  • 1. Data: 2020-12-25 12:46:26
    Temat: wstawienie dysku nvme do starego kompa
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jaka karta PCI Express? Jakie zasadzki na nas czekają?

    Nie musi być bootowalny.

    może taka?

    ORICO PSM2-X16 M.2 NVME to PCI-E 3.0 X16 Expansion Card High Speed
    32Gbps Drive-Free M-key PCI-Express Adapter Card for PCI-E NVME
    Protocol M.2 SSD
    https://banggood.app.link/hI1pBEUgvcb

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 2. Data: 2020-12-25 13:13:10
    Temat: Re: wstawienie dysku nvme do starego kompa
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 25 Dec 2020 11:46:26 GMT
    doszła do mnie wiadomość <X...@1...0.0.1>
    od PiteR <e...@f...pl> :
> [...]
    >
    >ORICO PSM2-X16 M.2 NVME to PCI-E 3.0 X16 Expansion Card High Speed
    >32Gbps Drive-Free M-key PCI-Express Adapter Card for PCI-E NVME

    Pewnie ruszy na każdym kompie, którego płyta ma PCI-E, ale pod warunkiem, że system
    jest
    w stanie zauważyć dysk(W7 i nowsze, przy czym W7 potrzebuje sterownika, a nowsze mają
    wbudowaną obsługę od W 8.1 w górę, ale tego w tej chwili nie jestem pewien).

  • 3. Data: 2020-12-25 13:23:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Dec 2020 11:46:26 GMT, PiteR napisał(a):

    > Jaka karta PCI Express? Jakie zasadzki na nas czekają?

    Ja kupiłem taką:
    https://pl.aliexpress.com/item/33004113547.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.1bff5c0fipcyhb
    Problemów nie było.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2020-12-25 14:53:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:kglbuf9at7mc4jijump32daokpmog7d35u@4ax.com>
    user Olaf Frikiov Skiorvensen pisze tak:

> [...]
    > czym W7 potrzebuje sterownika, a nowsze mają wbudowaną obsługę od
    > W 8.1 w górę, ale tego w tej chwili nie jestem pewien).

    win byłby 8.1 x64

    a plyta

    https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-Z77X-D3H-rev
    -10#ov
    https://tinyurl.com/ya2o5edk

    dysk mam taki

    https://tinyurl.com/y4sd3gfp

    --
    Piter

  • 5. Data: 2020-12-25 20:17:25
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 25 Dec 2020 13:53:57 GMT
    doszła do mnie wiadomość <X...@1...0.0.1>
> [...]

    UEFI jest, to pewnie wystartujesz system z NVME.

    >dysk mam taki
    >
    >https://tinyurl.com/y4sd3gfp

    Nie wiem czy zadziała, W8 unikam.
    Jeśli nie zadziała, to trzeba będzie wstrzyknąć sterownik do instalki ewentualnie
    obejść
    problem:

    - podłączasz do komputera dwa dyski, NVME i SATA
    - instalujesz win na sata
    - dodajesz sterownik NVME
    - klonujesz z SATA na NVME
    - odłączasz SATA i sprawdzasz, czy bootuje z NVME

  • 6. Data: 2020-12-25 20:51:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1n7pevwvrgr8m.615ciiwsqy0y.dlg@40tude.net>
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

    > Ja kupiłem taką:
    > https://pl.aliexpress.com/item/33004113547.html?spm=
    a2g0s.9042311.0
    > .0.1bff5c0fipcyhb Problemów nie było.

    ok

    ten mi się widzi, chyba podobny

    https://www.aliexpress.com/item/4000186594977.html

    --
    Piter

  • 7. Data: 2020-12-25 20:53:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Dec 2020 19:51:56 GMT, PiteR napisał(a):

    > in <news:1n7pevwvrgr8m.615ciiwsqy0y.dlg@40tude.net>

    a2g0s.9042311.0

    > ok
    >
    > ten mi się widzi, chyba podobny
    >
    > https://www.aliexpress.com/item/4000186594977.html

    Ale tam chyba sprzedają po 5 szt od razu.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 8. Data: 2020-12-25 20:54:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:0becufdbisq2nhnid8pj5nsc6ke0760s17@4ax.com>
    user Olaf Frikiov Skiorvensen pisze tak:

    > - klonujesz z SATA na NVME

    haha my master :)

  • 9. Data: 2020-12-25 20:56:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1fbxtdy5ns40u.qohec9m7c2uk$.dlg@40tude.net>

    > Ale tam chyba sprzedają po 5 szt od razu.

    nom

    kto chce dwa? ;)

  • 10. Data: 2020-12-25 21:02:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1fbxtdy5ns40u.qohec9m7c2uk$.dlg@40tude.net>

    > Ale tam chyba sprzedają po 5 szt od razu.

    a tego szarego gluta co jest w zestawie to sie umieszcza pomiędzy pcb a
    dysk rozumiem? bo w pracy uzywam tych pasków ale zawsze przykrywam
    radiatorem i skręcam.