  • 1. Data: 2010-02-10 15:16:46
    Temat: info-expert - potrzebuję wycenę wartości
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    Witam
    czy ktoś z grona miałby szansę sprawdzić wartość auta w systemie
    info-expert ?

    znalazłem auto w DE ,pojemność powyżej 2L - czyli akcyza 18,6% i
    chciałbym wiedzieć jaką podstawę do obliczeń akcyzy weźmie urząd celny
    z tego Info-experta , żeby wiedzieć ile haraczu musze zapłacić naszemu
    państwu - i czy prócz samochodu na ten haracz wystarczy czy nie

    odp moze na priv ?

    pozdrawiam

    Andrzej

  • 2. Data: 2010-02-10 15:57:42
    Temat: Re: info-expert - potrzebuję wycenę wartości
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 15:16:46 +0100, Andrzej Kaźmierczak wrote:
> [...]
    >z tego Info-experta , żeby wiedzieć ile haraczu musze zapłacić naszemu
    >państwu - i czy prócz samochodu na ten haracz wystarczy czy nie

    A cos sie zmienilo i podstawa nie jest cena z umowy ?

    J.

  • 3. Data: 2010-02-10 16:27:36
    Temat: Re: info-expert - potrzebuję wycenę warto?ci
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    no wg info podstawą jest umowa ale gdy mieści się w widełkach infoexperta

    jak nie to własciwie nie wiem co czy płacę moją wersję i oni wszczynają
    dochodzenie(naczelnik ma 5 lat na decyzję ) czy muszę zapłacić ich
    wyliczenie

    wycenę już zdobyłem - zadzwoniłem z marszu do infoexperta na numer info,
    pani sekretarka przełączyła i ktoś z obecnych w firmie zrobił mi
    uprzejmość i odczytał cenę na luty 2010

    jest prawie 2x wyższa niż mam zapłacić za auto :-o

    ech coś mnie moje własne państwo chce oskubać
    pewnie w ramach polepszania życia obywatelom

  • 4. Data: 2010-02-10 19:11:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 16:27:36 +0100, Andrzej Kaźmierczak wrote:
    >wycenę już zdobyłem - zadzwoniłem z marszu do infoexperta na numer info,
    >jest prawie 2x wyższa niż mam zapłacić za auto :-o
    >
    >ech coś mnie moje własne państwo chce oskubać
    >pewnie w ramach polepszania życia obywatelom

    Wejdz na mobile.de, wyselekcjonuj takie auto, wydrukuj, schowaj do
    teczki, a bedziesz mial podstawe do twierdzen ze to wcale nie taka
    zanizona cena. Lepsza bedzie niemiecka gazeta z ogloszeniami.

    J.

  • 5. Data: 2010-02-10 19:31:01
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 10-02-2010 19:11, J.F. pisze:

    > Wejdz na mobile.de, wyselekcjonuj takie auto, wydrukuj, schowaj do
    > teczki, a bedziesz mial podstawe do twierdzen ze to wcale nie taka
    > zanizona cena. Lepsza bedzie niemiecka gazeta z ogloszeniami.

    To nic nie da. Jak się nie zgodzi z ich wyceną to powołają rzeczoznawce
    (za którego on zapłaci), a ten jeśli samochód nie jest totalnym wrakiem
    wyceni go tak jak info expert. Sprawdzone.

  • 6. Data: 2010-02-10 20:14:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 19:31:01 +0100, CUT_INZ wrote:

    >To nic nie da. Jak się nie zgodzi z ich wyceną to powołają rzeczoznawce
    >(za którego on zapłaci), a ten jeśli samochód nie jest totalnym wrakiem
    >wyceni go tak jak info expert. Sprawdzone.

    No to trzeba sie sadzic dalej - dlaczego rzeczoznawca wycenia na X,
    skoro mozna kupic za X/2 ?

    Za 10 lat w Strassburgu wygrasz, z odsetkami :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-02-10 20:29:49
    Od: "Animal" <a...@a...al>

    > To nic nie da. Jak się nie zgodzi z ich wyceną to powołają rzeczoznawce
    > (za którego on zapłaci), a ten jeśli samochód nie jest totalnym wrakiem
    > wyceni go tak jak info expert. Sprawdzone.

    Slabo sprawdzane :)

  • 8. Data: 2010-02-11 09:44:14
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > jest prawie 2x wyższa niż mam zapłacić za auto :-o

    dopisz w uwagach na umowie, że kupujesz np bez skrzyni biegów i z
    uszkodzonym rozrządem :)

    grzech
    nyska

  • 9. Data: 2010-02-11 11:34:10
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Kaźmierczak" <a...@z...bydgoszcz.pl> napisał w
    wiadomości news:hkuf45$jq8$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam
    > czy ktoś z grona miałby szansę sprawdzić wartość auta w systemie
    > info-expert ?

    1: u mnie korzystają z eurotax;'u
    2: wyceniają na podstawie rocznika, oraz przebiegu, tak że u mnie cena
    rynkowa wyszła dość wysoka, ale za przebieg i "aktualny miesiac" odjęli
    jakieś tam pieniądze, ktore w sumie były 1/4 wartosci auta.
    3: poszedłem z tym do agencji celnej, ktora bierze 50 zł za pomoc w
    wypełnieniu kwitów.
    dowiedziałem się:
    akcyze placimy od wartosci netto auta. [czytaj dalej]
    zakładając że auto wycenione jest na 16000, gość podliczył kwotę netto i
    jakieś tam jego machlojki i akcyza zaoplacona jest od kwoty..... 10400 zł.
    pytałem na jakiej podstawie to wyliczył - powiedział że to jest zaleta
    zalatwiania tego przez agencję i on to zrobił tak by było dobrze;) ale to
    ich tajemnica.
    pytalem czy kwota nei bedzie za niska - powiedzial ze oni siedza w akcyzach
    i on sie tym zajmuje, i wie co i jak;)

    jak to zrobił - niewiem, ale aż sie ucieszylem ze zaplace prawie 50 % mniej
    akcyzy.

    jak bys potrazebowal wiecej wsparcia, to napisz na prv, to opowiem więcej;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 10. Data: 2010-02-11 12:09:16
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    po rozmowach mam 3 możliwości

    - zapłacić ile wyliczą

    - zrobić ekspertyzę która określi % uszkodzeń (podobno nie może być
    więcej niż 40 bo nie zarejestrują auta potem ) i oni pomniejszą
    wyliczoną przez siebie kwotę o % uszkodzeń

    -upierać się - zapłacić ile na umowie i naczelnik wszczyna dochodzenie
    ustalajace wartość auta - czyli cena , dowody że brakujące części
    kosztowały tyle (rachunki , paragony ,....)

    Bartek napisz na @ coś więcej ,

    cholera żeby własny kraj chciał własnego obywatela oszukać to już fajnie
    nie jest

    Andrzej