  • 1. Data: 2009-03-23 09:22:40
    Temat: zasilanie 12V i 9V
    Od: Melwin <c...@t...pbz>

    W tej chwili mam chyba z 8 zasilaczy za szafką od telewizora.
    do następujących sprzętów:

    1 x Wzmacniacz antenowy - 12V stałe
    2 x Kamera - 12V stałe
    1 x Modulator - 12V stałe
    1 x Router TP-LINK - 9V zmienne
    1 x Accesspoint TP-LINK - 9V zmienne
    1 x Router Edimax - 12V stałe
    1 x Switch - 9V stałe

    Tak sobie pomyślałem, że lepiej będzie jak to zastąpię:
    2 x zasilacz impulsowy stabilizowany 2000mA 12V
    1 x zasilacz impulsowy stabilizowany 2000mA 9V

    Tylko takie pytanie, czy te 2 urządzenia TPLinka zasilane zmiennym mogę
    zasilić stałym ?

    --
    Melwin

  • 2. Data: 2009-03-23 09:31:51
    Temat: Re: zasilanie 12V i 9V
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Melwin" <c...@t...pbz>
    napisał w wiadomości news:gq7ktu$lsc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > 1 x zasilacz impulsowy stabilizowany 2000mA 9V
    >

    > Tylko takie pytanie, czy te 2 urządzenia TPLinka zasilane zmiennym mogę

    Wymaga zmiennego? Więc pewnie ma prostownik w sobie.

  • 3. Data: 2009-03-23 09:48:10
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    > Wymaga zmiennego? Więc pewnie ma prostownik w sobie.

    Często ma dwa prostowniki - np zasilanie +/- i wtedy musi być zmienne na
    wejściu.
    Wmak

  • 4. Data: 2009-03-23 09:59:15
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wymaga zmiennego? Więc pewnie ma prostownik w sobie.

    A stałe przez prostownik nie przejdzie ?
    Dać 10V stałego i po sprawie.

    Marek

  • 5. Data: 2009-03-23 10:09:20
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote in message
    > Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A stałe przez prostownik nie przejdzie ?
    > Dać 10V stałego i po sprawie.

    kiedys miałem telefon Panasonica z sekretarką, zasilany zmiennym. Pomyslalem
    tak samo, dać stałe i po sprawie ... okazało się, ze nie do konca, bo
    teelfon robił dziwne rzeczy nie opisane w instrukcji :)

    @

  • 6. Data: 2009-03-23 10:45:28
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    marko1a <m...@l...de> napisał(a):

    > A stałe przez prostownik nie przejdzie ?
    > Dać 10V stałego i po sprawie.
    >
    > Marek

    Widocznie nie czytałeś mojego listu sprzed 10 minut.
    Jeśli urządzenie ma mostek prostowniczy i wewnątrz tylko jedno napięcie
    zasilające, to zamiast napięcia zmiennego można podać stałe o dowolnej
    polaryzacji.
    Ale są urządzenia, które ze zmiennego na wejściu przez dwa jednopołówkowe
    prostowniki wytwarzają napięcie dodatnie i ujemne - w analogowych układach
    na masie środek i wykorzystywane zasilanie +/-, w cyfrowych na masie może
    wyjście ujemnego prostownika i np stabilizatory +5 i +12V.
    Inne kombinacje napięć też się spotyka.
    Jest to prostsze i tańsze od zasilania jednym napięciem i wytwarzanie
    dodatkowych impulsowymi przetwornicami.
    Wmak

  • 7. Data: 2009-03-23 10:57:42
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

> [...]
    > Jeśli urządzenie ma mostek prostowniczy i wewnątrz tylko jedno napięcie
    > zasilające, to zamiast napięcia zmiennego można podać stałe o dowolnej

    Tak tylko pozostaje jeszcze kwestia wartości tego napięcia.
    z 9V zmiennego po wyprostowaniu (jeśli prostownik dwupołówkowy)robi sie cos
    w okolicach
    (9-1,4) * sqrt(2) = ~10.75V
    Tak więc nawet podanie 9V stałego może spowodować problemy.

    bhk

  • 8. Data: 2009-03-23 11:42:18
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Mar 23, 11:57 am, "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl> wrote:

    > (9-1,4) * sqrt(2) = ~10.75V

    policz jeszcze raz...

  • 9. Data: 2009-03-23 11:47:17
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > marko1a <m...@l...de> napisał(a):

    > Widocznie nie czytałeś mojego listu sprzed 10 minut.

    Masz rację nie czytałem. Mea culpa.
    Ale wiem że mnóstwo urządzeń zadziała

    Marek

  • 10. Data: 2009-03-23 12:13:57
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    marko1a <m...@l...de> napisał(a):

    > Masz rację nie czytałem. Mea culpa.
    > Ale wiem że mnóstwo urządzeń zadziała
    >
    > Marek

    Wiele urządzeń będzie działać ale nie wszystkie, czasem można coś zepsuć.
    Przy łączeniu wielu urządzeń do wspólnego zasilacza można się zdziwić,
    zarówno przy DC jaki AC, bo bez sprawdzenia nie wiadomo, jak zasilanie jest
    podłączone do masy wewnątrz pudełka.
    Mogą się pojawić zakłócenia od tzw. "pętli masy" albo i zwarcie - na krótko,
    przez diody itp.
    Przy mocnym wspólnym zasilaczu mogą się efekty "światło, dźwięk i dym"
    pokazać.
    Operację łączenia należy zacząć od sprawdzenia omomierzem wejść zasilania w
    stosunku do masy.