  • 11. Data: 2010-02-02 19:54:14
    Temat: Re: antyreklama - czarny to + , czerwony to -
    Od: rafal <n...@g...pl>

    TIM pisze:
    > Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ciekawe!
    >
    > Pokaz mi instlacje ktora robil elektryk nie piekarz czy muraz albo lakiernik
    > gdzie
    > zolto zielony to faza
    > niebieski niech bedzie zero
    > a czarny zero ochronne
    >
    > faza zawsze bedzie w prawidlowej instalacji na przewodzie czarnym badz
    > brazowym
    > niebieski to zero
    > a zoltozielony to zero ochronne nie inaczej

    A przeczytałeś to co napisałem? Sam to zacytowałeś.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 12. Data: 2010-02-02 21:02:30
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    P_ablo napisał(a):

    > niezmiernie bylem zdumiony, gdyz miedzi w przewodzie bylo ok fi 0,5 cm, przy
    > srednicy calego przewdu ponad 1 cm :)

    No to jak było fi 0,5cm to powienieneś się cieszyć - to dosyć spory
    przekrój przewodu.

    --
    M.

  • 13. Data: 2010-02-02 21:32:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Feb 2010 18:58:46 +0100, TIM wrote:
> [...]

    U nas moze jeszcze nie ma, a w Niemczech jest. I do nas zapewne
    dotrze.

    >Ciekawe!
    >Pokaz mi instlacje ktora robil elektryk nie piekarz czy muraz albo lakiernik
    >gdzie zolto zielony to faza
    >niebieski niech bedzie zero a czarny zero ochronne

    Zobacz instalacje ktora masz przy zyrandolu.

    Polska nie Niemcy, nie mozna kupic kabla z-z, niebieski i 3 czarne z
    napisami L1, L2 i L3 :-)

    J.

  • 14. Data: 2010-02-02 22:09:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:

    > U nas moze jeszcze nie ma, a w Niemczech jest. I do nas zapewne
    > dotrze.

    Normy PN-EN 60446:2002/PN 60446:2004 określają jednoznacznie tylko
    kolory dla PEN, PE i N - dla fazowych jest pewna dowolność, ale
    raczej tylko czarne i brązowe. Gdzieś tam również dopuszcza się
    dla fazowych czerwony, szary, i chyba pomarańczowy (nie pamiętam dokładnie).

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 15. Data: 2010-02-02 22:15:43
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    > U nas moze jeszcze nie ma, a w Niemczech jest. I do nas zapewne
    > dotrze.

    PN-EN 60446
    A tu krótki skrót:
    http://www.muratordom.pl/instalacje/instalacje-elekt
    ryczne/oznaczenia-i-kolory-przewodow,7225_3103.htm

  • 16. Data: 2010-02-03 09:14:47
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to jak było fi 0,5cm to powienieneś się cieszyć - to dosyć spory
    > przekrój przewodu.

    Owszem - spory dla car audio a nie do odpalania samochodow. Po zewnetrznym
    wygladzie mozna bylo sie zasugerowac, ze to solidne kable dla duzego diesla
    a nie dla benzynowej kosiarki...

    --
    Picasso

  • 17. Data: 2010-02-03 12:43:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    P_ablo pisze:
> [...]
    > wygladzie mozna bylo sie zasugerowac, ze to solidne kable dla duzego diesla

    Przewód o takiej średnicy miedzi ma przekrój kilkanaście mm2,
    a oporność rzędu 0.001 Ohm/m. Jakie te kable? 1.5m? Razem 0.003 Ohm.
    Żeby napięcie spadło o 1V, musiałoby popłynąć nimi około 300A.
    Jak dla mnie wystarczy i do diesla... :)

  • 18. Data: 2010-02-03 12:58:35
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "P_ablo" <o...@o...pl> wrote in message
    > Użytkownik "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości

    > BTW
    > Jakis czas temu, w przewodach kupionych w jakims niemieckim Lidlu, odpadl
    > mi jeden zacisk. Nawet nie pamietam ile amper bylo podane na opakowaniu
    > ale niezmiernie bylem zdumiony, gdyz miedzi w przewodzie bylo ok fi 0,5
    > cm, przy srednicy calego przewdu ponad 1 cm :)

    Ja w Lidlu platki sniadaniowe ostatnio kupilem. Mialy byc z suszonym bananem
    i jakimis orzechami. W trzeciej z kolei misce faktycznie znalazlem kawalek
    banana wielkosci paznokcia na malym palcu.

    Uot, tanio i tyle.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 19. Data: 2010-02-03 16:02:32
    Od: Piter <b...@e...pl>

    na ** p.m.s ** P_ablo pisze tak:

    > niezmiernie bylem zdumiony, gdyz miedzi w przewodzie bylo ok fi
    > 0,5 cm, przy srednicy calego przewdu ponad 1 cm :)

    bo to były kable wysokonapięciowe ;)

    ale przyznajcie ze te jak palec sa odporne mechanicznie.

    --
    Piter
    vw golf mk2

  • 20. Data: 2010-02-03 19:34:37
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    P_ablo napisał(a):

    > Owszem - spory dla car audio a nie do odpalania samochodow. Po zewnetrznym
    > wygladzie mozna bylo sie zasugerowac, ze to solidne kable dla duzego diesla
    > a nie dla benzynowej kosiarki...

    Już bez przesady! Car audio i przewody po kilkanaście mm^2...
    Zerkinij do różnych tabel, może znajdziesz maksymalne obciążenie
    proądowe takich przewodów to się zdziwisz.
    Tym bardziej przy rozruchu, który trwa dosyć krótko.

    --
    M.