  • 1. Data: 2021-09-24 10:59:37
    Temat: bedzie atomowka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a moze nawet kilka

    https://gazetawroclawska.pl/elektrownia-atomowa-w-po
    lsce-do-2029-roku-wybuduje-ja-kghm-podpisano-porozum
    ienie/ar/c1-15818316

    "W siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie prezes KGHM
    Marcin Chludziński podpisał porozumienie z prezesem NuScale Power
    LLC - Johnem L. Hopkinsem. Firma ta zajmuje się produkcją małych
    reaktorów atomowych. W proces zaangażowana będzie też firma doradcza
    PBE Molecule, która specjalizuje się w przygotowaniu projektów
    związanych z inwestycjami w energię atomową."

    Solorz tez cos kombinuje.

    Tylko gdzie bedzie ... w Bogatyni ?

    Bo chyba nie nad kopalniami KGHM :-)

    J.

  • 2. Data: 2021-09-24 11:28:18
    Temat: Re: bedzie atomowka
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2021 10:59, J.F. wrote:
    > Johnem L. Hopkinsem. Firma ta zajmuje się produkcją małych reaktorów
    > atomowych.

    Ile już wybudowali? Jeśli mi się rachunek zgadza, to 0.

    > W proces zaangażowana będzie też firma doradcza PBE Molecule,
    > która specjalizuje się w przygotowaniu projektów związanych z
    > inwestycjami w energię atomową."

    No, ale czy jest jakakolwiek firma, mająca na koncie jakiś reaktor.
    Zbudowany.

    Bo to się skończy jak zwykle: akcją promocyjną w postaci rysowania
    kfiatkuf na tle elektrowni, w szkole i rozdawaniem smyczy i breloczków.

    > Tylko gdzie bedzie ... w Bogatyni ?

    PLan zagospodarowania jakiejś gminy przewiduje ogródkowy reaktor jądowy?

  • 3. Data: 2021-09-24 11:39:27
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-09-24 o 11:28, heby pisze:

> [...]
    > kfiatkuf na tle elektrowni, w szkole i rozdawaniem smyczy i breloczków.

    > PLan zagospodarowania jakiejś gminy przewiduje ogródkowy reaktor jądowy?

    Podobno buduje się 70, ale chyba żaden nie jest działający.
    T.

  • 4. Data: 2021-09-24 12:23:44
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/09/2021 10:28, heby wrote:

    > Ile już wybudowali? Jeśli mi się rachunek zgadza, to 0.

    Ale pewnie byli najtansi i jest najwieksze pole do zarobku.

    > No, ale czy jest jakakolwiek firma, mająca na koncie jakiś reaktor.
    > Zbudowany.

    Sa, ale za drogie i nie chca sie dac uwiklac w jakies umowy z PiSem zeby
    nie byc potem ciaganym po sadach.

  • 5. Data: 2021-09-24 12:28:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2021 12:23, K wrote:
    > Ale pewnie byli najtansi i jest najwieksze pole do zarobku.

    Ale pewnie też obarczeni największym ryzykiem.

    Trochę taki startup.

  • 6. Data: 2021-09-24 12:36:25
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/09/2021 11:28, heby wrote:

    > Ale pewnie też obarczeni największym ryzykiem.
    >
    > Trochę taki startup.

    no i jak to ze startupami bywa, moze sie nie udac.

  • 7. Data: 2021-09-24 22:40:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:614d937c$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    user J.F. pisze tak:

> [...]
    > Marcin Chludziński podpisał porozumienie z prezesem NuScale Power
    > LLC - Johnem L. Hopkinsem. Firma ta zajmuje się produkcją małych

    reaktorów kieszonkowych ;) po taniości

    Simplified Design

    https://www.nuscalepower.com/benefits/simplified-des
    ign

    > W proces zaangażowana będzie też firma doradcza
    > PBE Molecule, która specjalizuje się w przygotowaniu projektów
    > związanych z inwestycjami w energię atomową."

    jak można się do niej załapać?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI FSI i klimy

  • 8. Data: 2021-09-24 23:05:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2021 22:40, PiteR wrote:
    > jak można się do niej załapać?

    Nie zmieścisz sie, siedzibę mają w jakimś bloku na Pradze.

    https://pbe-molecule.com/

    Fają mają graficzkę na starcie, to chyba jakiś tokamak. Fusion czy
    fission, jeden ch... w końcu i tu i tu atomy.

  • 9. Data: 2021-09-25 07:15:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Sep 2021 21:40:00 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:614d937c$0$540$65785112@news.neostrada.pl>

    > reaktorów kieszonkowych ;) po taniości

    Moze takie nam potrzebne.
    Czy KGHM'owi - na potrzeby wlasne :-)

    Co by nie mowic - reaktor powininen byc przy odbiorcy ciepla, zamiast
    bezproduktywnie podgrzewac atmosfere.
    Tylko co zrobic, jak prad chwilowo nie bedzie potrzebny ... grzac
    pradem z wiatrakow ?

    > Simplified Design
    > https://www.nuscalepower.com/benefits/simplified-des
    ign

    Lepiej zobacz ... oni w ogole jakies reaktory juz zbudowali?

    > jak można się do niej załapać?

    A nie ma "job offer" ?
    Tylko wiesz - pewnie trzeba sie troche znac :-)

    J.

  • 10. Data: 2021-09-25 08:36:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Sep 2021 11:28:18 +0200, heby wrote:
    > Ile już wybudowali? Jeśli mi się rachunek zgadza, to 0.

    > No, ale czy jest jakakolwiek firma, mająca na koncie jakiś reaktor.
    > Zbudowany.

    W jakim sensie?
    Troche tych elektrowni na swiecie stoi.

    > Bo to się skończy jak zwykle: akcją promocyjną w postaci rysowania
    > kfiatkuf na tle elektrowni, w szkole i rozdawaniem smyczy i breloczków.

    Kto wie ... w panstwie PiS nic nie zdziwi, z drugiej strony ...
    przydaloby sie nam kilka atomowek, wiec kto ma zbudowac ?

    > PLan zagospodarowania jakiejś gminy przewiduje ogródkowy reaktor jądowy?

    No to sie plan zmieni.

    Tylko ... polowa mieszkancow bedzie protestowac.
    A jak tam w Żarnowcu - wykreslili z planu, czy ciagle jest?

    J.