  • 1. Data: 2020-12-27 14:32:45
    Temat: intel hd 2500 vs 4600
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Tak sie rozglądam za polisingowymi pc dla kogoś. I nie wiem, jak
    odczywalna może być róznica między tymi iGPU. Akurat porównuję jednostki
    gdzie wydajność samych CPU 3gen i 4gen jest podobna. Różnicą jest
    grafika.
    Wg benchamrków hd 4600 będzie ze 2 razy lepszy. Ale czy da sie to odczuć
    przeglądaniu neta i innych normalnych zastostosowaniach.
    Czy takie ułady maja jakieś wbudowane dekodery video, czy coś takiego,
    które faworyzowałyby nowszy układ?
    Myślę, że nawet na tym starszym da się robić jakieś proste rzeczy w np.
    Skechupie.
    A swoją drogą, czy taki sprzęt typu średnia i5 3/4 gen. da radę np.
    odtowrzyć wideo 4K w przeglądarce? Bo to chyba zależy od CPU najbardziej.

  • 2. Data: 2020-12-27 15:09:56
    Temat: Re: intel hd 2500 vs 4600
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.12.2020 o 14:32, pueblo pisze:
    > Tak sie rozglądam za polisingowymi pc dla kogoś.
    i7 3770,3930 itp, sprawdź ich prędkość w passmarku.

    > Wg benchamrków hd 4600 będzie ze 2 razy lepszy.
    jakich benchmarków i czy sprawdzały coś poza 3d?
    chętnie sprawdzę wg tych benchmarków kartę graficzną za 10zł.

    > A swoją drogą, czy taki sprzęt typu średnia i5 3/4 gen. da radę np.
    > odtowrzyć wideo 4K w przeglądarce? Bo to chyba zależy od CPU najbardziej.

    patrzyłbym albo na wspomagacze w procesorze, albo na samą prędkość
    procesora wg passmarka.

    ToMasz

  • 3. Data: 2020-12-27 16:16:48
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ToMasz, 27 gru 2020 w news:rsa4jk$8j0$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

    > i7 3770,3930 itp, sprawdź ich prędkość w passmarku.

    > jakich benchmarków i czy sprawdzały coś poza 3d?
    > chętnie sprawdzę wg tych benchmarków kartę graficzną za 10zł.

    a choćby takich:
    https://www.notebookcheck.net/HD-Graphics-2500-vs-HD
    -Graphics-4600_2887
    _3567.247598.0.html

    > patrzyłbym albo na wspomagacze w procesorze, albo na samą prędkość
    > procesora wg passmarka.

    tak, patrzyłem na passmarka głównie, ale tak nie mam zbytniego zaufania
    odkąd stwierdziłem, że ten sam procesor ma ponad 1000 pkt mniej dziś
    niż 3 lata temu. Jak oni tam sumują wyniki z różnych wersji swojego
    testu to słabo.

  • 4. Data: 2020-12-27 17:30:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-12-27 o 16:16, pueblo pisze:
    > Witaj ToMasz, 27 gru 2020 w news:rsa4jk$8j0$1@dont-email.me

> [...]

    ale Ty chcesz kupić PC czy laptopa?
    Ponieważ w Laptopie 3 generacja jeszcze była "normalna" a w 4 gen dali
    procesory śmieciowe z U na końcu które są wolniejsze niż 2 generacja ;)
    czego doświadczyłem laptop Dell z i5-4004U bodajże kontra Lenovo z i3-2350M.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-12-27 17:31:31
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 27.12.2020 o 14:32, pueblo pisze:
    > A swoją drogą, czy taki sprzęt typu średnia i5 3/4 gen. da radę np.
    > odtowrzyć wideo 4K w przeglądarce? Bo to chyba zależy od CPU najbardziej.

