  • 1. Data: 2009-07-02 20:21:25
    Temat: Minimoduły Altery
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Czyżby Kamami/Propox/Kristech zauroczeni ARMami zapomnieli o FPGA?
    XC3S200 i EP1C3 to cały wybór? Może w złe miejsca zaglądam?
    Poza tym mam wrażenie, że Altera jest mniej chętnie wykorzystywana
    (przynajmniej w Polsce) niż Xilinx. Jakoś bardziej jestem przywiązany
    właśnie do Altery...

    Michał

  • 2. Data: 2009-07-02 20:32:15
    Temat: Re: Minimoduły Altery
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Michał Lankosz pisze:

> [...]
    > Poza tym mam wrażenie, że Altera jest mniej chętnie wykorzystywana
    > (przynajmniej w Polsce) niż Xilinx. Jakoś bardziej jestem przywiązany

    Przyszły takie czasy, że coraz więcej da się zrobić normalnymi prockami
    (np. ARMem puszczonym na 200-400MHz) zamiast używanych do tej pory Alter
    (które syntetyzowały się np. na 70MHz max). A przy tym cena jest niższa
    bo produkcja bardziej masowa.

    Duży wybór FPGA masz w sklepach internetowych. Co potrzeba konkretnie?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-07-02 21:04:47
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > bo produkcja bardziej masowa.
    >
    > Duży wybór FPGA masz w sklepach internetowych. Co potrzeba konkretnie?

    Pod tym wzgledem Digi-Key jest chyba najlepszy.
    Ciagle tam Ep3C16 kupuje do swoich plytek.

    --
    Jerry1111

  • 4. Data: 2009-07-02 22:02:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Pod tym wzgledem Digi-Key jest chyba najlepszy.
    > Ciagle tam Ep3C16 kupuje do swoich plytek.

    BTW: Nie zauważyłem wcześniej w tytule, że chodzi o minimoduły. Jeszcze
    ktoś takie stosuje? M.L., nie pisz tylko że wypasioną Alterę chcesz
    przyczepić do płytki uniwersalnej...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-07-03 00:11:48
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > BTW: Nie zauważyłem wcześniej w tytule, że chodzi o minimoduły. Jeszcze
    > ktoś takie stosuje?

    Co jest złego w stosowaniu minimodułów?

    MD

  • 6. Data: 2009-07-03 07:32:39
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (np. ARMem puszczonym na 200-400MHz) zamiast używanych do tej pory Alter
    > (które syntetyzowały się np. na 70MHz max). A przy tym cena jest niższa

    Nie wszystko da się zrobić na procesorze. Szczególnie jeśli są potrzebne
    specjalne, ale proste interfejsy, których programowa obsługa potrzebuje
    ponad 100% czasu procesora. Oczywiście na mało skomplikowanej logice
    programowalnej można zrobić interfejs podłączany do magistrali procesora,
    ale czemu akurat niezbyt złożonego zadania nie powierzyć w całości FPGA?
    Akurat siedzę nad luźnym projektem, w którym dostępny moduł Altery
    wystarczy. Moduł dlatego, że prościej i taniej jak na urządzenie, które może
    nie być wdrożone. Dodatkowo łatwiej wprowadzać modyfikacje lub przełożyć do
    innego projektu.
    A pytałem tak z ciekawości, czy ktoś u nas stawia na FPGA i jakiej firmy?

    Michał

  • 7. Data: 2009-07-03 19:47:07
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Michał Lankosz wrote:
    > Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    Z reguly jak starannie zrobisz to wychodzi na 85-100MHz.

> [...]
    > innego projektu.
    > A pytałem tak z ciekawości, czy ktoś u nas stawia na FPGA i jakiej firmy?

    Pytanie retoryczne ;-) Softu Xilinxa nie potrafie uzywac, zostaje tylko
    Altera.

    --
    Jerry1111

  • 8. Data: 2009-07-03 19:50:15
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > BTW: Nie zauważyłem wcześniej w tytule, że chodzi o minimoduły. Jeszcze
    > ktoś takie stosuje?

    Dla niewielu sztuk i prototypow ma sens.
    Co prawda ja tez nie zauwazylem ze o moduly chodzi - ja pisalem ze chipy
    kupuje w Digi-Key, a moduly to juz sa mojej produkcji.

    > M.L., nie pisz tylko że wypasioną Alterę chcesz
    > przyczepić do płytki uniwersalnej...

    Po to modul ;-)

    --
    Jerry1111

  • 9. Data: 2009-07-03 20:51:16
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Michał Lankosz pisze:

    > A pytałem tak z ciekawości, czy ktoś u nas stawia na FPGA i jakiej firmy?

    W firmie używamy do dużych rzeczy FPGA Altery (ostatnio naprawdę duużych
    Alter) a do małych CPLD Xilinx'a (jeżeli chodzi o mały pobór prądu to
    m.in. CoolRunner III).

    Ale jeżeli coś można zrobić sensownie na procku to układów PLD nie
    wciskamy na siłę gdzie się da.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/