  • 1. Data: 2009-09-17 18:01:20
    Temat: Retransmiter IR - dla pilota rtv?
    Od: Netx <g...@g...pl>

    Nie wiem czy dobrze nazwałem to urządzenie retransmiterem. Chodzi o to
    że z pewnym względów czujnik podczerwieni w telewizorze mam zasłonięty
    (keyboardem który stoi pod TV - te dwa urządzenia muszą tak stać). W
    związku z tym bardzo niewygodnie się steruje telewizorem z pilota -
    trzeba pilota podnosić wysoko żeby czujnik go widział. Zastanawiam się
    czy są jakieś urządzenia które miałyby czujnik IR, który mógłbym
    umieścić w dowolnym miejscu w zasięgu widoczności pilota, a następnie
    żeby sygnał był przesyłany do nadajnika który bym umieścił przy czujniku
    TV? Czy takie urządzenia można gdzieś kupić i jak się nazywa, albo czy
    ciężko by to było skonstruować i *żeby prądu nie brało za dużo*? Lutować
    potrafię dość dobrze, jednak nie znam się na projektowaniu elektroniki.
    Jeśli to ma znaczenie to TV jest u mnie dość współczesny lcd Philips.
    Ewentualnie mogę kupić takie urządzenie przez Allegro albo w W-wie, lub
    mogę je sam zlutować jakbym miał schemat i elementy.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-09-17 19:01:04
    Temat: Re: Retransmiter IR - dla pilota rtv?
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    Netx pisze:
> [...]
    > Ewentualnie mogę kupić takie urządzenie przez Allegro albo w W-wie, lub
    > mogę je sam zlutować jakbym miał schemat i elementy.

    http://www.dipol.com.pl/tv-tv-sat-akcesoria-przedluz
    acze-pilotnw,4446.htm
    i już

  • 3. Data: 2009-09-17 19:09:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > Ewentualnie mogę kupić takie urządzenie przez Allegro albo w W-wie, lub
    > mogę je sam zlutować jakbym miał schemat i elementy.

    A może peryskop? Prądu nie zużywa wcale, więc rozwiązanie ekologiczne.

    Jarek

    --
    Poranek przechodzi w południe, bezwładnie mijają godziny
    Czasem zabrzęczy mucha w sidłach pajęczyny

  • 4. Data: 2009-09-17 19:43:50
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Netx pisze:
> [...]
    > ciężko by to było skonstruować i *żeby prądu nie brało za dużo*? Lutować
    > potrafię dość dobrze, jednak nie znam się na projektowaniu elektroniki.

    Wylutować odbiornik IR z telewizora i na
    kabelkach umieścić go gdzieś wyżej.

    AW

  • 5. Data: 2009-09-17 20:12:19
    Od: "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Wylutować odbiornik IR z telewizora i na kabelkach umieścić go gdzieś
    > wyżej.

    Z gatunku banalnych: podłożyć książkę (czy coś w tym stylu) pod telewizor
    aby go podnieść o te kilka cm?

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 6. Data: 2009-09-18 00:10:15
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Thu, 17 Sep 2009 22:12:19 +0200, Piotr Laskowski wrote:

    > Z gatunku banalnych: pod?o?yae ksi??ke (czy co? w tym stylu) pod
    > telewizor aby go podnie?ae o te kilka cm?

    Lusterko (ktoś wspominał o peryskopie), ew. wiązka światłowodów
    (zadziała?).

    --
    Łukasz.

  • 7. Data: 2009-09-18 11:25:41
    Od: Netx <g...@g...pl>

    > Lusterko (ktoś wspominał o peryskopie), ew. wiązka światłowodów
    > (zadziała?).

    Dziękuję za odpowiedzi. Spróbuję najpierw ze światłowodem.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2009-09-20 16:07:05
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Netx napisał(a):

    > Dziękuję za odpowiedzi. Spróbuję najpierw ze światłowodem.

    Zrobiłem test na światłowowdach.
    W sumie działa, ale pilot trzeba do tego śwaitłowodu dosyć blisko
    przystawić.
    W przypadku cinkich światłowodów od czujników optycznych trzeba było
    trzymać w odległości około 20cm a w przypadku grubego światłowodu od
    endoskopu już z 1m łapał ale to i tak mało. (może jakby dać jakąś
    soczewkę skupiającą).

    --
    M.

  • 9. Data: 2009-09-20 18:49:28
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    Shreek pisze:

> [...]
    > trzymać w odległości około 20cm a w przypadku grubego światłowodu od
    > endoskopu już z 1m łapał ale to i tak mało. (może jakby dać jakąś

    przetestuj ten wariant z peryskopem.
    Na początek pudełko po ciastkach i dwa kawałki folii aluminiowej od
    czekoladek. :)

  • 10. Data: 2009-09-20 20:26:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    rrrrrrrrrrr napisało:

    > przetestuj ten wariant z peryskopem.
    > Na początek pudełko po ciastkach i dwa kawałki folii aluminiowej od
    > czekoladek. :)

    Żadne tam pudełka po ciastkach. Pisząc o peryskopie miałem na myśli
    sreberko po batoniku, białego porcelanowego słonika, płytę kompaktową,
    szklaną kulę do wróżenia, czy inny przedmiot odbijający światło
    i odpowiednio ustawiony za tym mieszczęsnym keybordem. Drugie lustro
    może nawet okazać się niepotrzebne, bo zastąpi je sufit lub ściana.

    Jarek

    --
    Trzeba sobie jakoś radzić, powiedział baca zawiązując but dżdżownicą.