  • 1. Data: 2021-10-03 23:38:40
    Temat: gmail i outlook
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    O co to chodzi - chce dodac konto gmail do Outlooka,
    a tam mi wyskakuje jakas strona logowania to konta google,
    wymagana autoryzacja dostepu dla aplikacji MS apps&services,
    dostep do danych osobistych.

    A ja bym chcial po prostu dodac konto typu IMAP, bez zadnych dodatkow
    ... nie da sie?

    J.

  • 2. Data: 2021-10-04 15:33:52
    Temat: Re: gmail i outlook
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako J.F <j...@p...onet.pl>
    w artykule <news:kz40slwe51z1.1pptx1d9ah3vg$.dlg@40tude.net> pisze:

    > O co to chodzi - chce dodac konto gmail do Outlooka,

    Do czego chcesz dodać? Do webmaila outlook.com otwartego w przeglądarce?
    Do apki Outlook zainstalowanej na smartfonie, czyli znowu webmaila? Do
    Outlooka z pakietu Office Online, czyli też webmaila?
    A może do programu Outlook zainstalowanego na dysku z pakietem MS Office?

    > a tam mi wyskakuje jakas strona logowania to konta google,

    To wygląda na korzystanie z webmaila, zaś niesygnalizowany crosspost na
    pmt.gsm sugeruje, że chodzi o apkę na smartfonie.

    > wymagana autoryzacja dostepu dla aplikacji MS apps&services,
    > dostep do danych osobistych.

    To wygląda na webowe/webmailowe logowanie przez OAuth.

    > A ja bym chcial po prostu dodac konto typu IMAP, bez zadnych dodatkow
    > ... nie da sie?

    Masz program pocztowy na dysku? Włączyłeś obsługę IMAP na koncie GMaila?
    Pewnie nie, bo Dialoga przed wysłaniem tej wiadomości nie skonfigurowałeś.

    FUT: pl.comp.mail

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 3. Data: 2021-10-05 01:39:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 15:33:52 +0200, Andrzej P. Wozniak wrote:
> [...]
    > Outlooka z pakietu Office Online, czyli też webmaila?
    > A może do programu Outlook zainstalowanego na dysku z pakietem MS Office?

    do programu Outlook pod windows.

    > To wygląda na korzystanie z webmaila, zaś niesygnalizowany crosspost na
    > pmt.gsm sugeruje, że chodzi o apkę na smartfonie.

    A nie.

    > To wygląda na webowe/webmailowe logowanie przez OAuth.

    No jakos tak wyglada, tylko ze startuje to program Outlook.

    > Masz program pocztowy na dysku?

    > Włączyłeś obsługę IMAP na koncie GMaila?

    Dobre pytanie ... ale chyba nie o to chodzi - to Outlook jak zobaczy
    a...@g...com, to zaraz jakis inny tryb wlacza ...

    A moze to Google zawinil i jakies dodatkowe zabezpieczenia ...

  • 4. Data: 2021-10-05 10:07:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2021 o 23:38, J.F pisze:

> [...]
    > dostep do danych osobistych.
    >
    > A ja bym chcial po prostu dodac konto typu IMAP, bez zadnych dodatkow

    Gmail (Google) przyznaje dostęp do konta tylko na podstawie dodatkowej
    autoryzacji. Tyczy się to nie tylko Outlook ale każdej innej aplikacji
    korzystajacej z logowania przez konto Google.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2021-10-05 14:56:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Oct 2021 10:07:32 +0200, LordBluzg(R) wrote:

    > Gmail (Google) przyznaje dostęp do konta tylko na podstawie dodatkowej
    > autoryzacji. Tyczy się to nie tylko Outlook ale każdej innej aplikacji
    > korzystajacej z logowania przez konto Google.

    A jak aplikacja nie korzysta z logowania przez konto google?

    To sie nie dostanie ?

    J.

  • 6. Data: 2021-10-05 23:36:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.10.2021 o 14:56, J.F pisze:

    > A jak aplikacja nie korzysta z logowania przez konto google?

    Logowanie do konta google bez konta google?

    Fajną bzdurę napisałeś :D

    > To sie nie dostanie ?

    A jak się chcesz dostać do konta google bez logowania do konta google?

    Pewnie se wynamyśliłeś, ze gmail to nie jest konto google :D

    Noto se źle wynamyśliłeś. Jebnij się zatem w łeb, nie pomoże ale możesz
    nagrać filmik i wystawić do netu :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 7. Data: 2021-10-06 13:25:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >>> dodatkowej
    >>> autoryzacji. Tyczy się to nie tylko Outlook ale każdej innej

    >Logowanie do konta google bez konta google?

    Chyba ty.
    Mamy poczte na koncie google, mamy IMAP, IMAP ma rozne logowania ...
    i czemu nagle aplikakacja chce sie "logowac przez konto google" ?

    >A jak się chcesz dostać do konta google bez logowania do konta
    >google?
    >Pewnie se wynamyśliłeś, ze gmail to nie jest konto google :D

    Chce sie dostac do poczty, a to cos innego niz "konto google".
    Jest IMAP, jest POP3 ...

    J.

  • 8. Data: 2021-10-06 15:00:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2021 13:25:49 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > i czemu nagle aplikakacja chce sie "logowac przez konto google" ?

    > Chce sie dostac do poczty, a to cos innego niz "konto google".

    Ze współczesnych jeszcze MAPI.
    Dawno temu konfigurowałem jakieś X.*** - już nie pamiętam. To było na
    dzierżawkach, już nieużywanych współcześnie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2021-10-06 15:41:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.10.2021 o 13:25, J.F. pisze:

    > Chyba ty.
    > Mamy poczte na koncie google, mamy IMAP, IMAP ma rozne logowania ...
    > i czemu nagle aplikakacja chce sie "logowac przez konto google" ?

    Łomatko, bo konto gmail jest kontem google. Taki sam login i takie samo
    hasło.

    > Chce sie dostac do poczty, a to cos innego niz "konto google".
    > Jest IMAP, jest POP3 ...

    Wamać, POCZTA Google jest KONTEM Google, se zapamientaj :)

    Kurwa, w smartfonie nachuj wpisujesz adres email w ustawieniu konta,
    skoro twierdzisz że to login tylko do poczty?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 10. Data: 2021-10-06 21:47:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Oct 2021 15:41:58 +0200, LordBluzg(R) wrote:

    > Łomatko, bo konto gmail jest kontem google. Taki sam login i takie samo
    > hasło.

    Ameryki nie odkryles, ale czemu nagle Outlookowi przestal wystarczac
    IMAP, a zaczelo byc potrzebne konto Google ?

    > Wamać, POCZTA Google jest KONTEM Google, se zapamientaj :)

    Konto google to znacznie wiecej, niz poczta gmail.

    A wychodzi na to, ze teraz Outlookowi musze dac dostep do konta.
    No dobra - w ograniczonej wersji, ale szerszej niz sama poczta.

    I nawet nie wiem czy Outlookowi z mojego komputera, czy Microsoftowi.

    > Kurwa, w smartfonie nachuj wpisujesz adres email w ustawieniu konta,
    > skoro twierdzisz że to login tylko do poczty?

    A na chuj piszesz, ze poczta i konto to to samo?
    A moze nie piszesz?

    Smartfona oprogramowal Google, to sobie korzysta z konta jak chce ...

    J.