  • 1. Data: 2009-03-20 18:56:53
    Temat: bocznik do pomiaru prądu
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Muszę zrobić pomiar prądu do 20A. Pomyslałem o boczniku, potem jakieś
    wzmacniacze operacyjne, A/C i procek.
    Właśnie nie wiem tylko z czego taki bocznik zrobić. Opornik pewnie raczej
    odpada. Czy może być np: jakiś płaskowniczek aluminiowy? Ewentualnie jaki
    materiał byłby dobry?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2009-03-20 20:19:04
    Temat: Re: bocznik do pomiaru prądu
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    pawel pisze:
> [...]
    > odpada. Czy może być np: jakiś płaskowniczek aluminiowy? Ewentualnie jaki

    Kupić gotowy
    http://www.lumel.com.pl/pl/oferta/aparatura_pomiarow
    o_regulacyjna/boczniki_pomiarowe/

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2009-03-21 01:13:54
    Od: "Michał Augustyniak" <a...@k...pl>

    np. ACS712 - nie znam nic piękniejszego :)
    -
    M. Augustyniak

  • 4. Data: 2009-03-22 15:39:41
    Od: Shooter <s...@w...op.pl>

    pawel pisze:

    > Właśnie nie wiem tylko z czego taki bocznik zrobić. Opornik pewnie raczej
    > odpada. Czy może być np: jakiś płaskowniczek aluminiowy? Ewentualnie jaki
    > materiał byłby dobry?

    Kwestia jaką chcesz mieć dokładność, do testów możesz wziąć nawet
    kawałek drutu miedzianego o rezystancji kilku miliomow (przelicz sobie z
    rezystywności miedzi i przekroju drutu rezystancje). Oczywiście musisz
    też uwzględnić straty na takim drucie co być go nie spalił :)

    --
    Shooter

  • 5. Data: 2009-03-23 02:50:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shooter" <s...@w...op.pl> wrote in message

> [...]
    > rezystywności miedzi i przekroju drutu rezystancje). Oczywiście musisz też
    > uwzględnić straty na takim drucie co być go nie spalił :)

    Bardzo zły pomysł... Drucik się będzie grzał i zmieniał oporność...

  • 6. Data: 2009-03-23 21:23:28
    Od: "m" <...@n...pr>

    > Bardzo zły pomysł... Drucik się będzie grzał i zmieniał oporność...

    Ee..tam
    Zależy jakie drucisko i jakie oczekiwania.
    Z braku laku może być

  • 7. Data: 2009-04-01 17:41:46
    Od: "bigrom" <b...@p...onet.pl>

    Dobry nateriał to taśma z zapalniczki samochodowej.

  • 8. Data: 2009-04-01 23:16:37
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Dobry nateriał to taśma z zapalniczki samochodowej.

    Bardzo dobry. Od razu światełko będzie miał. Może marne bo czerwone, ale zawsze
    jakieś światełko. Czy Ty k... cokolwiek wiesz o pomiarach że się udzielasz?

  • 9. Data: 2009-04-02 15:43:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "bigrom" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dobry nateriał to taśma z zapalniczki samochodowej.

    To jest akurat najgorszy z możliwych :-)
    Zależność między prądem a napięciem będzie
    silnie nieliniowa bo oporność będzie się zmieniać
    w zależności od temperatury tasmy...

  • 10. Data: 2009-04-03 08:23:09

    > silnie nieliniowa bo oporność będzie się zmieniać
    > w zależności od temperatury tasmy...

    A wszystkie pospolite stopy oporowe stosowane na grzejniki mają wielokrotnie
    mniejszy od miedzi temperaturowy współczynnik rezystancji, innymi słowy
    rezystancja grzejnika zmienia się mało, nawet jak spirala świeci.