  • 1. Data: 2009-07-03 10:22:21
    Temat: jak zrobic przekaznik w miejscu diody:) ??
    Od: "Michał" <gg:2200099@mail.pl>

    witam,
    mam sygnalizacje stanu urzadzenia dioda zasilana napieciem 1.5V, potrzebuje
    z tego wyjsc na przekaznik. moze mnie ktos oswiecic jak to zrobic, pewnie
    jakis tranzystor trzeba dac, ale moze jakies wskazowki jak to zgrac?
    konkretnie potrzebuje zrobic cos takiego:
    http://www.redcircuits.com/Page47.htm

    moze da sie podniesc napiecie i dac przekaznik bezposrednio? moze byc
    malutki:)
    --
    Pozdrawiam,
    Michał

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4212
    (20090703) __________

  • 2. Data: 2009-07-03 10:53:37
    Temat: Re: jak zrobic przekaznik w miejscu diody:) ??
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-03 12:22:21 +0200, "Michał" <gg:2200099@mail.pl> said:

> [...]
    > http://www.redcircuits.com/Page47.htm
    >
    > moze da sie podniesc napiecie i dac przekaznik bezposrednio? moze byc malutki:)

    Lepiej napisz co ma być za przekaźnikiem. Bo może się okazać że chcesz
    załączyć obciążenei 230VAC 5A ;)

    Jeśli nie aż tyle... to może transoptor starczy? Bo przekaźnik raczej
    hmm... szybko baterię Ci wykończy.

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-07-03 10:59:16
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Michał" <gg:2200099@mail.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.redcircuits.com/Page47.htm
    >
    > moze da sie podniesc napiecie i dac przekaznik bezposrednio? moze byc

    A musi być przekaźnik na wyjściu? Tranzystor nie wystarczy?
    Bo wtedy ja bym zastosował transoptor.
    Jeśli koniecznie przekaźnik, to jeszcze drugie zasilanie i tranzystor
    sterujący przekaźnikiem, dioda
    przepięciowa na cewce itp.
    Ale to zależy co ma być sterowane.

    Feromon

    4212 (20090703) __________

  • 4. Data: 2009-07-03 11:15:11
    Od: "Michał" <gg:2200099@mail.pl>

    > Lepiej napisz co ma być za przekaźnikiem. Bo może się okazać że chcesz
    > załączyć obciążenei 230VAC 5A ;)

    Nie wiem dokladnie co bedzie, ale sadze ze jakas lampka, zarowka albo mala
    syrenka - najpredzej. Zarowka to pewnie by sporo pociagnela, ale mala
    syrenka piezo pewnie 300mA
    piszczek. Potrzebuje podglosic dzwonienie na glosnej hali. Z zasilaniem nie
    ma problemu, moze byc zasilacz, dlatego pytalem czy mozna podniesc napiecie
    zasilania. W sumie moze faktycznie dac transoptor i ew pozniej za nim
    przekaznik jak bedzie potrzebny.

    Jakie obciazenie moze byc max. na wyjsciu transoptora?
    pozdrawiam
    michal

  • 5. Data: 2009-07-03 14:45:36
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Nie wiem dokladnie co bedzie, ale sadze ze jakas lampka, zarowka albo
    mala
    > syrenka - najpredzej. Zarowka to pewnie by sporo pociagnela, ale mala
    > syrenka piezo pewnie 300mA piszczek.

    Nie baw się w transoptory tylko od razu zastosuj przekaźnik z
    optoizolacją. Poszukaj np. w TME, mają tego mnóstwo, np. seria AQV25..
    Panasonica. Obwód wejściowy wepnij po prostu zamiast diody.

    e.

  • 6. Data: 2009-07-03 17:50:16
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-03 13:15:11 +0200, "Michał" <gg:2200099@mail.pl> said:

> [...]
    > ma problemu, moze byc zasilacz, dlatego pytalem czy mozna podniesc napiecie

    Tak spojrzałem na ten schemat. Jeśli w identycznym układzie jak tam
    jest podniesiesz nap zasilania, to D1 i D2 będą przewodzić cały czas.
    Tak więc wtedy modyfikacja tego miejsca obowiązkowa.

    > Jakie obciazenie moze byc max. na wyjsciu transoptora?

    Zaleźnie jaki transoptor weźmiesz. Przeważnie rzędu dziesiątek mA.
    Zawsze można zrobić Darlingtona, będzie więcej.

    --
    DJ