  • 1. Data: 2009-03-16 18:10:07
    Temat: co to za plik z rozszerzeniem .nbu ?
    Od: uni <u...@w...pl>

    Usiłuję "podnieść" Nokię 6500 Slide której się padło podczas prób
    usunięcia simlock'a. E-mule znalazł mi w swojej sieci plik :
    Nokia 6500s-1.nbu - o "wadze"1,33 MB. Mam też schemat jakiegoś modemu :
    http://universis.republika.pl/Universal_Simlock_Box_
    Cable_Shematics.gif
    oraz program BlueTooth Modem - jak tytuł niesie pod Nokię 6500s.

    Mam w związku z powyższym kilka pytań :

    1. Do czego jest ten plik Nokia 6500s-1.nbu - czy to firmware ?

    2. Czy tym modemem można jakoś pomóc tej Nokii - bo jak widzę - modem
    jest RS-owy, a Nokia 6500s ma tylko złąze USB ?.

    3. Czy do celu przybliży mnie jakoś to opragramowanie BlueTooth ?

    Nokia po kilku nieudanych próbach zdjęcia simlock'a przy pomocy kodu,
    potem praca na 2-dóch kartach typu smartphone - kilka dni na kazdej,
    obecnie nie znajduje zadnej sieci - ekram klawiarura etc. pracuje
    prawidłowo. Proszę o jakąś pomoc.

  • 2. Data: 2009-03-16 19:12:08
    Temat: Re: co to za plik z rozszerzeniem .nbu ?
    Od: AL <a...@s...tam>

    uni pisze:
> [...]
    > potem praca na 2-dóch kartach typu smartphone - kilka dni na kazdej,
    > obecnie nie znajduje zadnej sieci - ekram klawiarura etc. pracuje

    u mnie PC-suite twierdzi:
    "Plik programu Content Copier"

    a pliku z rozszerzeniem nbu sa tworzone w przypadku jak robisz backup
    pamieci telefonu na kompa

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2009-03-17 22:03:55
    Od: uni <u...@w...pl>

    AL napisał(a):
    [..]

    > a pliku z rozszerzeniem nbu sa tworzone w przypadku jak robisz
    > backup pamieci telefonu na kompa

    No tak - a czy pamięć telefonu to jego firmware ?. Konkretnie chodzi
    mi o to czy jak ją podmienię do znów licznik prób zdejmowania simlocka
    będzie miał kilka pozycji ?

    Czy ruszy wyszukinie sieci ?

  • 4. Data: 2009-03-17 22:30:11
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:49BE95FF.FDBD2632@wp.pl, *uni* wrote:
> [...]

    > potem praca na 2-dóch kartach typu smartphone - kilka dni na kazdej,
    > obecnie nie znajduje zadnej sieci - ekram klawiarura etc. pracuje

    Biorac pod uwage to co powyzej napisales nie masz bladego pojecia o upgrade
    softu itp.
    Lepiej od razu zanies do jakiegos serwisu.
    Generalnie bez specjalnych urzadzen nie przeflashujesz tego telefonu
    (oczywiscie jesli nie ma na stronie nokii nowszego softu do sciagniecia - bo
    wtedy sam to zaktualizujesz).

    firmware jest do sciagniecia w sieci ale co z tego. nie wgrasz go , a juz na
    pewno nie przez BT :D

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2009-03-18 18:05:55
    Od: uni <u...@w...pl>

    darnok napisał(a):
    [...]
> [...]
    > sciagniecia - bowtedy sam to zaktualizujesz).
    >
    > firmware jest do sciagniecia w sieci ale co z tego. nie wgrasz go , a juz na

    Dzięki za odpowiedź. Istotnie - upgrade firmware telefonu jeszcze nie
    robiłem, ale zmieniałem oprogramowanie biosu płyt głównych komputerów,
    oraz firmware AccesPointa. Rożnice małe w tych przypadkach.
    Podpowiedz czym zmienić to oprogramowanie oraz czy przyniesie skutek
    to jest czy podniosę tym ten telefon ?

  • 6. Data: 2009-03-19 07:18:41
    Od: uni <u...@w...pl>

    [..]

  • 7. Data: 2009-03-19 15:53:14
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:49C1F1D1.DBAB95F3@wp.pl, *uni* wrote:
> [...]

    > oraz firmware AccesPointa. Rożnice małe w tych przypadkach.
    > Podpowiedz czym zmienić to oprogramowanie oraz czy przyniesie skutek

    Nie pisz do mnie na priva - szczegolnie to samo co tu napisales.
    Zostawilem ci w moim cytacie kluczowe zdanie.

    Flashowanie wspolczesnego telefonu kom to nie to samo co upgrade AP czy
    biosu plyty.
    Szczegolnie nokia zabezpieczyla to zeby userzy nie robili tego sami - oprocz
    wyspecjalizowanej aplikacji nokia software updater dostepnej na stronie
    nokii. Ale ona sluzy do aktualizacji tylko - nie do ponownego flashowania ta
    sama wersja.

  • 8. Data: 2009-03-24 10:54:55
    Od: uni <u...@w...pl>

    darnok napisał(a):
    [..]
    > firmware jest do sciagniecia w sieci ale co z tego. nie wgrasz go ,
    > a juz na pewno nie przez BT :D

    Ok. Jest w sieci oprogramowanie "modem usb" napisane na tą nokię -
    czy da radę tym przeflashować tą nokie 6500s ? Jeśli nie to jakim
    sprzętem lub softem można to zrobić ?.

  • 9. Data: 2009-03-24 20:19:59
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:49C8BBFF.1084F08E@wp.pl, *uni* wrote:
    > darnok napisał(a):
    > [..]
    >
    > Ok. Jest w sieci oprogramowanie "modem usb" napisane na tą nokię -
    > czy da radę tym przeflashować tą nokie 6500s ?

    Nie. Zwykly kabel USB tez ci nie pomoze.

    > Jeśli nie to jakim
    > sprzętem lub softem można to zrobić ?.

    Nie chce mi sie szukac dokladnie - bo to jak ci pisalem i tak tego nie
    zrobisz sam.
    Sprzetem mniej wiecej z tej kategorii:
    http://www.allegro.pl/47020_boxy.html

    np taki to powinien ci zalatwic:
    http://www.allegro.pl/item586891518_mt_box.html

  • 10. Data: 2009-03-25 07:01:48
    Od: ejek <e...@a...pl>

    darnok pisze:

> [...]
    > oprocz wyspecjalizowanej aplikacji nokia software updater dostepnej na
    > stronie nokii. Ale ona sluzy do aktualizacji tylko - nie do ponownego

    "Ta" sama wersja oprogramowania, też może być wgrana,
    z pomocą Nokia Software Updater
    nie tylko "nowsza".

    --
    Wojtek