  • 21. Data: 2010-02-03 21:49:21
    Temat: Re: antyreklama - czarny to + , czerwony to -
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hkcfk0$utd$1@news.onet.pl...

    > Już bez przesady! Car audio i przewody po kilkanaście mm^2...
    > Zerkinij do różnych tabel, może znajdziesz maksymalne obciążenie proądowe
    > takich przewodów to się zdziwisz.
    > Tym bardziej przy rozruchu, który trwa dosyć krótko.

    Ale jesli "odbiorca" ma pute ako albo bardzo slabe to potrzebuje naprawde
    duzo pradu, zwlaszcza zima gdy olej jest gesty
    Jednej zimy meczylem sie wlasnie dieslem mial slabe ako 100ah, gdy
    przynioslem drugi naladowany akumulator, podlaczylem kable nie odpalil
    Wystarczylo podmienic akumulator, czyli podlaczyc klemy a nie przez kable
    rozruchowe to wystartowal pieknie, jak widac opor jest spory

  • 22. Data: 2010-02-03 23:34:26
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > takich przewodów to się zdziwisz.
    > Tym bardziej przy rozruchu, który trwa dosyć krótko.

    Odpalales kiedys samochod z wydentkowanym aku na kable?
    Jesli aku jest trup i chcesz szybko - bez podladowywania na wyzszych
    obrotach - odpalic martwe auto, to cienkie przewody spowoduja kilka
    szybszych obrotow i ponowny zgon. Te kable o ktorych pisalem mialy tyle
    miedzi jak te z poczatku watku a wygladaly jak kable od spawarki 1200 A...

    Mam prostownik z funkcja startera ktory przy deklarowanych 120 A ma kable fi
    6 mm - pewnie nie bez powodu...

    --
    Picasso

  • 23. Data: 2010-02-04 00:06:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 2 Lut, 13:05, "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> wrote:
    > Czy cos swie zmienilo w standardzie oznakowania biegunow + i - w instalajach
    > samochodowych?

    Co za roznica jak ktos sobie podlaczy na kilkadziesiat sekund?
    Standardowe oznaczenia kolorami maja jakis sens, jesli zakladamy, ze w
    instalacji czy to samochodu czy innej grzebie kilka osob, lub bedziemy
    cos robic jeszcze za jakis czas (i mozemy zapomniec) - na chwile to
    nie ma zadnego znaczenia

    za to algorytm z instrukcji podanej w opisie aukcji wylozy sie na
    samochodzie z plusem na masie :) i do tego mozna by sie juz
    "przyczepic"... :)

    WS