  • 11. Data: 2020-09-13 19:59:43
    Temat: Re: czyja wina
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > Motocyklista wjechał na wewnętrzny pas bez upewnienia się, że może
    > bezpiecznie wyprzedzić. Kierujący samochodem wyprzedzającym mandat za
    > spowodowanie kolizji, której mógł uniknąć - według polskiego prawa
    > art. 3 PoRD.

    Ale czy na pewno mogł?
    Poruszał sie z dosc duza predksocia (pytanie z jaka, jakie tam było
    ograniczenie etc), motocyklista wjezdzajac na jego pas ewidentnie
    zmusił go do hamowania czyli wymusił pierwszenstwo.
    IMO wszystko zalezy od oceny czy i o ile kierowca przekroczył predkosc,
    czy od razu zaczał hamowac a jezeli z opoznieniem to skad było to
    opoznienie.

    Po ponownym obejrzeniu skłaniam sie do przyznania ci racji - kierowca
    zamiast hamowac postanowił wykonac niebezpieczny manewr wyprzedzania
    poboczem.
    Wiec dla motocyklisty mandat za wymuszenie pierwszenstwa, dla kierowcy
    za spowodowanie kolizji.

    Kierowca mogłby sie co prawda tłumaczyc, ze uznał ze hamujac nie
    uniknie kolizji ale wtedy imo powinien hamowac plus zjechac na prawo a
    nie probowac wyprzedzac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 12. Data: 2020-09-13 20:26:23
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-09-10 o 18:33, J.F. pisze:

    > Stop Cham 493
    > https://www.youtube.com/watch?v=i8WouPRRLWA
    >
    > scena pierwsza - no i kto tu winny ?
    >
    > J.

    Gdyby nie nagrywający anglik, nic by się motocykliście nie stało.
    Podejrzewam, ze mistrz lewego pasa zobaczył motocyklistę z tyłu dopiero
    na filmie.
    Skoro motocyklista i sprawca wypadku chcieli i mogli go wyprzedzić
    prawym to znaczy, że kamerzysta powinien dawno opuścić lewy pas.
    Niestety gamonie nie rozumieją swojego zachowania i nawet publikują
    filmiki.

  • 13. Data: 2020-09-13 20:31:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 13 Sep 2020 20:26:23 +0200, t-1

> [...]
    > prawym to znaczy, że kamerzysta powinien dawno opuścić lewy pas.
    > Niestety gamonie nie rozumieją swojego zachowania i nawet publikują

    <facepalm>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2020-09-13 20:49:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.09.2020 o 20:26, t-1 pisze:

    > Gdyby nie nagrywający anglik, nic by się motocykliście nie stało.
    > Podejrzewam, ze mistrz lewego pasa zobaczył motocyklistę z tyłu dopiero
    > na filmie.

    Przemyśl to jeszcze raz...

    Shrek

  • 15. Data: 2020-09-13 21:06:01
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-09-13 o 20:49, Shrek pisze:

    > Przemyśl to jeszcze raz...
    >
    > Shrek

    Faktycznie tylna kamera odwraca obraz.
    Przeniosłem swoje wyobrażenia z typowych zachowań na autostradzie na to
    zdarzenie.
    Mea culpa.

  • 16. Data: 2020-09-14 07:46:21
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Faktycznie tylna kamera odwraca obraz.> Przeniosłem swoje wyobrażenia z typowych
    zachowań na autostradzie na to zdarzenie. Mea culpa.

    nie ty jeden :-)

    PS ten na moto chyba wreszcie nauczy sie patrzyc w lusterka bo wyglada ze przezyl

  • 17. Data: 2020-09-14 12:46:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]
    >culpa.

    >nie ty jeden :-)

    >PS ten na moto chyba wreszcie nauczy sie patrzyc w lusterka bo

    No i szybciej jezdzic, bo jakby nie myslal, ze motorki sa najszybsze,
    to by sprawy nie bylo :-)

    J.

  • 18. Data: 2020-09-14 16:55:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.09.2020 o 12:46, J.F. pisze:

    > No i szybciej jezdzic, bo jakby nie myslal, ze motorki sa najszybsze, to
    > by sprawy nie bylo :-)

    Dokładnie - tylko wtedy to kwestia czasu, aż on będzie tym z tyłu;)

    --
    Shrek