  • 1. Data: 2009-07-01 12:37:03
    Temat: jak usunac soldermaske z plytki?
    Od: s...@p...onet.pl

    czy zna ktoś dobry sposob na usuniecie calej soldermaski z powiezchni plytki?
    czy jest jakas chemia ktora to rozpusci?

  • 2. Data: 2009-07-01 19:40:30
    Temat: Re: jak usunac soldermaske z plytki?
    Od: "Paweł" <a...@t...com>

    > czy zna ktoś dobry sposob na usuniecie calej soldermaski z powiezchni plytki?
    mechaniczny - wyszczotkować
    > czy jest jakas chemia ktora to rozpusci?
    podobno nie - przynajmniej taką infomacje dostałem od mojego dostawcy PCB

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-07-01 20:02:05
    Od: BartekK <s...@N...org>

    s...@p...onet.pl pisze:
    > czy zna ktoś dobry sposob na usuniecie calej soldermaski z powiezchni plytki?
    Na małe powierzchnie działa bardzo dobrze pisak-skrobak z włókna
    szklanego. Na większą powierzchnię - zastanawiałbym się nad
    zakupem/zrobieniem jakiejś "szczotki" do wiertarki, z włókna szklanego.
    Miedzi i laminatu nie niszczy, a lakier pięknie usuwa (i inne
    zanieczyszczenia)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-07-05 22:32:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Paweł napisał:
    > mechaniczny - wyszczotkowa?
    > podobno nie - przynajmniej tak? infomacje dosta^(3)em od mojego dostawcy PCB

    Owszem, jest - problem jedynie w tym ze soldermaska to taki sam epoksyd
    jak spoiwo płytki - można rozpuścić soldermaskę w gorącym kwasie
    mrówkowym ale wówczas i płytka co nieco się rozpuści...

    --
    Darek