  • 1. Data: 2020-12-21 20:09:48
    Temat: Szerokokątna kamera web
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Znajdzie się jakaś kamera web, obecnie na rynku, mająca takie cechy:
    1) jest w miarę szerokokątna (tak z 80 stopni da radę?)
    2) ma przyzwoitą rozdzielczośc, tak przynajmniej 720p
    3) NIE ma mikrofonu (ważne, windows nie ogarnia 2 mikrofonów w Teams,
    działa randomowy albo potrafi w trakcie się przełączyć)
    4) stały forcus
    5) tanie i od ręki?

    Dzieciaki naciskają...

    Rzecz w tym że nie chce wypasów, a kamerki "fullhd" reklamowane na
    allegro i okolicy nie mają fullhd, albo mają "aproksymowany".

    A ja szukam kamery o przyzwoitej jakości, regulowanej ostrości, ale
    stabilnej, o w miarę szerokim kącie widzenia. Nie chce śledzić ruchu,
    wykrywać twarz itp itd, a ponad wszystko nie ma mieć zintegrowanego
    mikrofonu bo swój, milion razy lepszy, już mają. W sensie że ma nie mieć
    na usb urządzenia "mikrofon", nie chodzi o wyłacznik, tylko kompletny brak.

    Cięzko coś stwierdzić po opisach, to często kompletnie bzdury. Chińczycy
    mają już kamery o kącie widzenia 180 i wklęsłej soczewce więc może i za
    chwile znajdę takie z kątem 720 ;)

  • 2. Data: 2020-12-21 20:20:54
    Temat: Re: Szerokokątna kamera web
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Szeroki kąt to nie jest jakiś problem sam w sobie, wiele "rowerowych" (takich
    pseudo-gopro) ma około 170°.
    90° to kiedyś w fotografii uważało się za standardowy kąt widzenia.

    -----

  • 3. Data: 2020-12-21 20:47:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/12/2020 20:20, ąćęłńóśźż wrote:
    > Szeroki kąt to nie jest jakiś problem sam w sobie, wiele "rowerowych"
    > (takich pseudo-gopro) ma około 170°.
    > 90° to kiedyś w fotografii uważało się za standardowy kąt widzenia.

    Ale to nie dotyczy webcam. Chińskie mają często około 30-40 stopni. To
    jest absurdalnie mało, musisz mieć kamerę ze 2m od siebie aby wygladało
    to "norlamnie". Przy odległości 1m mieści się głowa, a i to nie cała.

    Więc mówiąc "szerokokątna" nie mam na mysli 170 tylko *sensowną* do
    webcamu. Chińskie tanie kamery nie są sensowne. Ba, niektóre montowane w
    laptopach są za waskie i trzeba się odsunąc dalej niż sięgają ręce do
    klawiatury ...

  • 4. Data: 2020-12-21 21:37:39
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-21 20:09, heby wrote:
> [...]
    > 3) NIE ma mikrofonu (ważne, windows nie ogarnia 2 mikrofonów w Teams,
    > działa randomowy albo potrafi w trakcie się przełączyć)

    kamerki bez mikrofonu nie znajdziesz a nawet jeżeli absurdalnie zaweza
    to pole poszukiwan, mikrofon wylaczysz za to w panelu sterowania bez
    problemów

    szerszy kąt i wyższa rozdzielczość to raczej domena kamerek z sredniej i
    wyzszej polki, a tam juz raczej autofocus w standardzie, chociaz
    oczywiscie mozna ustawic go recznie

  • 5. Data: 2020-12-21 22:21:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/12/2020 21:37, m4rkiz wrote:
    > kamerki bez mikrofonu nie znajdziesz a nawet jeżeli absurdalnie zaweza
    > to pole poszukiwan, mikrofon wylaczysz za to w panelu sterowania bez
    > problemów

    No wlaśnie nie. Mam mikrofon półprofesjonalny USB i mam kamerę z
    mikrofonem USB. Oba nazywaja się "pomidor" i nie wiadomo który się
    wyłaczy jak zaznacze stosowną opcję. Wot, wygoda windowsa. Co restart to
    działa inny. Być może zależy który się zgłosi pierwszy. A to znowu
    zalezy od fazy księżyca.

    Jak by to był jeszcze mikrofon wpinany osobnym kablem w gniazdo jack.
    Ale nie, teraz jest moda na "zintegrowane" i jest jeden kabel USB.

    > szerszy kąt i wyższa rozdzielczość to raczej domena kamerek z sredniej i
    > wyzszej polki, a tam juz raczej autofocus w standardzie, chociaz
    > oczywiscie mozna ustawic go recznie

    No i tu druga wtopa. Miałem pożyczoną na kilka dni kamerę, bodaj LG,
    jakiś wysoki model. Ma autofocusa. Spędziłem godzinę szukając opcji
    wyłączenia i nie ma. Focusowało wszystko, tylko nie moją twarz, focus
    oparty o konstrast wiec bezustannie "szukało focusa" bzycząc
    silniczkiem. To ja już nie chcę takich innowacji, wystarczy kręcąca się
    śruba obiektywu.

    Serio, w temacie prostych kamer nie ma nic co ma przyzwoity kąt widzenia
    i rozdzielczość? Przeciez ja nie oczekuję nawet fullhd. To jakieś 15 lat
    rozwoju TV...

    Awaryjnie wpisam czasem kamerę sportową jako webcam, ale ona ma inne
    interesujace przypadłości, jak to w typowych urządzeniach embedded
    programowanych przez imbecyli. Wiec ta opcja odpada.

