  • 1. Data: 2016-01-08 02:12:38
    Temat: jak sprawdzic, czy jest AHCI?
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    w jaki sposob sprawdzić, czy hdd pracuje w trybie AHCI?

  • 2. Data: 2016-01-08 07:45:09
    Temat: Re: jak sprawdzic, czy jest AHCI?
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "1634Racine" <1...@1...pl> wrote in message
    >w jaki sposob sprawdzić, czy hdd pracuje w trybie AHCI?

    Sprawdzic tryb pracy kontrolera i nic za bardzo wiecej.

  • 3. Data: 2016-01-08 15:58:42
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    ggs w news:n6nltm$1oc$1@node2.news.atman.pl
    > "1634Racine" <1...@1...pl> wrote in message
    > Sprawdzic tryb pracy kontrolera i nic za bardzo wiecej.

    czyli: jak/czym sprawdzic?

  • 4. Data: 2016-01-08 16:38:09
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 08/01/2016 01:12, 1634Racine wrote:
    > w jaki sposob sprawdzić, czy hdd pracuje w trybie AHCI?

    Wątpię by coś potrafiło zdiagnozować i podać odpowiedz TAK/NIE.
    Część softu jak np. ASSSDBench wyświetla tryb pracy i wyrównanie
    (zielone/czerwone). IMO sprawdza czy jest prawidłowy sterownik i czy
    jest włączony a czy działa to dla NCQ powinien wykazać trzeci test
    (4K-64-Thrd) - tyle zrozumiałem z niemieckiego.
    http://alex-is.de/PHP/fusion/downloads.php?download_
    id=9
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 5. Data: 2016-01-08 16:38:36
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-01-08 15:58, 1634Racine wrote:

    > czyli: jak/czym sprawdzic?

    Zagladales moze do biosu?

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2016-01-08 21:12:36
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    > ggs w news:n6nltm$1oc$1@node2.news.atman.pl
    >
    > czyli: jak/czym sprawdzic?

    Nie ma raczej czegos takiego zeby to zobaczyc czy glowica skacze "tradycyjnie" (bez
    AHCI) czy krótszą drogą (AHCI) :

    Rysunek m.in. tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Native_Command_Queuing

    Z punktu widzenia uzytkownika tryb AHCI dziala tylko wtedy jeżeli :

    - kontroler pracuje w takim trybie (czyli właczenie w BIOSie i instalacja sterownika
    potem juz w OS)
    - dysk obsluguje taki tryb pracy (czyli wszystkie od SATA300 w górę)

    Jeżeli obydwa warunki masz spełnione i działające to dysk pracuje w AHCI i tyle.

  • 7. Data: 2016-01-09 03:16:47
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    ggs w news:n6p57l$hsv$1@node2.news.atman.pl
> [...]
    > (czyli wszystkie od SATA300 w górę)
    > Jeżeli obydwa warunki masz spełnione i działające to dysk pracuje w AHCI

    w menedz. urzadzen: pustka w sprawie ahci -->
    http://i.imgur.com/F9KglYT.png

    crystaldiskinfo --> http://i.imgur.com/pN1ZvMS.png - jest ncq (wiec chyba
    powinno byc i ahci...)

    hdtune --> http://i.imgur.com/0Yu3CQJ.png - jest ncq...

    siw --> ani slowa o ncq i o ahci

    pc wizard zaś: ewidentnie jest ahci, za to ewidentnie nie ma ncq -->
    http://i.imgur.com/SfeTsCU.png

    i jaki wniosek z tych informacji...?

  • 8. Data: 2016-01-09 10:21:11
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 03:16:47 +0100, 1634Racine napisał(a):

> [...]
    >
    > siw --> ani slowa o ncq i o ahci
    >
    > pc wizard zaś: ewidentnie jest ahci, za to ewidentnie nie ma ncq -->

    A nie możesz, jak biały człowiek, podać po prostu modelu płyty głównej? :D

    [ Married men live longer, but they are much more willing to die... ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 9. Data: 2016-01-09 16:55:05
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    > w menedz. urzadzen: pustka w sprawie ahci -->
    > http://i.imgur.com/F9KglYT.png

    Kontroler pracuje w trybie IDE (wymagane przełączenie na AHCI w BIOSie o ile jest
    taka mozliwość)

    > crystaldiskinfo --> http://i.imgur.com/pN1ZvMS.png - jest ncq (wiec chyba
    > powinno byc i ahci...)

    Informacja że dysk obsługuje NCQ no ale w sumie teraz to nie działa

    > hdtune --> http://i.imgur.com/0Yu3CQJ.png - jest ncq...

    j.w.

    > siw --> ani slowa o ncq i o ahci
    >
    > pc wizard zaś: ewidentnie jest ahci, za to ewidentnie nie ma ncq -->
    > http://i.imgur.com/SfeTsCU.png

    A tu znowu informacja że kontroler obsługuje AHCI.

    Z tego co widze to jest płyta na chipie Intela 6 series więc z definicji AHCI
    posiada. Jednak niektore tanie płyty mają to wyłączone (brak możliwości ustawienia
    AHCI w BIOSie)

    > i jaki wniosek z tych informacji...?

    AHCI sie tyczy trybu pracy kontrolerów
    NCQ to cecha pracy dysku.

  • 10. Data: 2016-01-09 19:56:11
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    Przemysław Ryk w news:evij6alptx8n.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info

    Mainboard : SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD. 300V3A/300V4A/300V5A/200A4B/200A5B
    Chipset : Intel HM65 (Cougar Point) [B3]

    ale sprawa juz wyjasnila sie :)
    mam xp, w biosie/advanced stoi jak wół (nie dojrzalem wczesniej), ze dla <
    w7 z definicji *nie* ma ahci. Chyba, ze przy instalacji xp sa z plyta
    zintegrowane sterowniki. Oczywiscie teraz juz tej zabawy wykonywac nie bede.
    Instalacja sys. od nowa, zgroza.

    pytanie:
    czy w plytach instalac. w7 sa opcjonalnie stery dla ahci?