  • 21. Data: 2010-10-13 05:08:15
    Temat: Re: gdzie ranking szybkosci HDD?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-13 03:49, animka wrote:

    > LOL
    > 8 GB to jest jak NIC.
    > Kupilam sobie kartę pamieci Kingston 8GB do czytnika w komputerze. Parę
    > plików, w tym zdjęcia i karta prawie zapełniona :-(
    > Komputer widzi ją jako normalny dysk. Mogę tę kartę trochę wysunąć z
    > czytnika, tzn wyłączyć i włączyć w każdej chwili.
    >
    > Teraz czekam na kartę 32 GB do innego czytnika (będzie ona z czytnikiem,
    > ale nic to-karta będzie w czytniku komputera ).
    > Ta już przynajmniej będzie bardziej pojemna.

    Kontekst jest istotny - 8 GB SSD i 512 GB HDD, SSD zlicza najczesciej
    czytane bloki i te przechowuje rowniez u siebie. Wierz mi - to jest coś :)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 22. Data: 2010-10-13 11:50:05
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-13 07:08, Rafał Łukawski pisze:
    > Kontekst jest istotny - 8 GB SSD i 512 GB HDD, SSD zlicza najczesciej
    > czytane bloki i te przechowuje rowniez u siebie. Wierz mi - to jest coś:)

    Czyli mam zrozumieć, że SSD 8 GB ma taką samą pojemność jak HDD 512 GB? ;-)

    --
    animka

  • 23. Data: 2010-10-14 08:24:20
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik animka napisał:

    > Czyli mam zrozumieć, że SSD 8 GB ma taką samą pojemność jak HDD 512 GB? ;-)

    Momentus XT to hybryda, ma 8GB flasha i 500GB twardziela jednoczesnie.
    Laczy zalety i wady technologii SSD (jest drozszy 2 razy od Momentusa
    7200.4 na ktorym jest oparty) i zalety HDD (moze pomiescic 500GB
    danych). Calosc teoretycznie dzialac ma szybciej, bo SSD przechowuje to
    co najczesciej sie uzywa. Czyli przy pracy na duzej ilosci malych plikow
    bedzie znaczaco szybszy (mniejszy czas dostepu).

    Czy jakos tak ;)

  • 24. Data: 2010-10-14 12:32:25
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-14 10:24, Mateusz wrote:

> [...]
    > co najczesciej sie uzywa. Czyli przy pracy na duzej ilosci malych plikow
    > bedzie znaczaco szybszy (mniejszy czas dostepu).

    Myśle, że nie tylko tak małych, bo dysk jako taki pracuje na blokach,
    dla niego pliki 50 MB będą także małe :)

    a) działa szybciej, jest to wreszcie róznica którą mozna dostrzec (bo
    bawienie sie w zmianie 5400 na 7200 to takie lekkie placebo)

    b) Dokładnie to aktualna seria momentusa XT ma 4GB SSD NAND SLC
    (niezaleznie od ilości HDD), wcześniej wspominałem o zmontowaniu raid0 z
    2 x 250GB XT, stąd owe 8GB SSD
    Dysk 250 ma jeden talerz, 320 i 500 po dwa talerze.

    Czy animka zrozumiała o co mi chodzi ? ;)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 25. Data: 2010-10-14 15:04:42
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Rafał Łukawski napisał:

> [...]
    > 2 x 250GB XT, stąd owe 8GB SSD
    > Dysk 250 ma jeden talerz, 320 i 500 po dwa talerze.

    A ja kumam, ze zrobiles tego raida z 2 dyskow w PC stacjonarnym, zeby
    miec szybko i milo jesli chodzi o system? :)

  • 26. Data: 2010-10-14 15:40:03
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-14 17:04, Mateusz wrote:

    > A ja kumam, ze zrobiles tego raida z 2 dyskow w PC stacjonarnym, zeby
    > miec szybko i milo jesli chodzi o system? :)

    De facto to HTPC, nie wlezie tam nic wiecej niz 3.5", wiec te dwa
    maluchy wsadzilem do obudowy chiefteca i robia za 1x3.5"

    Tym samym mam miło jeżeli chodzi o system, dane etc.. 500GB na winde,
    ktora codziennie sie backupuje na raid sieciowy i to w zupelnosci wystarcza.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 27. Data: 2010-10-14 21:15:36
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-14 14:32, Rafał Łukawski pisze:
    > Czy animka zrozumiała o co mi chodzi ?;)

    Jako tako zrozumiała :-) Animka musi coś mieć przed oczami, osobiście
    przetestować. Wtedy jest dla niej dane zagadnienie bardziej zrozumiałe i
    konkretne.

    --
    animka

  • 28. Data: 2010-10-15 12:17:43
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-14 23:15, animka wrote:

    > Jako tako zrozumiała :-) Animka musi coś mieć przed oczami, osobiście
    > przetestować. Wtedy jest dla niej dane zagadnienie bardziej zrozumiałe i
    > konkretne.

    Są na to sposoby. Trza kupić. Ja się szybko napaliłem na hybrydy
    Seagate'a :) i... kupiłem. Może mi się uda zrobić dokładniejsze testy
    porównawcze z Seagate Momentus 7200.4 przez weekend, wtedy też
    opublikuje wyniki.

    Cała trudność tych testów wynika z tego, że zachowanie dysku hybrydowego
    zmienia się w czasie, każdy test trzeba powtarzać po pare razy,
    najlepiej na prawdziwych aplikacjach.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 29. Data: 2010-10-17 18:49:06
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik animka napisał:

    > Jako tako zrozumiała :-) Animka musi coś mieć przed oczami, osobiście
    > przetestować. Wtedy jest dla niej dane zagadnienie bardziej zrozumiałe i
    > konkretne.

    A strach jak Animka testuje arszenik, pluton, czy np. wodór ;)

  • 30. Data: 2010-10-17 19:10:18
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A strach jak Animka testuje arszenik, pluton, czy np. wodór ;)

    Lub np. dopalacze (Graphic Booster)

    --
    marfi