  • 31. Data: 2015-11-18 11:43:03
    Temat: Re: [crosspost] Polski Przemysł Samochodowy, vs Czeski Przemysł Samochodowy
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 listopada 2015 11:34:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Mozesz sobie wazyc, i co z tego ?
    >
    > J.

    Wiesz co
    Ton pasku w złożu kosztuje około 5 złotych
    Ton piasku płukanego wazy 10 zł
    Z piasku można zrobić szybę gdzie za kg zapłacisz strzelam 10 zł
    Piasek to krzem a z krzemu się robi półprzewodniki i w takiej karcie
    pamięci tego piasku czyli krzemu będzie kilka gramów.
    Wiec być może się myle ale nadal moja "metoda" działa.

    I tak dla podkreślenia uważam że tam "metoda" na pewno nie jest naukowa.
    Ale pokazuje że kasę nie zarabia się na materii tylko na
    "energii umysłowej" która została w to włożona.

    Czyli innymi słowy więcej się zarobi na koparce która kopie
    piasek niż na piasku.

  • 32. Data: 2015-11-18 12:26:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >I tak dla podkreślenia uważam że tam "metoda" na pewno nie jest
    >naukowa.
    >Ale pokazuje że kasę nie zarabia się na materii tylko na
    >"energii umysłowej" która została w to włożona.

    Na jednym i drugim.

    >Czyli innymi słowy więcej się zarobi na koparce która kopie
    >piasek niż na piasku.

    Ekonomisci moga miec inne zdanie, jesli koparka kosztuje np milion, a
    piasek przez nia wydobyty 10 mln :-)

    Oczywiscie sa tez zasoby i jest srodowisko, i lepiej sprzedac np
    projekt koparki za 10 milionow, niz milion ton piasku i zostac z
    dziura.
    Choc np Afrykanczycy moga miec inne zdanie - po co d* meczyc przy
    projektowaniu, jesli mozna patrzec jak im wywoza te Sahare :-)

    J.