  • 6. Data: 2020-12-22 08:14:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Serio, w temacie prostych kamer nie ma nic co ma przyzwoity kąt widzenia
    > i rozdzielczość? Przeciez ja nie oczekuję nawet fullhd. To jakieś 15 lat
    > rozwoju TV...

    bo tak naprawdę to szukasz ciastka ze śledziem. Co za różnica w jakiej
    rozdzielczości, jakości widzi Cię rozmówca? kamery w lapopach są wąskie
    właśnie dla tego, żeby nie było widać za tobą całego pomieszczenia.
    połowa dzieciaków ma jakieś fantazyjne tło za sobą generowane przez
    komputer.
    większość starych kamer, klasy oddam gratis na olx, ma podobną jakość
    jak kamera w laptopie. jeśli trafisz na takąktórej da sie wykręcać
    obiektyw, możesz tam wkręcić inny, o szerokim kącie. nie wiem niestety
    jak się ten gwint nazywa, ale w kamerkach ip, w kamerze ręcznej z kartą
    sd i ekranem lcd, są takie same, więc w kamerkach usb - warto sprawdzić
    czy będzie pasować. możesz też zaryzykować założenie dodatkowej optyki
    na jakąkolwiek kamerę. z wizjera z drzwi.
    sprawdź czy teams może korzystać z kamery ip. albo z kamery ze
    smartfona, który również może udawać kamerę ip. czy w windowsowym
    managerze urządzeń, nie mógłbyś wyłączyć niechcianego mikrofonu?

    ToMasz

  • 7. Data: 2020-12-22 10:28:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/12/2020 08:14, ToMasz wrote:
    > bo tak naprawdę to szukasz ciastka ze śledziem. Co za różnica w jakiej
    > rozdzielczości, jakości widzi Cię rozmówca?

    Prawdę mówiąc, zasadnicza, dla komfortu odbiorcy.

    Dodatkowo, algorytmy kompreji rozmywają krawdzędzie znacznie bardziej
    ochoczo, jeśli nie widzą tam za dużo szczegółów. Potrzeba jes kamera z
    większą rozdzielczością bo to wydobywa detale podczas kompresji.

    > właśnie dla tego, żeby nie było widać za tobą całego pomieszczenia.

    W laptopach to jeszcze ujdzie. Problem w tym że kamery do desktopów,
    tanie, mają kąt widzenia który powoduje że głowa się nie mieści. Nawet
    jak chińczyk napisze "kąt optyczny 120 stopni", to możesz się śmiało
    spodziewać 30-40. A potem tłumaczy że chodziło o kąt obrotu itp
    debilizmy. I jeszcze potem imbecyle z allegro powatrzają te brednie
    zasłaniając się "tak napisał producent" albo "a sprawdzał Pan to w
    profesjonalnym labolatorium z certyfikatem?".

    > połowa dzieciaków ma jakieś fantazyjne tło za sobą generowane przez
    > komputer.

    Dobrze by było jeszcze mieć gdzie tło wsadzić. Porządna kamera do wideo
    konferencji ma mieć wysoką rozdzielczośc m.in. do tego aby sobie ją
    *samodzielnie* skadrować bez utraty docelowej jakości.

    > smartfona, który również może udawać kamerę ip. czy w windowsowym
    > managerze urządzeń, nie mógłbyś wyłączyć niechcianego mikrofonu?

    Własnie na tym polega problem: jesli to mikrofon USB to wyłaczenie go w
    managerze powoduje że windows randomowo wypina jeden z dwóch mikrofonów
    USB i dzieje się to randomowo. Możliwe że to przypadek i z inną kamerą
    będe miał mniej zachodu, ale tutaj oba urządzenia nazywały się
    identycznie i być może to powodowało konfuzję MS.

  • 8. Data: 2020-12-22 13:48:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-12-21 o 20:09, heby pisze:
> [...]
    >
    > Cięzko coś stwierdzić po opisach, to często kompletnie bzdury. Chińczycy
    > mają już kamery o kącie widzenia 180 i wklęsłej soczewce więc może i za

    W podobnym przypadku zastosowałem starszy smartfon i oprogramowanie o
    nazwie DroidCAM jako serwer, a na komputerze klient do niego. Na
    smartfonie wybierasz kamerę (przód/tył) oraz czy ma być mikrofon.

    Podobnych oprogramowań jest sporo.
    Jakość o co najmniej klasę lepsza od wielu "super hiper ultra-HD 4k 8k"
    kamer USB.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2020-12-22 16:28:12
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 21.12.2020 20:09, heby wrote:
> [...]
    >
    > Cięzko coś stwierdzić po opisach, to często kompletnie bzdury. Chińczycy
    > mają już kamery o kącie widzenia 180 i wklęsłej soczewce więc może i za

    Jakaś kamerka samochodowa? W mojej (G1WC) jedynym problemem były
    odczuwalne opóźnienia. Ma wszystko poza punktem 3 (ale to da się
    obejść). Punkt 2: ma rzeczywisty full HD, jest bardzo ostra.

  • 10. Data: 2020-12-22 21:54:07
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-21 20:09, heby wrote:
    > Znajdzie się jakaś kamera web, obecnie na rynku, mająca takie cechy:
    > 1) jest w miarę szerokokątna (tak z 80 stopni da radę?)

    Tracer Full HD

    > 2) ma przyzwoitą rozdzielczośc, tak przynajmniej 720p

    Tracer Full HD

    > 3) NIE ma mikrofonu (ważne, windows nie ogarnia 2 mikrofonów w Teams,
    > działa randomowy albo potrafi w trakcie się przełączyć)

    Niestety nie Tracer Full HD

    > 4) stały forcus

    Tracer Full HD

    > 5) tanie i od ręki?

    Tracer Full HD WEB007

    ;) a tak powaznie to nie posiadam i przypadkiem dzisiaj zauważyłem,
    opinie ma niezłe