eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym? › Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
  • Data: 2022-07-07 20:03:04
    Temat: Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-07-07 o 15:46, Kviat pisze:

    > Składek społecznych (jak rozumiem, masz na myśli emerytalne, rentowe...)
    > ani teraz, ani wcześniej, nie płaciło się ryczałtowo.

    Przyjmuję do wiadomości, że nie umiem nazwać rzeczy dokładnie.
    Dla mnie jak coś od wielu lat płacę przez 12 miesięcy (luty - styczeń) w
    tej samej kwocie to jest to ryczałtowo.
    Słowo ryczałtowo jest mi też obce więc zapewne źle go użyłem.

    > Skąd czerpiesz swoje informacje?

    Wyobraź sobie, że jestem na bezludnej wyspie i jakoś sobie różne rzeczy
    muszę ponazywać i przy zderzeniu z resztą świata wyłażą na wierzch
    rozbieżności.

    Bo po prześledzeniu całego wątku widzę
    > tylko poplątanie z pomieszaniem. Nie odróżniasz umowy o pracę od umowy
    > zlecenia,

    Jak po mojej informacji, że dostawała zlecania padło pytanie czy umowa o
    pracę, czy cywilno prawna to mój wniosek był taki że widocznie zlecania
    mogą być w formie zarówno jednej jak i drugiej.
    Więc ja na samej umowie znalazłem tylko słowo zlecenie to ono nic nie
    wyjaśniało.

    > przychodów od dochodów

    A tu przepraszam. Wydaje mi się, że cały czas się pilnowałem aby nie
    pomylić. Jak masz przykład, ze się pomyliłem to dawaj.

    > ... zwolnień od VAT podmiotowych i
    > przedmiotowych.

    Na pewno masz rację, bo w ogóle pierwszy raz widzę te słowa w
    odniesieniu do VAT.

    > Więc jak zadajesz jakieś pytanie, to nie bardzo wiadomo co Ci
    > podpowiedzieć, bo nie wiadomo, czy pojęcia które w pytaniu używasz są
    > faktycznie tym, co masz na myśli, albo czy są zgodne ze stanem faktycznym.

    Staram się być możliwie precyzyjny. Jak gdzieś jest podejrzenie błędu
    można dopytać i powinno się udać dogadać - taką przynajmniej mam nadzieję.
    Na p.m.e gdzie ja się czuję jak ryba w wodzie staram się zawsze
    dorozumieć, co pytający mógł mieć na myśli.

    > Zadałeś pytanie związana z podatkami, a zobacz ile czasu zajęło
    > ustalenie, czy te zlecenia na korepetycje to były w ramach umowy o
    > pracę, czy umowy zlecenia...

    Zaskoczyło mnie to pytanie. Dla mnie zlecenie to było zlecenie i koniec
    tematu.
    Ale jak ktoś dopytuje to nie chcę wprowadzić w błąd. A że jak wracam do
    domu (21..22) to akurat mieliśmy coś innego do ustalenia (całą historię,
    bo żona była na następny dzień umówiona w ZUS) to zapomniałem poszukać
    tej umowy.

    > więc jak tu sensownie cokolwiek
    > podpowiedzieć na tak zadawane pytania?

    Najpierw zamęczyć dodatkowymi pytaniami?

    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Też pozdrawiam
    Też Piotr