    From: "Agent 0700" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: czy to tak ma działać?
    Date: Thu, 6 Aug 2009 10:03:44 +0200

    Witam

    Zrobiłem sobie takei coś:

    http://www.eres.alpha.pl/elektronika/readarticle.php
    ?article_id=136

    Jest to włącznik czasowy.

    Wymieniłem kondensator 1000 uF na mniejszy, żeby skrócić czasy.

    Na początku działało lepiej, tak mi się zdaje.

    Teraz jak ustawię czas to nie jest to czas zawsze taki sam, tylko raz na
    tych samych ustawieniach mam 15 sek, 20 sek, 25 sek, 20 sek.

    Jak ustawię na 1 min około to mam nawet do 1,5 min, różnie.

    Co jakiś czas przekaźnik jest rozłączany na czas bardzo krótki - tyle, że
    pojawia się iskra na stykach przekaźnika.

    No i wcześniej jak podczas pracy mierzyłem napięcie na kondensatorze 1000 uF
    to ładnie rosło, a jak już urosło to układ wyłączał przekaźnik, teraz jak
    mierzyłem to napięcie chwilkę stoi, potem rośnie, potem spada, znowu rośnie,
    ale jakoś tam to działa.

    I teraz pytanie, co mogło się uszkodzić?

    Pozdrawiam

    Jacek