  • 1. Data: 2011-01-19 20:18:05
    Temat: czujniki parkowania montaz
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam, bede montowal czujniki parkowania w mazdzie 5...jak sie ociepli:)
    Czy są jakies "myki" przy montażu?
    Na co uważać? poza umiejscowienim w zderzaku?

    Chcialbym takie z wyswietlaczem montowanym z tyłu...mnije ciągnięcia kabli i
    jakoś tak naturalniej:-)
    Co myślicie o VALEO?

    Zastanawiam sie tez nad montazem z przodu...ale chyba az tak "zdolny" to nie
    jestem:-0

    uciu

  • 2. Data: 2011-01-19 20:43:26
    Temat: Re: czujniki parkowania montaz
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-19 20:18, uciu pisze:
> [...]
    > kabli i jakoś tak naturalniej:-)
    > Co myślicie o VALEO?
    >
    > Zastanawiam sie tez nad montazem z przodu...ale chyba az tak "zdolny" to

    Ja polecam zdecydowanie zrzucić zderzak do tej operacji. Jest znacznie
    wygodniej, widać ew. otwory we wzmocnieniu, w które można się wpasować.
    Mam najprostsze Valeo na tył, bez wyświetlacza. I ów wyświetlacz bym po
    prostu olał.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2011-01-19 20:46:52
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > i jakoś tak naturalniej:-)
    > Co myślicie o VALEO?
    >
    > Zastanawiam sie tez nad montazem z przodu...ale chyba az tak "zdolny" to

    montowałem jakiś czas temu Valeo, 4 sensorowe w Palio. Generalnie dają radę.
    Mają małe opóźnienie "pikania" tzn czas reakcji podczas szybkiego cofania
    nie jest rewelacyjny (mam porownanie do fabrycznych w Skodzie Fabii i Fiacie
    Linea)

    Monaż prosty, trzeba tylko uważać na wysokość i kąt pod jakim będa
    zamontowane. U mnie warsztat zamontował ciut za nisko i łapały wszelkie
    nierówności podłoża.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 4. Data: 2011-01-19 23:55:15
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > Ja polecam zdecydowanie zrzucić zderzak do tej operacji. Jest znacznie

    akurat w moim przypadku zdejmowanie zderzaka bylo zupelnie
    niepotrzebne - srubokretem przebilem sie przez styropian w zderzaku i
    reszta byla juz prosta.

  • 5. Data: 2011-01-20 13:42:21
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Monaż prosty, trzeba tylko uważać na wysokość i kąt pod jakim będa
    > zamontowane. U mnie warsztat zamontował ciut za nisko i łapały wszelkie

    i tak jesteś dyplomatą, generalnie Valeo to przyzwoita firma, a właśnie te
    czujniki są strasznie wolne w reakcji w porównaniu do tych fabrycznych z
    Octavii czy Laguny (co ciekawe bo znając życie to w Lagunie pewnie siedzi
    właśnie Valeo),
    cofając szybciej można się zdziwić :/

    brat

  • 6. Data: 2011-01-20 14:27:55
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-19 23:55, hamberg pisze:

    > akurat w moim przypadku zdejmowanie zderzaka bylo zupelnie
    > niepotrzebne - srubokretem przebilem sie przez styropian w zderzaku i
    > reszta byla juz prosta.

    W przypadku Valeo wygodniej jest jednak spokojnie sobie wszystko
    poupinać na zdjętym zderzaku. A to z tego powodu, że w tym zestawie,
    każdy z czujników nie ma oddzielnego kabla idącego wprost do centralki,
    lecz wszystkie są wpinane w jedną wiązkę, na przypominających chinche
    skręcanych łączówkach.

  • 7. Data: 2011-01-20 15:44:46
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    uciu wrote:
    > Witam, bede montowal czujniki parkowania w mazdzie 5...jak sie
    > ociepli:) Czy są jakies "myki" przy montażu?
    > Na co uważać? poza umiejscowienim w zderzaku?

    jednak pogladac, moze jakies fora moze shroty gdzie ida wzmocnienia za
    zderzakiem, przez plastik przejsc to pikus ale ja natrafilem w jednym miejscu
    na rure wzmacniajaca a kurcze nie wiem skad sie wziela bo w identycznym punkcie
    ale po drugiej stronie auta bylem 1cm "nad" nia (wiercilem bez rozeznania). No
    i jak wszedzie trafilem w 10ke to ostatnia dziurka , okazalo sie przy montazu
    czujnika, byla niby w poziomie bo wyliczylem to idealnie ale wzmocnienie tutaj
    jest ciut wyzej i juz czujnik kuzwa wchodzi na slowo honoru bo sie opiera o te
    wzmocnienie stalowe.

    No dziwna sprawa, od tylu patrzysz i wszystko jest idealnie w lini, dziury
    zaznaczalem na tasmie malarskiej z 30minut by bylo idealnie rowno, poziom, katy
    patrzenia itp a tu kurde wzmocnienie ciut krzywo musi isc! Raz przywalilem w
    latatnie ;) tak ze tylko zderzak ciut pekl ale czyzby to tak moglo przestawic
    to wzmocnienie tego nie wiem... takze uwazaj bo nie wiesz co jest za plastikiem
    ;)

    Wiercic wysokimi obrotami, rozladowana wkretarka elektryczna to twoj wrog, musi
    miec ze 2k obrotow by ladnie wyciac.

  • 8. Data: 2011-01-20 20:17:25
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    > Octavii czy Laguny (co ciekawe bo znając życie to w Lagunie pewnie siedzi

    kupiłem firmy parktronic - ponoc sa "szybsze" od valeo....ale to okaze sie
    jak uda mi sie to zalozyc:]

    uciu