęcie odnalazłem w moim aparacie:
    http://tinyurl.com/olkwtnr
    Oczywiście cały czas mowa o Science Museum w Londynie

    Ircys

  • 7. Data: 2013-07-26 18:10:02
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-07-26 16:27, i...@p...pl napisał/a:
    > Jeszcze jedno zdjęcie odnalazłem w moim aparacie:
    > http://tinyurl.com/olkwtnr

    Niestety, nie znaleziono strony.

    --
    Czarek

  • 8. Data: 2013-07-26 19:37:44
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-07-25 21:34, i...@p...pl napisał/a:

> [...]
    > http://w586.wrzuta.pl/obraz/aSG4EAPYo3K/dscf9120
    > http://w586.wrzuta.pl/obraz/4fDJAv1pXhC/dscf9119
    >
    > Fachowcy z zeszłego wieku na pewno to poznają :)

    Z tego samego muzeum:
    http://www.gg.pl/dysk/5JMSWCjYpxTi5ZMSWCjY5Uo/P10209
    05.JPG

    -- Czarek

  • 9. Data: 2013-07-26 19:40:10
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    Z tego samego muzeum: http://goo.gl/57yRZG

    --
    Czarek

  • 10. Data: 2013-07-26 23:06:58
    Od: i...@p...pl

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 18:10:02 UTC+2 użytkownik Czarek napisał:

    > Niestety, nie znaleziono strony.

    Mam jakieś kłopoty z wrzuceniem tego zdjęcia, ale może tutaj
    będzie lepiej: http://ifotos.pl/zobacz/DSCF9118J_nepnaqp.JPG/

    Ircys