  • 11. Data: 2016-01-09 19:58:14
    Temat: Re: jak sprawdzic, czy jest AHCI?
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    ggs w news:n6ragp$k6v$1@node2.news.atman.pl
    > "1634Racine" <1...@1...pl> wrote in message
    > Kontroler pracuje w trybie IDE (wymagane przełączenie na AHCI w BIOSie o
    > ile jest taka mozliwość)
    > Informacja że dysk obsługuje NCQ no ale w sumie teraz to nie działa
    > j.w.
    > A tu znowu informacja że kontroler obsługuje AHCI.
    > Z tego co widze to jest płyta na chipie Intela 6 series więc z definicji
    > AHCI posiada. Jednak niektore tanie płyty mają to wyłączone (brak
    > możliwości ustawienia AHCI w BIOSie)

    dzieki, juz wszystko jasne - w innym poscie pisze o tym.

  • 12. Data: 2016-01-09 20:18:17
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-01-09 o 19:56, 1634Racine pisze:
    > Przemysław Ryk w news:evij6alptx8n.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info
    > Mainboard : SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD. 300V3A/300V4A/300V5A/200A4B/200A5B
    > Chipset : Intel HM65 (Cougar Point) [B3]
    >
    > ale sprawa juz wyjasnila sie :)
    > mam xp, w biosie/advanced stoi jak wół (nie dojrzalem wczesniej), ze dla <
    > w7 z definicji *nie* ma ahci. Chyba, ze przy instalacji xp sa z plyta
    > zintegrowane sterowniki. Oczywiscie teraz juz tej zabawy wykonywac nie bede.
    > Instalacja sys. od nowa, zgroza.
    >
    > pytanie:
    > czy w plytach instalac. w7 sa opcjonalnie stery dla ahci?
    Wpisz w google: opcjonalnie stery dla ahci download

    --
    animka

  • 13. Data: 2016-01-09 21:45:13
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

> [...]
    > zintegrowane sterowniki. Oczywiscie teraz juz tej zabawy wykonywac nie bede.

    Napisz to nieco jasniej bo nic z tego nie wiadomo....

    Zmiana z ide na ahci na działąjącym już systemie to nie taka znowu bardzo
    skomplikowana sprawa.
    https://www.raymond.cc/blog/move-windows-xp-hard-dri
    ve-or-change-motherboard-without-getting-blue-screen
    -of-death/2/

    > pytanie:
    > czy w plytach instalac. w7 sa opcjonalnie stery dla ahci?

    Od Visty w góre AHCI jest już zaszyte w sterownikach tzw. systemowych.

  • 14. Data: 2016-01-10 00:19:03
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    ggs w news:n6rrgq$5d9$1@node2.news.atman.pl
    > "1634Racine" <1...@1...pl> wrote in message
    > Napisz to nieco jasniej bo nic z tego nie wiadomo....

    problem juz nie istnieje

    w laptopie ktory uzywam jest zainstalowany windows xp

    w biosie, w czesci "advanced" opcji

    nie spostrzeglem, zagladajac do biosu wczesniej, że

    ... jest napisane, ze wersji windows wczesniejszej od windows 7 laptop nie
    obsluguje trybu ahci...

    ... ale mozna zapewnic obsluge trybu ahci, jesli z plyta instalacyjna xp
    wczesniej zintegruje sie wlasciwe sterowniki (to juz moja wiedza)

    Nie bedzie teraz wykonana wspomniana wyzej operacja, z uwagi na upierdliwosc
    oraz koniecznosc instalacji systemu xp od nowa.

    a to nowina dla mnie, dzieki, poczytam

  • 15. Data: 2016-01-10 00:27:49
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    1634Racine w news:56919584$0$697$65785112@news.neostrada.pl
    [.............]
    >>> ard-drive-or-change-motherboard-without-getting-blue
    -screen-of-death/2/

    ale juz widze, że moze byc klopot z uwagi na role przy operacji... klawisza
    "M" :) W klawiaturze jest zepsuty, mam go przemapowanego na inny klawisz,
    ktory dobrze zastapil oryginalne "M", ale to dziala *tylko* z poziomu
    windows i wiadomo dlaczego --> odwolanie do rejestru <-- to nie musi
    zadzialac przy boot np. z plyty hiren's.

  • 16. Data: 2016-01-10 12:07:12
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

> [...]
    > windows i wiadomo dlaczego --> odwolanie do rejestru <-- to nie musi
    > zadzialac przy boot np. z plyty hiren's.

    Klawiatura na USB i po sprawie.

  • 17. Data: 2016-01-10 22:47:36
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    ggs w news:n6te11$lkq$1@node2.news.atman.pl
    > "1634Racine" <1...@1...pl> wrote in message
    > Klawiatura na USB i po sprawie.

    jesli zadziala... sprawdze dla hiren's (niedawno zobaczone: proba jej
    stosowania przy
    bootowaniu i wyborze miedzy xp (gorny wiersz), a konsola odzyskiwania
    (nizszy wiersz) - nie udaje sie, kursor gora/dol nie dziala, tak, jakby
    przed zaladowaniem xp, laptop nie widzial jej, w xp - widzi)

  • 18. Data: 2016-01-10 23:05:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 22:47, 1634Racine pisze:

    > jesli zadziala... sprawdze dla hiren's (niedawno zobaczone: proba jej

    A dlaczego nie?
    Z hirena na USB startuję komputery przemysłowe z dotykowym ekranem,
    klawiaturą własną i zapinam jeszcze pod USB swoją z trackball'em.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2016-01-11 00:54:35
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    Irokez w news:5692d586$0$663$65785112@news.neostrada.pl

    jak mowisz, ze zadziala, to zadziala :)

  • 20. Data: 2016-01-11 19:57:12
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Może być potrzeba włączenia w BIOS obsługi natywnej USB.

    -----