  • 1. Data: 2009-07-02 11:42:21
    Temat: Obsługa kart SDHC przez uC który pracował z kartami SD 512M
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Powiedzcie mi proszę, jak jest różnica w obsłudze przez uC np AVR kart
    SD zwykłych od SD High Capacity SDHC?

    Jeśli mam napisane funkcje działające na kartach np 512M i podłącze do
    uC kartę oznaczona SDHC to czy aby została ona obsłużona?

    Jeśli nie to co należy zmienić w oprogramowaniu, aby zadziałało?

  • 2. Data: 2009-07-02 16:53:53
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 02.07.2009 13:42, slawek7 pisze:
> [...]
    > uC kartę oznaczona SDHC to czy aby została ona obsłużona?
    >
    > Jeśli nie to co należy zmienić w oprogramowaniu, aby zadziałało?

    Zazwyczaj nie zadziala, SDHC to inny standart, co za tym idzie inna
    inicjalizacja karty i inna wspolpraca. Ale przeciez gotowy soft
    znajdziesz na wszystkie popularne mikrokontrolery.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 3. Data: 2009-07-02 17:25:49
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A możesz mi podać namiary na AVR'a?

  • 4. Data: 2009-07-02 18:11:07
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    > A możesz mi podać namiary na AVR'a?

    Ja właśnie dodawałem obsugę SDHC do swojego projektu.
    Opierałem się na źródłach stąd:
    http://www.roland-riegel.de/sd-reader/
    - ładnie rozpisane 'co i jak'.

    Marcin

  • 5. Data: 2009-07-02 18:34:35
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Przepraszam, może głupie pytanie, ale czy te opisy o których mówisz
    zawarte są w źródłach, czy na stronie www?

  • 6. Data: 2009-07-02 20:29:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Marcin wrote:
    > http://www.roland-riegel.de/sd-reader/
    > - ładnie rozpisane 'co i jak'.

    Kolejna "biblioteka" bez pojecia interfejsów :/ Doprowadzenie tego do
    stanu abstrakcyjności to ciężki kawałek chleba. Wlasnie to obejrzalem i
    chyba moze się przydać tylko jako przykład bo ciężko to wsadzić bez
    grzebania w swój projekt.

    Zna ktos może cos _zaprojektowanego_ co pozwala latwo odpinać fs,
    urządzenie blokowe, komunikację spi i nie zależy do zbędnych
    implementacji? Tez musze napisać cos pod SDHC a że nie mam nic chwilowo
    to mogę się dopasować.

  • 7. Data: 2009-07-02 20:34:07
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > urządzenie blokowe, komunikację spi i nie zależy do zbędnych
    > implementacji? Tez musze napisać cos pod SDHC a że nie mam nic chwilowo

    Jeżeli potrzebujesz takiej modułowości i poziomu abstrakcji to może po
    prostu przeportuj sobie zestaw sterowników z Linuxa i już. A gdy do w
    pełni komercyjnego projektu - poszukaj w źródłach FreeBSD/OpenBSD.
    Licencja BSD jest piękna pod względem "pożyczania" sobie kodu. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-07-02 20:57:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
> [...]
    > pełni komercyjnego projektu - poszukaj w źródłach FreeBSD/OpenBSD.
    > Licencja BSD jest piękna pod względem "pożyczania" sobie kodu. :)

    Już oglądałem, to nie na uC. Projektowane z myślą o niekończonych
    zasobach RAM. Chodzi o coś, co ma cechy pozwalające wypełnic przeze mnie
    interfejsy różnymi implementacjami i potrafi sobie radzić przy małym
    RAM, idealnie bez malloc. Ba, może nawet ja dostarcze warstwę operowania
    na RAM (i zrobię kompaktujący heap). No dobra, wystarczy że nie bedzie
    zależało od 100 funkcji i zmiennych globalnych i juz bedzie lepiej ;).

  • 9. Data: 2009-07-02 21:02:17
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 02.07.2009 22:29, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > urządzenie blokowe, komunikację spi i nie zależy do zbędnych
    > implementacji? Tez musze napisać cos pod SDHC a że nie mam nic chwilowo

    A piszesz na GPLu?
    Jesli tak to zobacz moje repo. Co prawda SDHC jeszcze nie
    zaimplementowalem, ale z urzadzen "blokowych" mam FLASH/FRAM na I2C i
    FLASH z mikrokontrolera. Dodanie SDHC (co planuje zreszta uczynic) to
    stworzenie klasy dziedziczacej po abstrakcyjnej klasie TMFStorage.
    BTW, moze jet tu jakis gcc-guru, ktory chcialby mi pomoc w spathowaniu
    avr-gcc tak, zeby trzymal vtables w pamieci FLASH?

  • 10. Data: 2009-07-02 21:05:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    T.M.F. wrote:
    > A piszesz na GPLu?

    Nie :(

    > Jesli tak to zobacz moje repo.

    Pisanie w nie-GPLu w niczym nie przeszkadza w zerknieciu :D

    > stworzenie klasy dziedziczacej po abstrakcyjnej klasie TMFStorage.

    O. I już lepiej.

    > BTW, moze jet tu jakis gcc-guru, ktory chcialby mi pomoc w spathowaniu
    > avr-gcc tak, zeby trzymal vtables w pamieci FLASH?

    A nie da się tego zrobić skryptem linkera? Od razu mówie, ze nie wiem,
    bo na razie RAMu jeszcze troche mam i mnie bardzo nie boli, ale za
    chwile dokladnie ten problem będę musiał rozwiązać, u mnie tez chyba
    trzyma w RAM.