  • 1. Data: 2022-01-29 05:38:23
    Temat: chińskie generyki
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Wspominałem jakiś czas temu w innym wątku, że chciałem się zapoznać z
    chińskimi generycznymi mobo. W tej chwili męczę taką dość specyficzną:
    JINGSHA X99-D3 (nowa, ~220zł)
    https://www.amazon.com/Docooler-JINGSHA-X99-8D3-Four
    -Channel-Motherboard/dp/B08JM7GSZX

    Do tego dokupiłem E5-2673 v3 (używany, ~190zł)
    I 2x8GB DRR3 ECC M393B1K70EB0-YH9 (nowe, ~140zł).

    Ta płyta jest ciekawa bo zasadniczo X99 to chyba DDR4 i Xeony v3 to
    DDR4. Poza tym ma bios testowy :) (evaluation version)

    Jak to dobrze przetestować, możliwie pod linuxem lub czymś niezależnym
    (bootowalnym)? Na razie przeleciałem pamięci memtestem, zero problemów.

    Tu jest właściwie jeden problem, bo ona nie widzi takich pamięci (mam
    jeszcze Hynixy ecc) jako ecc. Nie wiem czy to cecha tej dziwnej płyty,
    melanżu X99 z DDR3, czy też coś trzeba gdzieś wlączyc w biosie?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2022-01-29 18:30:29
    Temat: Re: chińskie generyki
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 28 stycznia 2022 o 22:38:25 UTC-6 Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > jeszcze Hynixy ecc) jako ecc. Nie wiem czy to cecha tej dziwnej płyty,
    > melanżu X99 z DDR3, czy też coś trzeba gdzieś wlączyc w biosie?

    Wsadzic tam nieco sprzetu i odpalic system, zainstalowac co trzeba i popuszczac nieco
    fikusnego obciazenia.
    Filmy, gry, sprawdzic czy np dzwiek gra duplex
    popuszczac nieco transferow na dyskach, usb i siec naraz.
    Pomonitorowac temperatury
    zatrzymac wiatraki i zobaczyc co sie stanie.

    W praktyce najwiecej zalezy od sprzetu jaki tam wsadzisz. Trzeba by wsadzic jakis
    wybredny zeby zobaczyc czy plyta ma jakies dziwnosci.
    A i tak moze sie okazac ze czegos tam nie wylapiesz bo np. pamieci w okreslonym typie
    modulu nie dzialaja albo powyzej 12GB plyta jest niestabilna itp.