  • 1. Data: 2009-03-20 18:47:36
    Temat: Blacha cynowana
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Witam !

    Czy ktoś może wie gdzie można kupić niewielkie ilości blachy stalowej
    cynowanej o grubości 0.5 mm. To jest taka blacha z jakiej wykonuje się
    ekrany urządzeń elektronicznych.

    Paweł

  • 2. Data: 2009-03-20 19:31:38
    Temat: Re: Blacha cynowana
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    Paweł pisze tak:

    > gdzie można kupić niewielkie ilości blachy stalowej
    > cynowanej

    a blacha do wypieku ciast nie moze być ?

    --
    mariusz

  • 3. Data: 2009-03-20 19:55:39
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "mariusz" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a blacha do wypieku ciast nie moze być ?

    Albo z puszki po mleku skondensowanym ;)

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 4. Data: 2009-03-20 20:07:27
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > a blacha do wypieku ciast nie moze być ?

    Te, które oglądałem w sklepie były wykonane ze znacznie cieńszej blachy.
    Potrzebuję grubość 0.5 mm.

    Paweł

  • 5. Data: 2009-03-20 20:19:57
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 20.03.2009 Jd. <j...@i...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "mariusz" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Albo z puszki po mleku skondensowanym ;)

    A one są cynowane, czy cynkowane?
    Wydawało mi się, że cynk...

    pzdr,
    szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 6. Data: 2009-03-20 20:22:43
    Od: "Piotr Pitlab Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Te, które oglądałem w sklepie były wykonane ze znacznie cieńszej blachy.

    Nie podpowiem, bo sa szukałem i nie znalazłem, ale obecnie do produkcji
    ekranów używam nowego srebra MZN12. Mosiądz to nie to samo co stal (nie jest
    ferromagnetykiem), ale do pewnych rzeczy może się nadawać.
    Tak to u mnie wyglada:
    http://www.pitlab.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=77&st
    art=74

    Swoją drogą jak planujesz obrabiać taką blachę? Trawić w standardowych
    kapielach tego sie nie da, bo kąpiele to miedzi nie biorą cyny. Robienie
    wykrojników na prasę to duży koszt jednostkowy (mnie taka dwustronnie
    trawiona blaszka kosztuje ok. złotówki).

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 7. Data: 2009-03-20 21:27:12
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > ekranów używam nowego srebra MZN12. Mosiądz to nie to samo co stal (nie jest
    > ferromagnetykiem), ale do pewnych rzeczy może się nadawać.

    Wygląda super.

> [...]
    > wykrojników na prasę to duży koszt jednostkowy (mnie taka dwustronnie
    > trawiona blaszka kosztuje ok. złotówki).

    Potrzebuję zrobić malutki dość prosty wspornik. Blacha musi być
    odpowiednio gruba aby całość miała wymaganą wytrzymałość. Zastosowanie
    blachy cynowanej pozwala przylutować wspornik przy okazji lutowania
    elementów SMD. Założyłem, że element będzie wycinany laserowo.

    Paweł

  • 8. Data: 2009-03-20 21:49:29
    Od: "Piotr Pitlab Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Założyłem, że element będzie wycinany laserowo.
    Pochwal się jak będzie szło wycinanie. Nie znam możliwości komercyjnie
    dostępnych laserów, ale 0,5mm błyszczącej (lustro!) stali wygląda na dosyć
    trudne wyzwanie.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 9. Data: 2009-03-20 22:06:16
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Pochwal się jak będzie szło wycinanie. Nie znam możliwości komercyjnie
    > dostępnych laserów, ale 0,5mm błyszczącej (lustro!) stali wygląda na dosyć
    > trudne wyzwanie.

    Dowiadywałem się o taką usługę.
    Najbardziej mnie zdziwiło, że chcą wycinać tylko od 0.5 mm w górę.
    Myślę, że te mikrometry cyny odparują tak szybko, że nie będą miały
    żadnego znaczenia.

    Paweł

  • 10. Data: 2009-03-20 22:53:56
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Piotr Pitlab Laskowski wrote:
    > Pochwal się jak będzie szło wycinanie. Nie znam możliwości komercyjnie
    > dostępnych laserów, ale 0,5mm błyszczącej (lustro!) stali wygląda na dosyć
    > trudne wyzwanie.

    Bezproblemowo. To jest lustro dla jakiej dlugosci fali? 10um z lasera
    CO2? ;-)

    --
    Jerry1111