eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym? › Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
  • Data: 2022-07-09 10:34:05
    Temat: Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.07.2022 o 12:24, Piotr Gałka pisze:

    > Nie rozumiem co chcesz powiedzieć.
    > UZ to ubezpieczenie zdrowotne?

    Nope.
    Umowa Zlecenie

    > Składki społeczne to według mnie coś oddzielnego od UZ, płaci się je
    > oddzielnie od UZ.

    Nope.
    Idą w jednej kwocie na jedno konto w ZUS

    > Ale tak jak napisałeś, że płaci się oddzielnie od UZ i JDG sugeruje, że
    > składki społeczne płaci się:
    > - od UZ,
    > - od JDG.

    Tu piszesz z sensem, nawet poprawnie zinterpretowałeś UZ :)

    > No i nie rozumiem pojęcia, że płaci się je od UZ.

    Umowa zlecenie tak jak i umowa o dzieło są oskładkowane wszystkimi
    ubezpieczeniami. Niezależnie od tego, czy osoba pracuje na etat, ma JDG
    i od tego już zapłaciła swoją składkę.

    > Ja wiem tyle (ale to dotyczy stanu z zeszłego roku):
    > - płacimy składki społeczne od działalności w formie SPJ.
    > - jak żona dostaje dodatkowo zlecenia na te korki to od tych zleceń
    > tamta firma opłaca UZ, ale już nie składki społeczne (sprawdziłem w
    > PIT-11).

    Masz rację (i ja również). Składki emerytalne od UZ są obowiązkowe do
    osiągnięcia kwoty wynagrodzenia minimalnego ze wszystkich rodzajów
    dochodów.

    > Może w tym roku jest inaczej.

    Mozę :)

    > Ponieważ teraz składki społeczne od działalności płaci się ryczałtowo a
    > zdrowotne zależnie od dochodu więc przypuszczam, że jak ma się dwie
    > działalności (SPJ i JDG)

    Tonie są 2 działalności. To jest jedna działalność (jeden NIP!!!) a 2
    źródła przychodów

    to składki społeczne zapłaci się chyba raz, a
    > zdrowotne od łącznego dochodu.

    Niezależnie od ilości żródeł przychodów.

    > Myślę, że raz, bo obie te formy nie mają oddzielnej od prowadzącego
    > działalność osobowości prawnej więc to są cały czas składki tej jednej
    > osoby.

    Bingo!

    > Doceniam opieranie swoich wypowiedzi na ustalonych faktach a nie na
    > domniemanych faktach.

    :)

    > W dobrym roku koszty w okolicy 50%, ale w cienkich latach (sprawdziłem
    > 2010 bo był chyba najgorszy) były nawet 78%. Nie zwalnialiśmy ludzi
    > tylko braliśmy kredyty z których wygrzebaliśmy się dopiero w listopadzie
    > 2020.
    > A teraz chyba znów szykuje się kryzys więc % kosztów będzie rósł.
    > Dlatego ryczałt dla SPJ jest totalnie bez sensu.

    Uwaga na zbytnie uogólnienia. Dla Twojej SpJ jest bez sensu. Dla mojej
    byłby OK.

    > Patentuje się jakieś nowatorskie rozwiązania, a zwykłe projektowanie też
    > jest pracą twórczą.

    O ile dobrze pamiętam, to z praw autorskich to tylko program komputerowy
    wpadał w IPBOX. Produkt lub inny pomysł musiał być poparty wnioskiem
    patentowym.

    > Skojarzenie.
    > Położenie na płytce drukowanej dwóch równolegle połączonych
    > kondensatorów obok siebie tak, że pady mają być połączone na krzyż jest
    > opatentowane.

    Tak jak Gugiel i Apple opantentowali kręcące kółko w oczekiwaniu na
    wykonanie akcji.
    Patentuje się wszystko teraz.

    > Sami piszemy.
    > Ale jakich praw autorskich. Kto komu je sprzedaje.
    > Jak kupujesz pralkę to nabywasz prawa autorskie do jej oprogramowania i
    > producent pralki wydziela na fakturze te prawa i od tego płaci mniejszy
    > podatek?
    > Może producent pralki kupuje od programisty.
    > Ale jak my piszemy dla siebie to co - sami od siebie kupujemy?
    > Nie wiem jak to dokładnie jest, ale wspólnicy SPJ są zobowiązani do
    > świadczenia pracy na rzecz spółki. Zmierzam do podobnego wniosku jak
    > pisałem trzeba by z umowy spółki wykluczyć wszystkie mądre prace i
> [...]

    :/

    > Czyli zamiast podliczyć po prostu cały rok to trzeba przeliczać wszystko
    > od początku.
    > Chyba wszystko byłoby prostsze jakby US musiał zakładać, że
    > przedsiębiorca ma prawo nie mieć komputera i nie powinno się od niego
    > wymagać niepotrzebnego liczenia.

    Pora się obudzić.
    Na dzisiaj mamy JPK w chmurze, od 2024 obowiązkowy rejestr faktur online
    dla wszystkich.
    A Ty chciałbyś dalej kamieniem o kamień?

    > Chciałbym dożyć tego jak koronalny wyrzut masy trafi w Ziemię choćby po
    > to aby zobaczyć ten chaos.
    > W 1994 roku jak w naszych urządzeniach zastosowaliśmy zegarek RTC mający
    > rok na 2 cyfrach to naturalne było, że 94 to jest 1994, ale 93 to jest
    > 2093. Uznaliśmy, że możemy dopuścić, że w 2094 te urządzenia zgłupieją.
    > Potem jak była panika milenijna to myślałem, że to tylko szukający
    > sensacji dziennikarze no bo przecież chyba nikt w urządzeniu
    > elektronicznym nie przyjmuje, że 00 to 1900 gdy jeszcze nawet nie było
    > tranzystorów. A tu się okazało że jednak byli tacy geniusze.

    Jak ktoś pisał software w roku 1970 to się nie spodziewał, że jego
    oprogramowanie przetrwa ponad 30 lat.
    A wtedy każdy bajt był na wagę złota.

    > Podaj domniemaną konstrukcję reguły skutkującej tym, że jak SPJ rozlicza
    > się liniowo to zgłoszona dodatkowo JDG nie może mieć ryczałtu.
    https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00161#10
    Pamiętaj! Wybór przez wspólnika stawki liniowej PIT skutkuje
    opodatkowaniem w tej formie wszystkich jego dochodów z działalności
    gospodarczej.

    --
    Pete