    Nie wiem czy sama szybkość CPU wystarczy, ale wsparcie sprzętowe dla
    dekodowania kodeka HEVC (4K) jest od szóstej generacji cpu Intela,
    natomiast HEVC 10-bit (4K) od siódmej o ile pamiętam.
    Tu jest tabelka określająca wsparcie, przy czym nawet ogólnie wolne CPU
    dają radę dekodować HEVC (4K) jeśli jest wsparcie w sprzęcie:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Quick_Sync_Video

    "Sprzętowe wsparcie wspomagane przez koder-dekoder H. 265/HEVC
    rozpoczyna się od procesorów Intel(R) Core(TM) szóstej generacji." - tak
    piszą tutaj:
    https://www.intel.pl/content/www/pl/pl/support/artic
    les/000037112/graphics/graphics-for-5th-generation-i
    ntel-processors.html
    https://tinyurl.com/yc7c6gpa

    -

    Mam jakiś nienajnowszy i nienajszybszy tablet z CPU 6-generacji Intela i
    odkryłem że HEVC 10-bit 4K nie daje rady. To nawet nie jest kwestia za
    wolnego CPU tylko braku wsparcia w Hardware procesora (może chodzić o
    jakieś rejestry albo specjalne instrukcje w CPU do dekodowania video).

    Jednak gdzieś czytałem że jeśli CPU jest dość szybki to daje rade
    dekodować video bez wsparcia sprzętowego, tylko software'owo.

  • 6. Data: 2020-12-27 19:13:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.12.2020 o 17:31, netx pisze:

> [...]
    >
    > Jednak gdzieś czytałem że jeśli CPU jest dość szybki to daje rade
    > dekodować video bez wsparcia sprzętowego, tylko software'owo.

    japan at night na i7 3930, ze starym radeonem PCI, zużywa 250% jednego z
    4 procesorów. w sensie cały system ma ok 55%zajętości podczas
    odtwarzania. tak więc na przeciętnym, poleasingowym, starym i7 powinno
    działać. na lepszych i5 też, tylko że procek tak obciążony powoduje
    wzrost prędkości wentylatorów.

  • 7. Data: 2020-12-28 02:02:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5fe88cfd$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    user pueblo pisze tak:

> [...]
    > odczywalna może być róznica między tymi iGPU. Akurat porównuję
    > jednostki gdzie wydajność samych CPU 3gen i 4gen jest podobna.

    Intel(R) HD Graphics 530 nie uciąga youtuba 4k 60fps to porównaj sobie
    530 do 4600.

    > Wg benchamrków hd 4600 będzie ze 2 razy lepszy. Ale czy da sie to
    > odczuć przeglądaniu neta i innych normalnych zastostosowaniach.

    Da się odczuć jak się spróbuje szybszego.

    > A swoją drogą, czy taki sprzęt typu średnia i5 3/4 gen. da radę
    > np. odtowrzyć wideo 4K w przeglądarce? Bo to chyba zależy od CPU
    > najbardziej.

    Nie da rady na i5 3470 ani na i5 6500. Będziesz się wkurzał.
    Kup sobie kartę graficzną.

    np i5 3470 + GT1030 nadal nie wyrabia się w 4k 60fps przy 8gb ramu
    przy 16gb już tak.

    --
    Piter

  • 8. Data: 2020-12-28 09:31:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lepiej mieć wspomaganie sprzętowe odtwarzania na GPU niż na CPU, ale wówczas z kolei
    warto mieć podwójną grafikę (przełączająca się
    z płyty głównej na kartę graficzną, jak Optima i podobne).

  • 9. Data: 2020-12-29 17:58:40
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 27.12.2020 o 16:16, pueblo pisze:

> [...]
    > odkąd stwierdziłem, że ten sam procesor ma ponad 1000 pkt mniej dziś
    > niż 3 lata temu. Jak oni tam sumują wyniki z różnych wersji swojego

    Wydaje mie się, że przeskalowali wyniki czyli zmienili skalę

  • 10. Data: 2021-02-12 23:11:31
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ToMasz, 27 gru 2020 w news:rsaisn$f95$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

> [...]
    > i7 powinno działać. na lepszych i5 też, tylko że procek tak
    > obciążony powoduje wzrost prędkości wentylatorów.

    Miałem okazję sprawdzić:
    i5-4590 i Intel Hd4600
    to video
    https://www.youtube.com/watch?v=LXb3EKWsInQ